Gjest Emmanuelle Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har 1 mnd oppsigelsestid og leverte oppsigelsen på torsdag. Så på fredag at huseier hadde tatt inn brevet mitt (vi deler postkasse) så jeg vet han har fått den. Sendte så sms på lørdag om han kunne gi meg bekreftelse på mottatt oppsigelse. Null svar. Prøvde å ringe i dag, fikk ikke svar. Han er naboen min så jeg ser at han ikke er hjemme. Om det skal bli noe tull, hjelper det at jeg har sms-meldingen jeg sendte til ham på lørdag som "bevis"? Får jo ikke tak i fyren og i morgen er det 1.februar! Er ikke mye i depositum, men vil gjerne få med meg det jeg kan.
Capt. Obvious Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Går nok greit, gi han noen dager til, har jo vært helg. Men du bør helt klart forvente at han nå svarer innen noen dager. Husk at han selv er ansvarlig for å sjekke, men ta kopi av all kommunikasjon med han fremover. Da har du dokumentasjon hvis det skulle bli en tvist om det. Om han fortsatt ikke svarer sender du en siste sms om at du nå vil ha en bekreftelse på mottak. Hjelper ikke det, sender du et brev der du krever en bekreftelse og at du krever depositum tilbakebetalt. Sjekk utleieloven for å finne mer informasjon rundt tidspunkt for tilbakebetaling. Om han skulle vise seg å være en liten luring og du hverken får svar eller ser noe til pengene dine, sender du nok et brev der du skriver at du i neste runde går til rettslige skritt hvis pengene ikke betales tilbake. Det er viktig at du hele tiden tar dokumentasjon av alt du sender, og eventuelle svar du får. Ved å ta en litt trinnvis prosess gir man mulighet til å være rimelig ovenfor motparten samtidig som man viser at man er villig til å ta en tvist hvis nødvendig.
Gjest Emmanuelle Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 Jeg tenker vel bare at jeg må ha bekreftelse før månedsskifte, ellers kan han si "neeei, jeg har ikke fått noe" og så må jeg betale for mars også... Min STORE skrekk.
Capt. Obvious Skrevet 31. januar 2010 #4 Skrevet 31. januar 2010 Jeg tenker vel bare at jeg må ha bekreftelse før månedsskifte, ellers kan han si "neeei, jeg har ikke fått noe" og så må jeg betale for mars også... Min STORE skrekk. Neida, det går bra. Husk at det er hans eget ansvar å sjekke mobil/e-post og postkasse. Man kan ikke bare unnlate å respondere på regninger, kontrakter og viktige brev med unnskyldning om at "oi, jeg har ikke sjekket". Bor han en lengere periode et annet sted er det jo også hans eget ansvar å få videresendt sin egen post. Så lenge du tar kopi av alt du sender, så har du en portefølje dersom det viser seg at han ikke bare har noen hektiske dager og ikke hatt tid til å svare.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Neida, det går bra. Husk at det er hans eget ansvar å sjekke mobil/e-post og postkasse. Man kan ikke bare unnlate å respondere på regninger, kontrakter og viktige brev med unnskyldning om at "oi, jeg har ikke sjekket". Bor han en lengere periode et annet sted er det jo også hans eget ansvar å få videresendt sin egen post. Så lenge du tar kopi av alt du sender, så har du en portefølje dersom det viser seg at han ikke bare har noen hektiske dager og ikke hatt tid til å svare.Nope, det er ikke huseiers ansvar. Ts må sende rekommandert for å ha bevis for at oppsigelsen er mottatt.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 Hvis ikke huseier har skapt problemer som gir grunn til å mistenkes for lureri, tror jeg ts kan slappe av. Huseier ser ikke nødvendigheten for å svare. I det offentlige er svarfristen som regel to uker. Huseier vil ikke kunne ta penger fra en depositumkonto som står i begges navn, uten å ha fremsatt krav om det og ha en grunn for det.
Gjest Emmanuelle Skrevet 1. februar 2010 #7 Skrevet 1. februar 2010 Jeg fikk det i dag Takk for svar!
Gjest Skrevet 1. februar 2010 #8 Skrevet 1. februar 2010 Kjenner til problemet selv, sendte melding i starten av januar og oppsigelse (har fra 10'ende hver måned) og har fortsatt ikke fått svar. Sendt flere meldinger etterpå også, men nopes. Ringer jeg tar han ikke telefonen... Ifølge damen over er han skikkelig sløv på alt som har med forpliktelser og gjøre..
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #9 Skrevet 2. februar 2010 Jeg tenker vel bare at jeg må ha bekreftelse før månedsskifte, ellers kan han si "neeei, jeg har ikke fått noe" og så må jeg betale for mars også... Min STORE skrekk. Det er derfor man sender slike ting rekomandert!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå