Gjest Gjest_Lillan_* Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Har tenkt litt på det med utroskap i det siste. Har sett på det med mange forskjellige øyne. Teknisk sett så er det jo "bare" noen som stikker tissen inn i en annen tiss en den pleier, eller omvendt. Men veldig enkle øyne og alle følelser ute av bildet, så er det jo "bare" det. Hvorfor gjør det så innmari vondt? Hvorfor legger vi ned så mange følelser i sex? Hvorfor blir utroskap oppfattet som et stor svik? Hvorfor er det lettere å tilgi at partneren har kysset noen, enn at h*n har hatt sex med en annen?
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 http://www.tv2underholdning.no/gudenevet/k...ap-1740361.html http://www20.nrk.no/meldinger/webmelding.aspx?prosjektid=996 http://www20.nrk.no/meldinger/webmelding.a...51&type=les http://www.klikk.no/samliv/forhold/article429462.ece
Gjest Gjest_jente25_* Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 Har tenkt litt på det med utroskap i det siste. Har sett på det med mange forskjellige øyne. Teknisk sett så er det jo "bare" noen som stikker tissen inn i en annen tiss en den pleier, eller omvendt. Men veldig enkle øyne og alle følelser ute av bildet, så er det jo "bare" det. Hvorfor gjør det så innmari vondt? Hvorfor legger vi ned så mange følelser i sex? Hvorfor blir utroskap oppfattet som et stor svik? Hvorfor er det lettere å tilgi at partneren har kysset noen, enn at h*n har hatt sex med en annen? Tingen er vel at ,man HAR følelser inne i bildet. Hvis det var så enkelt som du skisserer, at det kun var "tiss i tiss", så ville det selvsagt vært mindre vondt. Men nå det gjelder altså disse nevnte følelsene, og da blir det hjertesorg....Synes det er ganske opplagt.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #4 Skrevet 31. januar 2010 Følelsen av mangel på respekt... At du stter hjemme i god tro, at mannen/kona di kommer hjem og ser deg i øynene og legger seg i samme seng med deg.... Uten å si noe.... Og enda værre, om de er forelsket i den andre, og egentlig bare tenker på den mens dere er sammen,...... Det er vondt! og gjør noe med selvfølelsen!
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #5 Skrevet 31. januar 2010 Det er nok ikke selve den fysiske handlingen som har skjedd som gjør vondest, men tanken på at hun har tent han, hun har gjort han kåt, han har hatt LYST på henne. Han har (antagelig) klemt på henne, klemt på og nytt kjønnsorganene hennes, og hun hans. Antagelig har han visket søte ord i øret hennes om hvor fin hun er, hvor deilig hun er. Deretter har de "gjort det", og han har antagelig nytt hvert sekund. Antagelig har han hatt det like godt som han har med deg, i verste fall enda bedre. I enda verre fall går han og tenker på det enda, og savner den sexen han fikk. Kanskje går han til og med og sammenligner dere, og siden dette var en sjeldnere opplevelse, blir den automatisk også mer pirrende, og man husker som regel bare den beste biten.. DETTE er det som gjør vondt...
Gjest Gjest_lille meg_* Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 Veldig bra formulert, og helt sant!
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Man føler at man selv ikke er god nok, og at det er noe galt med en selv siden partneren gikk til en annen. Man sitter også igjen med en følelse av at dette er en partner som man ikke kan stole på, og tanken på at den andre med vitende vilje har gjort noe som de VISSTE kom til å såre den andre noe inn i helvete er også ganske vond. Jeg har ikke opplevd at en partner har vært utro, som jeg vet om, men jeg tror denne tanken på tiden som gikk mens de var sammen hvor han så mange ganger hadde hatt mulighet og tid til å avbryte og snu men likevel ikke gjorde det. De var sammen i to timer, det er ganske mange ganger han hadde hatt tid til å avslutte det dumme valget og angret seg. Denne ville jeg tenkt mye på, at ha i to timer (minimum) hadde nytt noe som han visste såra meg så mye. Tanken på at "min" mann har nytt ei anna er selvsagt vond. Jeg elsker jo ham og vil ha ham for meg selv, det å vite at ei anna da har vært oppå ham smilt til ham, tennt ham, kost med ham etc. er en veldig ekkel og vond tanke. Det er bare min plass... Det at han tillot noen andre enn meg å ta den plassen... at han tillot det å skje hadde såra mye. Det er altså ikke så mye selve sexen som er vond, det er alt det andre rundt som er vondt. Hvorfor kyssing er bedre? nr 1. det varer ikke like lenge (mindre sjangs til å snu i øyeblikket, så han har da ikke like stor mulighet til å avbryte og backe ut) 2. det innebærer ikke at han har latt ei anna komme helt nær inn på hans nakne kropp som bare tilhører min nakne kropp så jeg slipper å tenke på henne neste gang han ligger inntil meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå