Gå til innhold

HASTER: Powerpoint 2003

Anbefalte innlegg

Gjest Mamichula
Skrevet

Hei!

Jeg skal ha en presentasjon i morgen, Mandag den 1 februar.

Fra første lysbilde har jeg valgt en melodi fra mine filer på laptopen, som jeg vil skal videre-avspilles når jeg trykker på de to neste lysbildene.

Men hvordan gjør jeg det??

Jeg ønsker altså å la melodien spille av seg selv fra første lysbilde til det 3. Uten at den hakker eller må starte på nytt. Bare fortsette. Jeg bruker Powerpoint 2003.

Setter stor pris på et så raskt svar som mulig!

Mvh.

Mamichula.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det gjøres i PowerPoint, men du kan ordne det lett om du har Windows Movie Maker.

Skrevet

Ja :jepp: Windows Media Maker har jeg faktisk!

Hvordan går jeg frem? :)

Skrevet (endret)

Du laster inn bildene (hver lysbilde for seg). Deretter laster du inn sangen du ønsker. Når du har alle del-materialene, så drar du bildene ned i den rekkefølgen du ønsker. Deretter drar du ned sangen. (Du ser hva jeg mener med "drar ned" når du ser hvordan WMM ser ut). Derfra kan du lett justere lengden på sangen slik at den varer akkurat til enden av et bestemt lysbilde. :)

Med WMM får du en automatisk slide show. Det er ikke som i PP at du klikker manuelt mellom bildene. Men du kan selv velge hvor lenge du ønsker hvert bilde skal vare før det skifter.

Endret av Tabris
Skrevet

har prøvd å laste ned lyd på det programet for moroskyld,- men jeg ser bare en medie av gangen, altså, jeg kan bare høre på sangen, men ikke få sett et eksempelbilde jeg prøver å ta ned...

Om du kunne vise meg fremgangsmåten, stegvis, vil jeg blir kjempeglad !!

Jeg kan lage ferdig alle lysbildene mine og lagre det som en Powerpoint-format.

Hva bør jeg så gjøre på Windows Media Maker etter det ? :)

Skrevet

ahaa!!

Så du mener at jeg skal, når jeg til slutt er helt ferdig, laste ned powerpoint-prosjektet mitt ned på WWM og så dra ned hvert bilde ned på den tidslinja?

Skrevet

Ok, steg for steg:

1. Åpne WMM. Gå på "Importer bilder". (Jeg kjenner ikke til om du kan laste inn ferdige PP-formater, og om det evt. går under "Importer video"). Du vil da få opp lysbildene i hovedvinduet.

2. Gå på "Importer lyd og musikk" og hent inn sangen du ønsker.

3. Klikk på lysbildene, hold museknappen inne og dra dem ned til dreieboken nederst i WMM-vinduet. Når de ligger der, så kan du gjøre dem lenger på samme måte som du forstørrer et Windows-vindu - hold i kanten med museknappen inne og dra den til høyre. Der kan du justere hvor lenge du vil bildene skal vise. Du kan når som helst trykke play for å forhåndsvise hvordan det vil se ut i videoen oppe til høyre.

4. Ta tak i sangen du har hentet inn og dra den ned til dreieboken og slipp den under "Lyd". Du vil da få en lang fil som viser "lydbølgene" til hele sangen. Denne vil høyst sannsynlig være mye lenger enn hva lysbildet er. Dvs. du ser at "lydbølgene" fortsetter bortover dreieboken. Hvis du lar den stå slik, så vil sangen vare mye lenger enn lysbildene. Gå da helt ut til høyre på dreieboken til du ser slutten på sangfilen, ta tak i enden med museknappen inne og krymp den ved å skyve den til venstre til den matcher slutten på lysbildet.

Forsøk dette og se om du får det til å fungere. :)

Skrevet

Herlig fremgangsmåte! ;)

Har selv brukt andre redigeringsprogrammer for noen år siden, og dette er en god refreshing ''reciepe '' eller hvordan det skrives :P

MEN ... dette er jo, som programnavnet selv står for,- en movie maker.. jeg vet selv ikke hvor lenge jeg kommer til å prate på fremføringen per lysbilde... så jeg er redd for å sette av tid per lysbilde på det programmet...

Jeg vil føle at jeg, når jeg har pratet lenge nok på det spesifikket bildet, er klar til å skifte til neste på egen hånd. Men det kan jeg ikke gjøre på WMM.

Jeg vet det går an å gjøre det på Powerpoint, men vet ikke hvordan!

How ? :)

Skrevet

Da må nok noen andre hjelpe deg, det vet jeg ikke. Evt. kan du google. :)

Skrevet
Da må nok noen andre hjelpe deg, det vet jeg ikke. Evt. kan du google. :)

Har redigert sangen på WMM,- men går ik an å lagre den som mp3 fil på WMM? :(

Skrevet

Nei, du lagrer ikke sangen. Du må lagre det hele som en WMM-film.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...