Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarte kunststykket aa miste laptopen min i bakken i dag... Huff. Har 2 aars garanti hos Dell, og den er bare 8 mnd gammel...Tror dere jeg vil faa igjen paa garantien pga en slik grunn? jeg tviler vel egentlig men, kan jo hende jeg er heldig..

Burde jeg si det som det er, at jeg mistet den? Haaper paa svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg klarte kunststykket aa miste laptopen min i bakken i dag... Huff. Har 2 aars garanti hos Dell, og den er bare 8 mnd gammel...Tror dere jeg vil faa igjen paa garantien pga en slik grunn? jeg tviler vel egentlig men, kan jo hende jeg er heldig..

Burde jeg si det som det er, at jeg mistet den? Haaper paa svar :-)

Hvis du har "tabbeforsikring" (hvis det skjedde hjemme) eller en god reiseforsikring (hvis det skjedde utenfor hjemmet) er det meget mulig en av disse dekker dette.

Tviler på det er noe å hente hos Dell

Husk at på reiseforsikring må en ytre omstendighet ha inntruffet. Feks at noen dytta borti deg så du mista den. På reiseforsikring tror jeg ikke det holder at du var en "kløne" og mista den...

Skrevet

Jeg har aldri hørt om garantier som dekker selvforskyldt skade. Det er dette forsikringer er til for.

Skrevet

Jeg ville prøvd en hvit en..... :sjenert:

Skrevet

Det er sånne som deg som gjør at ærlige folk må betale skyhøye forsikringer!!!

• Liker 1
Skrevet

Ok. Og sånne som deg eier ikke humor heller.

Det er sånne som deg som gjør at ærlige folk må betale skyhøye forsikringer!!!
Skrevet (endret)

I forhold til Dell tenker du på? Det vil du i hvert fall neppe komme langt med. Det er rimelig lett å se forskjell på en fallskade og et uforskyldt svidd hovedkort for å si det slik.

Hvis det er i forhold til eventuell forsikring må jeg si meg enig med Henkie, forsikringssvindel bør man holde seg for god til.

Endret av Iah
Skrevet
Ok. Og sånne som deg eier ikke humor heller.

Åååå...så det var humor. Javisst. Sikkert.

Knallgøy

Skrevet
Jeg har aldri hørt om garantier som dekker selvforskyldt skade. Det er dette forsikringer er til for.

Ok, jeg har innbo-forsikring saa kanskje det funker..? Noen som vet?

Huff, er det mulig aa vaere saa klonete... Var sliten i dag etter aa ha festet litt hardt i gaar, kan ikke tro at jeg klarte aagjore det, betalte nesten 8.000 kroner for den..:-(

Takk for svar folkens!

Skrevet

Ja det var ment som en liten fleip, dryman.

Åååå...så det var humor. Javisst. Sikkert.

Knallgøy

Skrevet

Det gikk visst ikke paa reiseforsikring, fant jeg ut av i dag... Tror nok dessverre denne saken er lost... Hva tror dere andre, noen som har opplevd det samme...?

Skrevet

Opplevd? Slik er det jo med alt. Selvforskyld skade går ikke under vanlige forsikringer. Det finnes proserdyrer for å se hva som er skjedd med maskiner, og dette finner teknikerne ofte raskt ut.

Skrevet (endret)

Siden forsikringen din ikke dekker slike skader må du dessverre koste reparasjon/ny PC selv. Hvis du har en tendens til å være litt klønete kan det være verdt å sjekke opp andre forsikringer som dekker slike skader for fremtiden.

Endret av Iah
Skrevet

Jeg mista pc'n i gulvet, harddisken ble ødelagt.

Sa det som det var på Elprice, og garantien dekka det ;)

Hadde garantien gått ut, hadde forsikringa til mamma tatt det.

Skrevet

Jøss, da var dette en ekstraordinær garanti. Flaks for deg. :)

Skrevet

Hehe, jeg skal sjekke om det gaar an aa reparere den... Den datt jo ned og fikk et litt hardt slag, saa jeg tviler vel egentlig... skjermen er blitt svart, saa den virker helt odelagt. men i disse dager gaar det vel kanskje an aa reparere det meste..

Hehe, ja jeg kan vare litt klonete, men dette tilfellet var jo litt ekstremt da ;) det har ikke skjedd for.

Skrevet

oi, da var du heldig! Hva slags forsikring er det som i tilfelle hadde dekket det? Hmm, kanskje jeg skal kjope min neste Pc hos Elprice, det var jo veldig bra! Var det en helt vanlig garanti eller hadde du betalt for noe ekstra bra noe?

Skrevet

Ingen automatikk i at garanti dekker dette. Mange harddiskprodusenter har bra garantier, og en disk bør tåle et fall fra en viss høyde. Et hovedkort gjør det ikke. Tenker det var derfor det ble dekket når disken røyk, selv om et fall hadde skylden.

Skrevet

De sk "trygghetsforsikringene" som man får tilbud om når man handler i enkelte kjeder, dekker sånne ting. Jeg kjenner til konkrete eksempler på folk som har fått reparert eller erstattet bærbar pc med akkurat en sånn skade etter at de mistet den i gulvet.

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet
De sk "trygghetsforsikringene" som man får tilbud om når man handler i enkelte kjeder, dekker sånne ting. Jeg kjenner til konkrete eksempler på folk som har fått reparert eller erstattet bærbar pc med akkurat en sånn skade etter at de mistet den i gulvet.

Jeg har jobbet som skadebehandler for slik trygghetsforsikring.

Det trenger ikke å være noen som dyttet deg eller noe sånn. Det holder at du selv har snublet, mistet balansen og dermed mistet pc'en i bakken. Det som skal til for at det dekkes av slik forsikring er at skaden har oppstått av en "ytre hendelse". Det at du snubler og mister pc'en er en ytre hendelse.

Det er ikke alle innbo og reiseforsikringer som dekker skader på pc'er eller lignende. De dekker som regel tyveri eller brann/vannskade (hvis det har vært brann eller vannskade i huset ditt f.eks. eller om du blir utsatt for tyveri på reise - men der er det jo beløpsgrenser).

Produktgarantien dekker feil og mangler ved et produkt. ALtså ting som produsenten har ansvar for. Eller at den ikke virker etter at det har skjedd noe som den er ment å tåle. Den eneste årsaken til at saken din skal dekkes av garantien er at produsenten mener at pc'en burde tåle et fall i bakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...