Gjest gjest1 Skrevet 3. september 2003 #1 Skrevet 3. september 2003 Kjenner det på meg så snart det ble september. Nå er det på tide å finne frem noe håndarbeid. I fjor broderte jeg adventskalender, men hva skal jeg gjøre i år? Kanskje strikke ferdig vesken, som jeg begynte på og har tatt opp plass under sofabordet i nesten ett år? Eller duken fra året før..... Har en tendens til å starte på "store" ting som aldri blir ferdige. Antar det er flere som har samme taktikk. Ender vel med at jeg sender hele greia hjem til min mor, som jeg gjorde da jeg heklet pledd. Som forøvrig er kjempeflott på mine foreldres hytte...og ikke i min sofakrok Trog jeg går og kjøper en bok denne høsten.
tuji Skrevet 3. september 2003 #2 Skrevet 3. september 2003 Jeg har tre strikketøy og ett broderi for tiden. Har også kjøpt et par hobybøker nettopp, så det blir nok noen flere halve prosjekter ut over høsten
Eliza Skrevet 3. september 2003 #3 Skrevet 3. september 2003 He-he, kjenner meg igjen der ja... Har for tiden tre strikkeprosjekter og ett hekleprosjekt, men har ikke fått gjort så mye på noen av dem siden det har vært en så flott sommer. Driver fremdeles med den svære ullgenseren til min mann, som egentlig skulle vært ferdig til VM på ski i St Moritz (og som vi alle vet så har jo det vært for lenge siden). Så jeg må nok prioritere å få ferdig den før jeg kaster meg ut i nye prosjekter... Kos dere med håndarbeidet utover høsten da!
Mrs. K Skrevet 3. september 2003 #4 Skrevet 3. september 2003 Jeg er et av de mennesker som elsker å starte opp projekter og så går lei temmelig fort. Jeg har kleskurve fulle av halvferdige gensere og skjerf, kunststrikk, umonterte lappetepper og annet lappearbeid, enslige ullsokker og pulsvarmere, perlebroderier, vanlige broderier, hardangersøm, kniplinger osv, osv, for ikke å snakke om alle søppelsekkene med mattefiller Jeg har ingen mor som kan gjøre det ferdig og jeg har prøvd meg på mine kolleger :-? Gjør du vesken ferdig, du. Den blir sikkert kjempefin. En duk høres litt voldsomt ut. Hilsen Trille
Gjest gjest1 Skrevet 3. september 2003 #5 Skrevet 3. september 2003 Bra å se vi er flere. Rekken av halvferdige prosjekter er uendelig lang. Snakket med min svigerinne, hun strikker genser til tantbarnet vårt, han er snart ett år. Hun antar han får genseren til konfirmasjonen....
Ronja Skrevet 3. september 2003 #6 Skrevet 3. september 2003 Åja, gleder meg til å kunne sitte inne og pusle med ting! Mitt prosjekt er å sy gardiner til en stue vi pusset opp nylig. De er jeg jo nødt til å gjøre ferdig... men uansett er håndarbeid veldig koselig, ferdig eller halvferdig, vi koser oss jo når vi holder på! :D Og da får det heller være om vi ikke blir ferdige - poenget er vel at når vi ikke koser oss lenger, så er det like greit å bare gi seg med en gang! Og så får vi kanskje lyst til å ta det opp igjen om en stund. Eller kanskje ikke. Da får det bare ligge der til vi finner ut at vi aldri kommer til å bli ferdig med det allikevel...
Mrs. K Skrevet 3. september 2003 #7 Skrevet 3. september 2003 Og så får vi kanskje lyst til å ta det opp igjen om en stund. Neppe! Da får det bare ligge der til vi finner ut at vi aldri kommer til å bli ferdig med det allikevel Jepp! Hilsen Trille
Gjest Espera Skrevet 3. september 2003 #8 Skrevet 3. september 2003 Ååååå jeg kjenner meg igjen!!!! Har akkurat KASTET halvferdig fanakofte som har ligget i kurven i i alle fall ti år (det hvite garnet var begynt å gulne...hahahaaaaa!). Men jeg synes det er moro og veldig, veldig kos å ha noe å holde på med da - har funnet ut at tricket er å velge SMÅ prosjekter, og så heller ha fler..... Høstens/vinterens er som følger: - strikke babyteppe til venninne, TYKKE pinner og det går kjempefort! Kommet kvartveis siden helgen faktisk! - strikke grytekluter til adventskalender, tror de blir blå og grønne med heklekant rundt.... - strikke et par votter til adventskalender (disse er jeg litt mer spent på!!!) - strikke ferdig rosa babyjakke + lue + sokker til samme gravide venninne (aner meg hun får gutt så det spiller ingen rolle om jeg er ferdig til januar ). Har 'bare' raglanfelling og montering igjen da.... - og så har jeg lyst å strikke en jordbærgenser og lue til hun som blir storesøster, hun er ikke fyllt to år enda så det er ikke digre genseren det er snakk om..... Kløøøøør i fingrene her jeg sitter på jobb!!!!! (Går lissom i strikking hos meg.........hm!)
majan Skrevet 3. september 2003 #9 Skrevet 3. september 2003 Godt og høre at det er flere som er som meg. Men nå det siste året har jeg virkelig godt inn for og få ting ferdig. Så nå for et par uker siden var jeg faktisk på null :D - jeg ble veldig stolt av meg selv. Så nå er jeg i full gang med og brodere julegaver, pyntehåndklær, løper med nissemønster, smekker som jeg skal brodere ett eller annet på. Tenkte og være litt kreativ i år til jul.
Gjest Atacand Skrevet 4. september 2003 #10 Skrevet 4. september 2003 To uferdige bæreposer med broderier og sekker med garn.Jeg kan starte hobby butikk snart tror jeg.Jeg må få ferdig dette mens jeg kan se datter Med fam har bestillt raggsokker av meg. Når blir de ferdige tro ser flaut :oops: ned i gulvet jeg skulle ønske døgnet hadde flere timer.
Vianne Skrevet 4. september 2003 #11 Skrevet 4. september 2003 Har et stort broderi jeg såvidt har begynt på, det bør være ferdig til jul :-? Skal også hekle ferdig et teppe, en veske, og så skulle jeg ha brodert noe smågreier i julepresang. Har ikke tid!
jolie Skrevet 5. september 2003 #12 Skrevet 5. september 2003 Jeg skal strikke to mellomlange rødnisseluer med tilhørende votter til min sambos nieser til jul. Men først må jeg bli ferdig med min egen. Har kanskje åtte fellinger igjen - orker ikke! Ok, innen søndag kveld er den ferdig tovet. Skal også strikke noen ullsokker og votter, kanskje, til jul. Og aller helst brodere en julekalender. Om jeg rekker det? Nei.
Diva Skrevet 5. september 2003 #13 Skrevet 5. september 2003 Hehe, rart det der - hvor vanskelig det er å bli ferdig med ting. Lett å gli over på noe annet og forbli uferdig med det og. Men denne høsten skal jeg prøve selv. Har et broderi som jeg har gjort 20 korssting på. Tipper jeg blir ferdig april 2015 :o Setter nok i gang med tiara-prosjektene og har i tillegg begynt å snuse rundt for å se om det finnes kurs man kan ta i sølvsmedarbeid (på hobbybasis da), og jeg har lyst til å sy meg lange silkehansker. Skal bli morro, bare jeg kommer i gang! :D
Gjest lmari Skrevet 5. september 2003 #14 Skrevet 5. september 2003 jeg elsker å starte på prosjekter, men har faktisk fått det aller meste ferdig også. Skyldes kanskje at jeg gjør en del mindre prosjekter i steden for de svææære! I høst skal jeg strikke og tove vesker som skal være julegaver til hele venninnegjengen. Har laget en allerede, som skal gå i vaskemaskinen i helgen, håper jeg. Har også planer om å kjøpe stoff og sy drikkebrikker og spisebrikker og pynte med paljetter. Har sett bilde av det i en hobbybok, og synes det var stilig. Bruker litt grovt, hvitaktig stoff, og har planer om å lage røde sømmer og røde paljetter, slik at det blir julefølelse. I fjor høst strikket jeg armbånd i ståltråd og perler til en del venninner, pluss at jeg laget gode skjerf. I år skal skjerfene være stripete har jeg lest i et eller annen moteblad, og det skulle vel ikke være så vanskelig å få til? Har planer om å få mamma til å lære meg å hekle..... Håper nesten det blir regnvær i høst, jeg!!
Diva Skrevet 5. september 2003 #15 Skrevet 5. september 2003 Imari : Hvordan strikker du armbånd i ståltråd ? Det hørtes kjempefint ut :D
Nigella Skrevet 5. september 2003 #16 Skrevet 5. september 2003 Jeg lurer på det samme som Diva + de strikkede, tovede veskene. De hørtes kule ut (gjetter på at det skal være store pinner, noe som er flott for oss som kanskje ikke er så flinke til å strikke). Hvor har du funnet oppskrift?
Gjest lmari Skrevet 5. september 2003 #17 Skrevet 5. september 2003 Også er det temmelig enkelt også!! Jeg trer massevis av perler på en ståltråd før jeg begynner. Trer mye mer enn jeg tror jeg trenger, fordi det ikke funker å tre på etter at man har begynt. Så legger jeg opp masker til den tykkelsen jeg vil ha - jeg pleier å bruke et sted mellom 8 og 12 masker på ganske tynne pinner (3-4-5 mm). Så strikker jeg som vanlig, men henter opp perler mellom maskene. Pass på at du bare henter opp perler på den ene siden av strikketøyet, slik at armbåndet får en bakside og en forside. Når du har laget armbåndet langt nok, feller du av på vanlig måte, og fester en smykkelås (kroner 15 for 2 på Panduro). Enkelt og veldig, veldig stilig! Noen passer ikke til å bruke det i det hele tatt, andre kan bruke det ved siden av olabukse, mens noen bruker det til festligere anledninger. (jeg har noen bilder, men har dem ikke her. Kan sende dem til deg om noen dager hvis du vil, Diva? ) Bare spør hvis det var noe du ikke forsto!
Diva Skrevet 5. september 2003 #18 Skrevet 5. september 2003 Ååå, det høres kjempemorro ut :D Vil gjerne se noen bilder, - superdupert! Kan sende deg min andre mailadresse på pm, da den webbaserte ikke er så "safe" mht bilder - tror jeg. Tusen takk for hjelpen :D
Soria Skrevet 6. september 2003 #19 Skrevet 6. september 2003 Nytt prosjekt er å hekle en rund duk på 150 cm i diameter. Har nok noe å gjøre i lang tid med den Jeg hadde også masse garn liggende etter alle prosjektene som ikke ble ferdig. Da jeg fikk meg en kattunge i fjor lot jeg ham dra frem garn og leke med til det var tomt. Når han hadde ødelagt det kunne jeg kaste det med god samvittighet :enig_animasjon:
Nala Skrevet 6. september 2003 #20 Skrevet 6. september 2003 Har en halvferdig hekladuk jeg burde gjøre ferdig. Begynte å plages mot slutten på den, og da gikk det som det ofte gjør: Jeg la bort arbeidet :o Får se om jeg orker gjøre den ferdig. Ellers har jeg lyst til å brodere et bilde eller to til stua vår. Og strikke noe fint til jentungen. Eller kanskje jeg skal vært lur og lage noe fint til venner og familie til jul, trolldeigfigurer feks? Får se hva det blir til. Men én ting er sikkert, håndarbeid er koselig det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå