Gå til innhold

Jeg spammer ukjentes mail

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk inn på mailen min, og har pluttselig 3 fulle sider på sendte elementer jeg ikke har sendt. Alt er spam, på engelsk og til merkelige e-postadresser.

" anice, how is everyone?

can't assume you feel the same, do you still ever go on yahoo i think i saw u.

anyway please tell me how you really feel about this i set it up here, http://www.ourvistacardeasy.com/6658999/Janice

keep in touch "

En av de. Er forskjellige linker i nesten hver mail, og står ca det samme type " miss you" osv..

Hvordan stoppe det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, Huffsetufsa... ;-)

Bruker du telenor så har du i alle fall gratis tilgang til å laste ned Norton Internet Security Online for 1 datamaskin i fra brukersidene.

Skrevet

Du får gjøre noe med spam-filteret ditt så det filtrerer mer selektivt. Du finner det som regel under Settings.

Skrevet
Du får gjøre noe med spam-filteret ditt så det filtrerer mer selektivt. Du finner det som regel under Settings.

Problemet er ikke at hun mottar, men at hun sender, så vidt jeg oppfattet det...

Da risikerer hun også at nettleverandør stenger tilgangen for henne, inntil de får en tilbakemelding om at det hele er ryddet opp i.

Skrevet

Er jeg som sender ut ja..

Har ikke telenor, men Fibernett. Og kan EKSTREMT lite om data og virus ogsånt. Har et virusprogram på dataen, men det er vel mailen min som har virus da?

Skrevet
Er jeg som sender ut ja..

Har ikke telenor, men Fibernett. Og kan EKSTREMT lite om data og virus ogsånt. Har et virusprogram på dataen, men det er vel mailen min som har virus da?

Det er i alle fall et godt tegn at det som sendes vises i utboksen din.

Det er der i mot tydelig at virusprogrammet ditt ikke ha klart å stoppe dette.

Vanskelig å vite hva du kan gjøre foruten å skaffe deg et bedre virusprogram, men åpne i alle fall ikke epostprogrammet ditt med mindre du må.

Du kan jo f,eks. sende en email til leverandøren av epostprogrammet ditt, for jeg regner vel med ta du installerer de oppdateringene som er blitt sendt ut??

Jeg ville ha satset på hotmail el.l. inntil problemet var løst. :-)

Skrevet

Hva med å bytte passord??? Hvis du har et passord noen har knekt kan jo kanskje noen ha skrevet dem uten at du vet om det?

Skrevet
Hva med å bytte passord??? Hvis du har et passord noen har knekt kan jo kanskje noen ha skrevet dem uten at du vet om det?

Det har nok ikke noe med det å gjøre, for her ligger det et program under å sender ut på i fra enhver registrert konto.

Men hvilket epostprogram bruker du, Huffsa?

Skrevet

Bruker hotmail..

Trodde det var "trygt" jeg, aldri opplevd det i de 10 årene jeg har hatt hotmail..

Skrevet
Bruker hotmail..

Trodde det var "trygt" jeg, aldri opplevd det i de 10 årene jeg har hatt hotmail..

Åhhh!!

Jeg trodde det var epostprogrammet inne på datamaskinen din, jeg!!

Da kan du bare se bort i fra lt jeg har sagt, og være trygg på egen maskin - Tilbake til hva som ble sagt om passordbytte - Forsøk det!

:-)

Så lenge dette kun er en web-basert epostkonto så er det ikke noe problem hos deg! :-)

Skrevet (endret)
Åhhh!!

Jeg trodde det var epostprogrammet inne på datamaskinen din, jeg!!

Da kan du bare se bort i fra lt jeg har sagt, og være trygg på egen maskin - Tilbake til hva som ble sagt om passordbytte - Forsøk det!

:-)

Så lenge dette kun er en web-basert epostkonto så er det ikke noe problem hos deg! :-)

Jeg håper du er god i Engelsk... ;-))

http://windowslivehelp.com/solutions/safet...nt-hijacks.aspx

Endret av Kjetil S.
Skrevet (endret)

Husk å logge inn på hotmailkontoen din kun ved å bruke bokmerke du selv har lagret i nettleseren. Eller ved å skrive inn adressen manuelt. "Sjekk mail"-funksjon i Live messenger er også greitt om de har det. ALDRI følg linker som du får i mail, msn eller lignende. Det kan hende at det er folk som har laget en lik side til Hotmail (med en nettadresse som ligner veldig), og som ber deg skrive inn brukernavn og passord slik at de kan lagre dette hos seg, slik at de kan bruke kontoen din til spam.

Vær også obs på at de kan ha fått fatt på passordet ditt ved å installere virus el.l. på din PC. Så sjekk for virus på maskinen din selv om det er webmailen din problemet er på! Hvis du ikke har antivirusprogram på PCen din, så kan du laste ned AVG Anti-Virus Free Edition 9.0. De dyre er nok bedre, men dette er ihvertfall mye bedre enn ingenting. Husk å oppdatere den ofte, siden det ofte lages nye virus!

Endret av Jade
Skrevet

Bytt passord! Da skal de forhåpentligvis ikke ha tilgang lenger. Og som Jade sier - ikke følg linker i eposter som sier du må bytte passord.

Gjest hogwash
Skrevet

Litt for enkelt å konkludere med det. Sjekk pc'en for virus/malware FØR du bytter passord. Hvis de i utgangspunktet har fått passordet pga. keylogger på din maskin må den fjernes hvis det skal være vits i passordbytte.

Så mitt forslag:

1. last ned microsoft security essentials: http://www.microsoft.com/Security_Essentials/

2. Oppdater og scan.

3. Bytt passord på hotmail.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...