Miko Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Jeg synes hjemmelagd pizza er godt, men tar lang tid når man skal lage deigen fra bunnen (heve etc.). Kunne tenkt meg å ha noen bunner liggende klare til de gangene pizza skal lages i en fei. De ferske som er å få kjøpt synes jeg ikke er noe gode. Vet det finnes frosne bunner, men har ikke sett noen i butikkene her jeg bor. Poser med mix til deig synes jeg tar like lang tid som å lage den selv nesten, dessuten synes jeg heller ikke de har vært kjempegode. Spørsmålet er; finnes det noen ferske eller frosne i handelen som dere synes er gode? (tror det er den som heter NÅ! jeg har prøvd som jeg ikke synes er noe) Og; hvis man skal lage egne deiger på forhånd og fryse ned - kan man da halvsteke de for så å fryse ned eller blir det bare klin? Har noen ganger endt opp med å bruke pitabrød som bunn, men det blir jo ikke helt det samme da.
Jade Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har aldri smakt ferdigbunner fra butikken som smaker godt :/ mulig de halvstekte er gode? Det er bare å prøve. Ellers så synes jeg ikke det tar lang tid å lage deig. Jeg blander sammen, elter med mixmasteren, og lar den heve mens jeg lager fyllet.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 Lars Barmen hadde et program om pizzalaging og forsteking og frysing av bunner en gang for lenge siden: Oppskrift på pizzadeig. Etter at bunnene er forstekt, kan de fryses, og så tas opp frosne, dekkes med saus og fyll og stekes som en ville gjort med en kjøpt frossenpizza. Jeg pleier forresten å halvere (eller mer) oljemengden i deigoppskriften.
Missee Skrevet 31. januar 2010 #4 Skrevet 31. januar 2010 På Rema 1000 (sikkert andre steder også) selger de noen gode pizzabunner til travle dager. I pakken er det to ferske, runde bunner. Mener de heter Fresca eller noe i den dur Jeg har pleid å bruke en og fryse ned den andre.
Miko Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2010 Takk da skal jeg steke opp noen slike og ha i fryseren. På fredager er jeg ikke hjemme fra trening før ca. kl. 19. Da er jeg kjempesulten og det deilig å slippe å begynne helt fra bunnen av akkurat disse dagene, men bare hive på saus, fyll og ost og slenge pizzaen i ovnen - da er det klart til å spises i løpet av av en halv time.
Miko Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2010 På Rema 1000 (sikkert andre steder også) selger de noen gode pizzabunner til travle dager. I pakken er det to ferske, runde bunner. Mener de heter Fresca eller noe i den dur Jeg har pleid å bruke en og fryse ned den andre. Vi svarte visst på likt vi! De har jeg ikke prøvd - da går turen innom Rema neste gang for da må jeg teste om de er gode. Takk!
Moonspell Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Hva med å blande sammen deig (gjort på 2 min), sette den i vannbad mens du steker kjøttdeigen. Kjevle ut tar jo heller ikke lang tid. Dette gjør jeg selv, går fort og smaker best
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #8 Skrevet 2. februar 2010 Jeg pleier å fryse ferdig pizzadeig. Hvis man husker å ta den ut av fryseren på morgenen, er den klar til kjevling til middag. I nødstilfeller kan deigen fint tines raskere i lunkent vann. Bunnen blir bare bedre av å ha vært fryst. Jeg har også et lite lager tomatsaus i fryseren som jeg tar ut samtidig, klar til bruk etter en dag på kjøkkenbenken. Hvis man legger til seg vanen, og husker å ta deig og saus ut av fryseren er dette helt utrolig praktisk og veldig billig. Ferdigbunner syns jeg smaker helt pyton (har kun prøvd den fra Rema).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå