filantropen Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Hei godt folk! trenger litt tips! Venstre arm: STOR knute på triceps helt nesten helt nede med feste til albue. ca 3-4 cm lang. Når eg følger knuten oppover armen, presser eg der knuten er tynnast, så kjenner eg strømninger helt ned i fingertuppane. Vanlig tøying kjenner eg overhode ingenting av. Men holder eg armen strakt ut til sida med handflata fra meg, og bøyer hand retning mot skulder, så kjenner eg INTENS strekking helt ifra fingertupper og opp i armhulen. Bøyer eg hodet fram og ned, så kjenner eg det enda meir. Det føles konstant som at eg må tøye venstre arm Har også knuter på biceps, kjennes ut som at det er fleire mindre knuter der. Nakke: Knekking på høgre side (sett bak ifra) Rygg: Når eg trener f.eks MP, så ser det ut som at eg haller litt til høgre side i ryggen. Bein: Stive hoftebøyere, stive framside lår. Patella Kondromalasi, Skeivt knelokk på venstre fot. Kjeven eg også skeiv, discusen på eine sida er litt skeiv. Så har knekking der Eg har prøvd naprapat 4 ganger. Resultat = knekking i venstre handledd Han anbefalte akupunktur. Akupunktur har eg no tatt 3 ganger. Triggerpunkt på høgre triceps = heile armen skvatt til. Muskelen twista seg. Men i høgre arm kjenner eg ingen ubehag. Venstre arm: Mindre reaksjon. Før akupunktur kjente eg berre konstant at triceps var hard og stiv, men etterpå så må eg nesten gå å gjere rare tøyebevegelser for å døyve ubehaget. Trenger VELDIG sårt gode råd. Er rett og slett ei mare det her. Trener ellers 3-4 ganger i veka med 7-9 sett pr muskel, og 8-12 reps.
Miko Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Dette var nesten som meg! Konstant knuter enten her eller der - som regel både her og der. Jeg går til en flink massør/"mirakelmann" ca en gang i måneden og han er god til å løse opp knuter, men det forhindrer jo ikke at nye kommer. Jeg har etterhvert lært meg å leve med alltid å være stiv, støl og ha knuter her og der, og funnet ut at eneste måten å unngå å få det er å la være å trene. Men; har faktisk god hjelp av å trykke/massere punkter på hender og føtter når jeg har knuter eller stramhet. Se her. Utretter ikke mirakler, men jeg merker ofte at det verste slipper taket hvis jeg klarer å finne riktig punkt og trykke/massere hardt nok. Er det vondt der man treffer så er det ofte nødvendig å trykke nettopp der.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 Prøv å snakke med en naprapat. Har noe av samme problemet og naprapat var tingen. + trening
filantropen Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2010 Takk for svar. Massasje kan prøvast Gjest: Har vert hos naprapat 4 ganger. Han ville ikkje gjere meir, var bortkasta penger.
filantropen Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2010 Var til kiropraktor idag. Han fikk det til å knekke så det sang etter på høgre og venstre side av nakke. Brukte albuen sin og mykje vekt på knuter på øvre rygg. Trudde eg skulle daue da. Det knakk ellers 5 forskjellige plasser nedover ryggen. pluss 3 ganger i albuen, i handledd. Da eg gikk ut av kontoret hans hadde knuten på armen halvert seg, og istedenfor svært øm, så var den no normal. Venstre skulder hadde redusert bevegelighet. Endel knuter der. Eg var også ikkje langt ifra beinhinnebetennelse. Kjentes ut som en ny men sliten kropp. Skal tilbake i morra for siste rest.
KatteLatte Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Å gå til kiropraktor var nok lurt, jeg har hatt kjempestort utbytte av det selv, både i forhold til muskelknuter i nakke, skuldre og rygg, og i forhold til stiv nakke og rygg. Kiropraktoren min er en mirakelmann
filantropen Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2010 Såpass! Har du problemer at knuter kjem tilbake? eller er det her meir "permanent" ? Syns det er rart kiropraktor klarer meir på 1 time, enn naprapat på 4 og akupunktør på 4. Har hittil på 2 mnd brukt 3700kr på det her. ganske crazy.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #8 Skrevet 2. februar 2010 Såpass! Har du problemer at knuter kjem tilbake? eller er det her meir "permanent" ? Syns det er rart kiropraktor klarer meir på 1 time, enn naprapat på 4 og akupunktør på 4. Har hittil på 2 mnd brukt 3700kr på det her. ganske crazy. Det var rart ja. Naprapaten tar med musklene i "jobben". Jeg har brukt mye kiropraktor selv også. Men folk reagerer jo forskjellig. Godt at det funket i alle fall! God bedring videre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå