Gjest oppgitt Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Nå er jeg så lei.. Før, når den andre katten min levde, så spiste begge våtfor. Det var på en måte som om den katten jeg har nå fikk se hvordan en katt skal oppføre seg. Men nå, jeg ser på oppførselen hennes at hun blir matet fra fatet til andre mennesker, noe som sikkert stemmer siden hun er mye borte, og kommer tørr og varm hjem etter flere timer med regn. Så når jeg gir henne våtfor da, så slikker hun i to-tre sekunder før hun er ferdig, hvis hun i det hele tatt vil smake på det. Jeg har prøvd alle himmelens våtfor, men det virker rett og slett som om det ikke er bra nok når vi ikke spiser det (mtp hun har lyst på, og spiser ALT som kommer fra våres fat). Noe som er frustrerende siden vi kjøper royal canin og iams, er dyrt om vi må hive 99% av maten hver gang. (vi lar det gjerne stå fremme over natten siden det er da hun spiser mest, men neida..) Kan det å anskaffe en ny katt hjelpe henne igjen med å vise hvordan en katt skal te seg? Har jo vurdert det siden hun lett kjeder seg om dagene. Hun er veldig leken. Men da igjen, hun er sta og sur og liker ikke andre katter i det hele tatt. Min avdøde katt var avkommet hennes. Håper noen har gode råd
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Må si at jeg ikke skjønner helt at dette skal være et stort problem. Dersom hun ikke vil ha så mye våtfor, kan dere jo bare legge noen få biter der og vente og se om hun spiser det opp. Og jeg går ut fra dere har tørrfor stående fremme uansett? Jeg har iallfall tørrfor alltid stående fremme til min katt (hun er slank, så ingen risiko), og så får hun en liten porsjon våtfor om dagen. Denne porsjonen er fordi hun selv er så glad i det. Men dersom hun ikke hadde vært interessert i det, så hadde jo tørrforet vært evig nok. Tørrforet er det som er best for katten. Ellers er det jo kanskje ikke så bra at katten din blir foret andre steder, så du kanskje prøve å finne ut hvor hun går hen?
Gjest ts Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 Det er jo det at hun kommer og koser, mjauer osv når jeg står på kjøkkenet for hun har lyst på noe godt. Men med en gang jeg serverer våtfor (hun blir jo faktisk ekstra ivrig når hun lukter hva jeg holder på med), så snuser og evt slikker litt på det før hun forlater kjøkkenet. Spiser kanskje en bit eller to om hun er super sulten. Tørrfor står alltid fremme ja, men hun sitter ofte å ser på foret, som om hun skulle ønske hun hadde mer utvalgt
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #4 Skrevet 31. januar 2010 Du har et luksusproblem. Vær glad hun velger deg selv om du er kjedelig i matfatet. Vet om katter som faktisk er trofaste mot hjemmet sitt, selv om de blir matet. Men, da er det nære nabo som har matet og ikke noen utenfor.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #5 Skrevet 31. januar 2010 Bare blås i det du. Så lenge du tilbyr henne vanlig våtfor i ny og ne er det hennes problem om hun ikke spiser det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå