Gjest Gjest_susan_* Skrevet 31. januar 2010 #1 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg er ingen flisespikker, men når noen sier de skal komme på besøk på søndag formiddag, hva mener de da? Det er jo før klokken 12? Sier de på dagen, er det mellom 12 og 15. Etter kl 15 er det ettermiddag. Sier noen på kvelden, er det etter kl. 20. Jeg blir oppgitt når en formiddag defineres som helt til ettermiddagen. Jeg bor nå på et lite sted, og forstår ikke kodene her. Hva betegner dere som formiddag, morgen, ettermiddag, kveld? De har klokke her og egen urmaker, men det virker ikke som de tar høyde for å passe på tiden. Ikke andres tid i alle fall. Har opplevd det mange ganger. På formiddagen og så planlegger jeg ut i fra før kl 12. Alle er ikke like her, så noen oppgir på timen når en avtale gjøres. Jeg har en avtale nå, men har lyst å sende melding og avlyse. For det jeg regner med er før klokken 12, og på en søndag mellom 11 og 12, blir regnet som klokken 14.30 eller rundt der. Noen som har irritert seg over det samme? Hva gjør man? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 31. januar 2010 #2 Del Skrevet 31. januar 2010 Man spør om et konkret klokkeslett i stedet for å irritere seg! Hvis noen sier til meg at de stikker innom i løpet av formiddagen, så sier jeg "fint, sånn omtrent når kommer dere?". Problemet løst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 31. januar 2010 #3 Del Skrevet 31. januar 2010 Man spør om et konkret klokkeslett i stedet for å irritere seg! Hvis noen sier til meg at de stikker innom i løpet av formiddagen, så sier jeg "fint, sånn omtrent når kommer dere?". Problemet løst. Vanligvis spør jeg om det og avtaler et klokkeslett, men hun jeg har avtale med nå, legger på før jeg kommer til ordet. Jeg vet at hun ikke kommer før senere på dagen, eller omtrent klokken 20. Det er fint vær og hun er ute nå og går på ski. Jeg tror jeg skal sende en melding og si at det ikke passer i dag, men jeg venter til etter klokken tolv. Jeg rekker faktisk ikke si noe for hun prater i telefonen og puster etterpå. Jeg er ikke sint, men litt irritert. Jeg skal ta det opp med henne, når hun har tid til å høre etter. Jeg skrev ikke dette innlegget uten grunn. Hun er ikke den eneste, men den som alltid lager løse avtaler, senest i går kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 31. januar 2010 #4 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg er ingen flisespikker, men når noen sier de skal komme på besøk på søndag formiddag, hva mener de da? Det er jo før klokken 12? Sier de på dagen, er det mellom 12 og 15. Etter kl 15 er det ettermiddag. Sier noen på kvelden, er det etter kl. 20. Jeg blir oppgitt når en formiddag defineres som helt til ettermiddagen. Jeg bor nå på et lite sted, og forstår ikke kodene her. Hva betegner dere som formiddag, morgen, ettermiddag, kveld? De har klokke her og egen urmaker, men det virker ikke som de tar høyde for å passe på tiden. Ikke andres tid i alle fall. Har opplevd det mange ganger. På formiddagen og så planlegger jeg ut i fra før kl 12. Alle er ikke like her, så noen oppgir på timen når en avtale gjøres. Jeg har en avtale nå, men har lyst å sende melding og avlyse. For det jeg regner med er før klokken 12, og på en søndag mellom 11 og 12, blir regnet som klokken 14.30 eller rundt der. Noen som har irritert seg over det samme? Hva gjør man? Morgen er fra 06.00 - 09.00 Formiddag er fra 09.00 - 12.00 Ettermiddag er fra 12.00 - 18.00 Kveld er fra 18.00 - 00.00 Natt er fra 00.00 - 06.00 Jeg irriterer meg ikke over slike bagateller som at noen har sin egen definisjon på formiddag. Jeg avtaler et klokkeslett istedenfor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_susan_* Skrevet 31. januar 2010 #5 Del Skrevet 31. januar 2010 Morgen er fra 06.00 - 09.00 Formiddag er fra 09.00 - 12.00 Ettermiddag er fra 12.00 - 18.00 Kveld er fra 18.00 - 00.00 Natt er fra 00.00 - 06.00 Jeg irriterer meg ikke over slike bagateller som at noen har sin egen definisjon på formiddag. Jeg avtaler et klokkeslett istedenfor. Jeg avtaler klokkeslett med alle andre, men hun er spesiell og er kjent for det. Hun legger på før man rekker å si noe. Jeg er klar over det, så jeg venter ikke at hun er her før etter middag og det betyr kl 20. Men jeg skal ta en prat med henne og si at jeg vil ha klokkeslett og ikke mer formiddag /kveld avtaler. Hun mener det bare godt, men har tusen ting å passe på. Heldigvis kjenner jeg henne. Men jeg er usikker på hvordan jeg skal avlyse avtalen, siden hun ikke vil forstå noe hvis jeg gjør det, selv om hun har brutt den selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 31. januar 2010 #6 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg avtaler klokkeslett med alle andre, men hun er spesiell og er kjent for det. Hun legger på før man rekker å si noe. Jeg er klar over det, så jeg venter ikke at hun er her før etter middag og det betyr kl 20. Men jeg skal ta en prat med henne og si at jeg vil ha klokkeslett og ikke mer formiddag /kveld avtaler. Hun mener det bare godt, men har tusen ting å passe på. Heldigvis kjenner jeg henne. Men jeg er usikker på hvordan jeg skal avlyse avtalen, siden hun ikke vil forstå noe hvis jeg gjør det, selv om hun har brutt den selv. Si du ikke har tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_susan_* Skrevet 31. januar 2010 #7 Del Skrevet 31. januar 2010 Hun har fått med seg at jeg bare skal være hjemme i dag, så å si at jeg ikke har tid er litt for sent å si det nå... og jeg liker ikke å lyge. Jeg sendte melding til henne og sa at vi får ta det en annen dag. Men hun har ikke svart. Fordi hun aldri puster når hun går på ski heller, tar aldri en pause og stopper opp og nyter utsikten. Jeg er bare lei av å vente. I går kveld skulle hun komme, men bare kanskje, så fant hun ut at i dag formiddag passet det. Jeg har ikke bedt henne på besøk. Det var hun som ringte meg og kom med løse avtaler. Heldigvis er de fleste jeg kjenner litt bedre på å konkretisere tidspunkt. De første gangene, brukte jeg tiden på å vente, se på klokka og irritere meg. Men hun må vel forstå at hun må bli bedre på å avtale tid? Hvem skal si det til henne? Og hvordan sier man det. Vet jo at det blir meg som tar oppvasken med henne. Hun er kjent for å ringe og prate om hva hun har gjort og hva hun skal osv osv, og lytter ikke til andre. Så sier hun "ja, men nå må jeg løpe, jeg kommer i morgen formiddag". Jeg rekker ikke spørre når, eller kommer ikke til ordet. I starten av en telefonsamtale kommer jeg jo til ordet, men det er bare i selve høflighetstadiet der alle spør hvordan det går. Resten av samtalen består av at jeg er mottager og hun er sender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 31. januar 2010 #8 Del Skrevet 31. januar 2010 Hun har enda ikke svart på meldingen. Jeg tror jeg kutter henne ut og gir beskjed om det, men da vil det bli til at jeg er dramaqueen. Forbi gå henne i stillhet? Nå er jeg irritert. HUN lager avtaler, legger på før jeg får sagt noe og svarer ikke på melding. Skal prøve ha så lite jeg kan med henne å gjøre, men hun er en kollega. På jobb trives vi sammen og hjelper hverandre uten å spørre, og hun gir seg litt tid i pausene. Men er fanatisk opptatt av å svare på alle meldinger og lese med en gang det kommer en ny, også midt i en samtale. Når hun har lest en melding, begynner hun på en ny samtale, og da er det i gang. Jeg har aldri sett en som er betont av stress, men det virker som hun er det. Egokjør og vil fikse alt. Glemmer avtaler. Har ikke lyst å si det til henne, er redd for at hun kan bryte sammen. Jeg vet hun sliter, men det er fasade fasade hun alltid må holde. Hva skal jeg si til henne uten å rive ned panseret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 31. januar 2010 #9 Del Skrevet 31. januar 2010 Du må ta hensyn til deg selv. Det virker som venninnen din er litt egositisk, eller i det minste korttenkt. Et vennskap skal gå begge veier, ikke bare én vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #10 Del Skrevet 31. januar 2010 Hvis noen sier til meg at de stikker innom i løpet av formiddagen, så sier jeg "fint, sånn omtrent når kommer dere?". Problemet løst. Jeg skulle ønske at det gikk fint, men jeg har opplevd flere ganger at folk rett og slett blir sure og småirritert da av en eller annen grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 31. januar 2010 #11 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg skulle ønske at det gikk fint, men jeg har opplevd flere ganger at folk rett og slett blir sure og småirritert da av en eller annen grunn. Blir folk virkelig irritert over å måtte si et ca tidspunkt? Ja, ja det er mye man kan irritere seg over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #12 Del Skrevet 14. november 2016 Haha, what? Anonymkode: fa83e...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #13 Del Skrevet 14. november 2016 Morgen 06-09, formiddag 09-12, ettermiddag 12-18, kveld 18-23, natt 23-06. Sånn omtrent. Anonymkode: fceae...413 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #14 Del Skrevet 14. november 2016 I gamle dager var middagen på gårdene klokken 12. Meteorologene setter også et skille her. Morgen er 6-8 Formiddag 8-12 Ettermiddag 12-17 Kveld 17-22 (Når man kan ringe folk om private ting). Natt 22-06. Anonymkode: f345a...f79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #15 Del Skrevet 14. november 2016 Hva er greia med å dra frem en nesten syv år gammel tråd? Anonymkode: e929f...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut Berg Skrevet 14. november 2016 #16 Del Skrevet 14. november 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: I gamle dager var middagen på gårdene klokken 12. Meteorologene setter også et skille her. Morgen er 6-8 Formiddag 8-12 Ettermiddag 12-17 Kveld 17-22 (Når man kan ringe folk om private ting). Natt 22-06. Mid-dag er kl 12, det framgår av ordet. Stort sett einig, men skiljet mellom ettermiddag og kveld er kl 18 (sml. brune sko før kl 18, svarte etter). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå