Gå til innhold

Noen som ikke har oppvaskmaskin, eller har to? Hjelpe meg?

Indis

Anbefalte innlegg

Holder på med masteroppgave og har tydeligvis valgt meg et studie der det er litt mer komplisert å finne informanter enn vanlig, siden det er et "folk flest" studie og jeg ikke kan bruke venner og familie. Er det noen som har mulighet til å delta, eller kan hjelpe meg med å finne informanter? Hadde vært supert.

Det er ikke særlig omfattende å være med. For de som er informanter, innebærer studiet å bli intervjuet av meg, i eget hjem, en gang i løpet av de neste ukene/månedene (ettersom når jeg har utvalget klart og kan sette igang). Intervjuet vil ha konversasjonspreg, dvs "kaffeprat", og spørsmålene vil gå på dagligdagse gjøremål/rutiner i hjemmet knyttet til feks oppvask, klesvask el. Intervjuet kan gjøres på det tidspunktet det passer for informantene.

Dette betyr at informanter må bo i rimelig avstand til Oslo og helst innenfor Oslo/Akershus. Informantene vil være anonyme.

Jeg trenger et utvalg med alle slags personer, men er spesielt interessert i (da disse kategoriene er vanskeligere å fylle)

- Husstander UTEN oppvaskmaskin

- Husstander med to oppvaskmaskiner

- Alenepappaer

- Par der pappa/mann er hjemmeværende eller har deltidsjobb

Det er hadde vært til stor hjelp for meg om noen kunne delta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 4 måneder senere...

Dersom man er flink til å fylle kummen med vann og ikke lar vannet renne, pluss "bruker opp" vannet mest mulig er det mer miljøvennlig å vaske opp for hånd. Man må bare gjøre det "riktig" :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten heller ikke oppvaskmaskin, min husstand består av to personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...