Indis Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Holder på med masteroppgave og har tydeligvis valgt meg et studie der det er litt mer komplisert å finne informanter enn vanlig, siden det er et "folk flest" studie og jeg ikke kan bruke venner og familie. Er det noen som har mulighet til å delta, eller kan hjelpe meg med å finne informanter? Hadde vært supert. Det er ikke særlig omfattende å være med. For de som er informanter, innebærer studiet å bli intervjuet av meg, i eget hjem, en gang i løpet av de neste ukene/månedene (ettersom når jeg har utvalget klart og kan sette igang). Intervjuet vil ha konversasjonspreg, dvs "kaffeprat", og spørsmålene vil gå på dagligdagse gjøremål/rutiner i hjemmet knyttet til feks oppvask, klesvask el. Intervjuet kan gjøres på det tidspunktet det passer for informantene. Dette betyr at informanter må bo i rimelig avstand til Oslo og helst innenfor Oslo/Akershus. Informantene vil være anonyme. Jeg trenger et utvalg med alle slags personer, men er spesielt interessert i (da disse kategoriene er vanskeligere å fylle) - Husstander UTEN oppvaskmaskin - Husstander med to oppvaskmaskiner - Alenepappaer - Par der pappa/mann er hjemmeværende eller har deltidsjobb Det er hadde vært til stor hjelp for meg om noen kunne delta!
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Hvorfor akkurat oppvaskmaskin? Husk at maskinoppvask er mindre ressurskrevende enn oppvask med kost.
Grevenpop Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Dersom man er flink til å fylle kummen med vann og ikke lar vannet renne, pluss "bruker opp" vannet mest mulig er det mer miljøvennlig å vaske opp for hånd. Man må bare gjøre det "riktig"
Pooo Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 jeg har ikke oppvaskmaskin, men husstanden består kun av to...
Grevenpop Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Jeg har forresten heller ikke oppvaskmaskin, min husstand består av to personer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå