Gå til innhold

Telefon betalt av jobben - lønner det seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har fått tilbud om fast stilling etter et halvt års engasjement. I den forbindelse er jeg tilbudt at mobilen dekkes av jobb. Det er ikke snakk om en stilling hvor jeg vil bli ringt ned til alle døgnets tider osv, men er likevel usikker om det er smart å takke ja? Jeg har hørt at man skatter en del av dette, og i og med at regningene gjerne bare er på ca 150-200 i måneden, er jeg usikker på om jeg heller bør prøve å få fri avis eller lignende. Er det noen som vet hva reglene er på fri mobil osv? Selve telefonen og abonnementet videreføres da bare, men firmaet tar regningen. Er det smart??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dette er en artikkel fra 2008, men tror hovedprinsippene er de samme. Der forklarer de hvordan skattes mobilen betalt av arbeidsgiver. Om det er lønnsomt for deg kommer an på din inntekt og mobilbruk, men for alle de fleste blir det lønnsomt.
Skrevet
Dette er en artikkel fra 2008, men tror hovedprinsippene er de samme. Der forklarer de hvordan skattes mobilen betalt av arbeidsgiver. Om det er lønnsomt for deg kommer an på din inntekt og mobilbruk, men for alle de fleste blir det lønnsomt.

Takk for link! I og med at jeg kanskje har telefon for 2000 i året, så lønner det seg vel da, ut fra artikkelen:) Takk!

Gjest Gjest_Mari_*
Skrevet

Du betaler 28% skatt av kr 4000 for et abonnement.

Det utgjør kr 1120 i skatt for året.

Ringer du for mer enn 94 kr i måneden vil det alltid lønne seg.

Skrevet
Du betaler 28% skatt av kr 4000 for et abonnement.

Det utgjør kr 1120 i skatt for året.

Ringer du for mer enn 94 kr i måneden vil det alltid lønne seg.

Om jeg da ringer for 2000, og de første 1000 er skattefrie, vil det si at jeg betaler 280 i skatt for hele året?

Gjest Jobbmobil_m_kontantkort
Skrevet

Hvordan skiller man på trafikk i jobbsammenheng og privat trafikk?

Risikerer man å skatte av jobb-samtaler hvis det er vanskelig å skille ut dette?

Og abonnementet må vel regnes med også.

Bedriftsabonnementer er jo generelt dyre...

Skrevet
Hvordan skiller man på trafikk i jobbsammenheng og privat trafikk?

Risikerer man å skatte av jobb-samtaler hvis det er vanskelig å skille ut dette?

Og abonnementet må vel regnes med også.

Bedriftsabonnementer er jo generelt dyre...

I avtalen har jeg at jobben betaler mobilen, men det er ikke slik at det kun dekker jobbrelaterte samtaler. Jeg kjører selvsagt ikke på med donasjoner til hjelpeorganisasjoner eller dyre tullesaker, men det gjør jeg jo heller ikke til vanlig med mobilen. Beholder også eget abonnement, firmaet legger seg ikke opp i hvilket abonnement jeg har. Har forresten takket ja, det virket som det smarteste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...