Gå til innhold

Brudekjole fra internett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og gratulerer alle bruder i 2010!

Jeg er helt fersk her inne, og skal gifte meg i juni 2010. Har sett en kjole på nett fra Alfred Angelo, som jeg så gjerne har lyst på, men får ikke tak i denne i Norge

(for de som er interessert:

Alfred Angelo kjolen min

Har noen kjøpt kjole over nett fra f.eks USA og fått den sydd om i Norge? Har dette evt gått bra og hvor mye koster det å få den omsydd? Jeg er nemlig ikke like brystfager som en del er i USA i forhold til størrelsen min (er det man kan kalle plus size, men er ikke FF i byste :ler: )

Er svært takknemlig for alle mulige svar jeg kan få fra dere her inne!

Hilsen meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg kjøpte en brukt Maggie Sottero kjole fra USA som var i original størrelse. Jeg turte kjøpe den fordi den har knyting i ryggen. Den er for lang så jeg må få lagt den oppeg , men jeg har ikke sjekket priser for det enda så jeg er spent på svarene du får her.

Endret av Sunshine
Gjest Gjest_leheloll_*
Skrevet
Jeg kjøpte en brukt Maggie Sottero kjole fra USA som var i original størrelse. Jeg turte kjøpe den fordi den har knyting i ryggen. Den er for lang så jeg må få lagt den oppeg , men jeg har ikke sjekket priser for det enda så jeg er spent på svarene du får her.

Hei å gratulerer med forlovelsen!

Jeg har ingen erfaring med å kjøpe kjole på nett, men det å få den sydd om i Norge....

Jeg kjøpte min kjole i London og hadde tenkt å få den sydd om hjemme i en av brudesalongene hær.

Men salongene sydde kun om kjoler fra deres egne butikker. Det var en salong som muligens kunne ta seg tid til det siden bryllupet var uten om sesongen ( oktober), " men de kom til å ta seg betalt" som hun sa så pent.

Mitt råd er å iallefall snakke med skredder/ brudesalong først, om du ikke har noen som kan sy for deg.

Lykke til :jepp:

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg bruker bare samme tråden til å spørre om dere som har kjøpt fra nett: Har dere tatt sjangsen ved at de har fått visa nr og at de trekker pengene før du har fått varen? For meg er det snakk om 5000kr.. Nå snakker jeg ikke om ebay og paypal altså men andre nettsteder? Jeg skal kjøpe en orginal kjole som jeg får mye billigere fra en nettside fra Spania.

Kan man få penger igjen fra visa om jeg evt ikke skulle få varen? Synes å ha hørt om det..

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt sjansen på det tror jeg. Paypal er veldig lurt å bruke.

Skrevet

Ja, man får igjen, men da må man være innen fristene som de har satt, min sak havnet så mye frem og tilbake at jeg mistet fristene hos paypal og ebay, så jeg tapte alt i alt 3 tusen. :kjefte:

Skrevet

Ja, man får igjen, men da må man være innen fristene som de har satt, min sak havnet så mye frem og tilbake at jeg mistet fristene hos paypal og ebay, så jeg tapte alt i alt 3 tusen. :kjefte:

Ja jeg forstå det med frister, paypal har bare 45 dager fra betaling til å klage om man ikke har fått varen. Ulempen er jo som du sier at du har tapt så mye på det!Jeg gjorde det selv, bestilte skreddersydd kjole og de sa det kunne ta over to måneder. Jeg ventet og ingen kjole kom, så fant jeg ut at fristen for å klage til paypal hadde gått, så tapte jeg vel rundt 800 kr. Det var ikke så mye penger men bittert var det! Ja jeg tok sjangsen igjen nå for jeg fant en orginal kjole fra en nettside som solgte brudekjoler, de virket seriøse. Fikk betale med paypal men det hjelper meg likevel ikke mye for de sa at kjolen ville ikke komme til levering før om 3 måneder. Men det virker at det er vanlig for orginal kjoler også, de må vel samle endel bestillinger før produsenten kan levere dette til internett selgeren. Jeg tar nok bare sjangsen igjen:S Er selgere ærlige og leverer da får man jo billig kjole!

Skrevet

Jeg har bare positive erfaringer med å bestille kjoler fra usa. Har så positive erfaringer at jeg nå skal forsøke å starte mitt eget og selge billige kjoler her i Norge. Kjolene vil ligge mellom 4000 og 6000,- :)

Sender bilder av kjolene jeg ønsker og de syr. Blir knallflotte kjoler og nesten lik på en prikk. Send gjerne pm om du ønsker å se bilde *stolt* :fnise:

Skrevet

Kan også legge til at det kun tar ca 3-4 uker før kjolene er her, så det er kort ventetid også.

Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg kjøpte Maggie Sottero-kjolen min på nettet i 2003. Fikk akkurat den jeg drømte om, og til under halvparten av prisen i Norge. Jeg tok mål selv og slapp å sy om, men den hadde knyting i ryggen, det gjorde den jo litt mer fleksibel.

Skrevet

Den kjolen du har lagt ut bilde av her kan bestilles hos Divakjoler.no

Vet ikke om det er lov til å skrive det :sjenert:

Men det går altså helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...