Gjest Gjest_Sarah_* Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 Hadde du godtatt dette treningsopplegget for din samboer gjennom 3 år hver uke? Mandag: Trening på treningssenter fra 17-20 Tirsdag: 17-21.30/22 Onsdag: 17-20/20.30 Torsdag: 17-21.30/22 Fredag: evt (veldig ofte) 18-20 Søndag: Drar 9 mil unna for å trene. Drar ca kl 16 og kommer hjem ca kl 22. Sambo er veldig engasjert i treningen(kampsport) og bruker tiden etter trening til å sjekke opp alt mulig på dataen. Bra at han trener, men vi møtes jo AAAALDRIII
Gjest TS Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 han jobber forresten fra 7-4 hver dag. kommer hjem. hiver i seg mat og drar...
The Kitten Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 Hadde du godtatt dette treningsopplegget for din samboer gjennom 3 år hver uke? Mandag: Trening på treningssenter fra 17-20 Tirsdag: 17-21.30/22 Onsdag: 17-20/20.30 Torsdag: 17-21.30/22 Fredag: evt (veldig ofte) 18-20 Søndag: Drar 9 mil unna for å trene. Drar ca kl 16 og kommer hjem ca kl 22. Sambo er veldig engasjert i treningen(kampsport) og bruker tiden etter trening til å sjekke opp alt mulig på dataen. Bra at han trener, men vi møtes jo AAAALDRIII Har du godtatt det i tre år frem til nå? I så fall synes jeg det er litt sent å begynne å klage over det. Hvordan skal han kunne vite at du er misfornøyd når du ikke sier det? Menn er dessverre ikke tankeleser.
Gjest Ts Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 Har du godtatt det i tre år frem til nå? I så fall synes jeg det er litt sent å begynne å klage over det. Hvordan skal han kunne vite at du er misfornøyd når du ikke sier det? Menn er dessverre ikke tankeleser. det er siste halveåret han har blitt sånn. Har sagt det til han at det er veldig ekstremt, og at det går meg på nervene.... Er vist hjertebarnet hans. Jo forresten, en ting til. Han reiser mye (oslo, tromsø osv) ettersom han er dommer i kampsorten i tillegg... Oh joy
Vera Vinge Skrevet 30. januar 2010 #5 Skrevet 30. januar 2010 Ojsann. Treffes dere bare i helger, da? Jeg har også en mann som trener fem dager i uka, og han jobber ofte en del også, men jeg ser ham likevel mer enn du ser samboeren din. Man kan jo ikke bestemme over et annet menneske, men jeg hadde definitivt ytret at jeg ikke følte meg særlig prioritert. Det er fint å ha egentid, men hvorfor være sammen med noen hvis man sjelden er sammen? Da kan man vel like gjerne være alene?
Gjest Ts Skrevet 30. januar 2010 #6 Skrevet 30. januar 2010 Ojsann. Treffes dere bare i helger, da? Jeg har også en mann som trener fem dager i uka, og han jobber ofte en del også, men jeg ser ham likevel mer enn du ser samboeren din. Man kan jo ikke bestemme over et annet menneske, men jeg hadde definitivt ytret at jeg ikke følte meg særlig prioritert. Det er fint å ha egentid, men hvorfor være sammen med noen hvis man sjelden er sammen? Da kan man vel like gjerne være alene? Veldig enig! Føler meg ganske nedprioritert her jeg sitter. Ser jo ikke fyren! Og når han er hjemme sitter han forran dataen i sofaen til han legger seg... Skal det være slik??
Caelyn Skrevet 30. januar 2010 #7 Skrevet 30. januar 2010 Driver han på proft da eller? Med konkurranser og sånn? Hvis ikke er det vel rimelig mye å trene hvis det "bare" er på hobbybasis. Jeg hadde IKKE giddet å være sammen med en som ikke hadde tid til meg. Hadde hvertfall ytret sterk misnøye over at jeg hadde følt meg oversett og nedprioritert. Her i huset trener vi kampsport to dager i uka - sammen. Ellers jobber også mannen skift ca 3 dager i uka, så jeg burde kanskje ikke si noe, men jobb er hvertfall litt mer legitimt enn frivillig trening.
Gjest Gjest trenern Skrevet 30. januar 2010 #8 Skrevet 30. januar 2010 Tror noen overdriver litt her.. Kansje du er litt sint akkurat nå? Og bare skriver dette for å få ut litt agresjon? Tviler på at han er borte så mye som du skal ha det til. For fyren er veldig gla i deg og han er mere samen med deg enn duy skal ha det til=)
The Kitten Skrevet 30. januar 2010 #9 Skrevet 30. januar 2010 Det skal ikke være slik at man aldri ser partneren sin. Slik jeg ser det har du tre valg: 1. Snakke med ham og forklare hva du mener om saken. 2. Godta situasjonen slik det er. 3. Slå opp
Gjest Ts Skrevet 30. januar 2010 #10 Skrevet 30. januar 2010 Nei, der har vi kjæresten som merker at jeg skriver mye på dataen og mistenker kvinneguiden. Nei, han trener ikke proft. Han er trener når den andre treneren ikke har tid. Ellers er han vel bare lidenskaplig opptatt av kampsporten
Gjest Coarvi Skrevet 30. januar 2010 #11 Skrevet 30. januar 2010 Vi kan jo ikke svare på hva du skal holde ut med. For noen ville dette vært helt ok (man kan fint ha et forhold der man ikke ser hverandre hele tiden). Personlig hadde jeg ikke giddet å ha det sånn, det hadde rett og slett vært helt uaktuelt.
Caelyn Skrevet 30. januar 2010 #12 Skrevet 30. januar 2010 Jaja.. Siden han ikke trener proft, så vil jeg nok kanskje si at jeg synes han har et problem med prioriteringen sin. Det er vel og bra å trene, men jeg synes kjæresten bør gå foran hvertfall noen dager i uka. Kjæreste --> trening. Her hadde vi diskusjonen rundt prioritering jobb --> kjæreste, jeg satte foten ned ang vaktskjemaer etc og nå er det satt opp en ordentlig turnus og livet vårt blir mye enklere. Hva sier han da? Om du med en alvorlig mine prøver å snakke med han om treningen? Altså ikke med en sur, irritert "du prioriterer ikke meg" type tone..
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #13 Skrevet 30. januar 2010 Oi... Her har vi ikke peiling hva vi snakker om gitt, kansje det er en fordel å fortelle sannheten når du først skriver på ett forum? Jo da, jeg trener mye noe jeg har gjordt før jeg og Ts ble sammen, Jeg trener Tae kwon do, der jeg er Intruktør,kamptrener og Coach på utøverne mine på stevner. I tilegg er jeg Nasjonal dommer, noe som blir trappet ned pga. økende satsing fra utøverne. Jeg trener vel ikke 5 kvelder i uka fast. Trener noen mandager Som regel vær tirsdag fra enter 5-8 eller 7-8 kommer ann på om jeg har treninga eller ikke Onsdag fast 5-7 Torsdag samme som tirsdag Trener noen Fredager og noen Søndager Drar på samlinger og stevner og slikt, men hvem gjør vel ikke det når man brenner for sporten og ønsker å støtte opp utøverne sine? Men skjønner dog helt ikke grunnen til å brøle ut på ett forum istede for å snakke Orntlig med meg istede...
Gjest Ts Skrevet 30. januar 2010 #14 Skrevet 30. januar 2010 Forskjell på når treninga er ferdig og når man kommer hjem...
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #15 Skrevet 30. januar 2010 Haha! Er dette tull...? Eller? :klø: Dersom dette faktisk er seriøst: Problemene til ts og kjæresten handler om helt andre ting enn treningene hans. De har et kommunikasjonsproblem, og det ser ut til å være i ferd med å ødelegge forholdet.
Anglofil Skrevet 30. januar 2010 #16 Skrevet 30. januar 2010 Jeg har selv trent kampsport og tviler ikke: det kan virkelig være så altoppslukende! Før i tiden kunne jeg trene 15-20 timer i uka, bare fordi det var så gøy. Nå var jo jeg også konkurranseutøver i tillegg, men jeg elsket det. Personlig synes jeg du behøver å snakke med ham, særlig om det har eskalert seg den siste tiden. Nei, man kan ikke styre sin partner, men du kan ytre dine ønsker. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å leve med en slik mann som nedprioriterte meg på den måten. Han er tross alt ikke singel lenger, da må man også ta hensyn til at man har en partner. Mvh Yvonne
Ananasen Skrevet 1. februar 2010 #17 Skrevet 1. februar 2010 Tja. Er vel litt forskjellig hva man skal godta. Du kan jo tenke på oss som har kjærester som satser litt på sporten sin og trener opp til 5 timer om dagen i tillegg til jobb og skole? Og enda er fornøyde med forholdet? Man takler det man vil takle om man setter pris på den tiden man faktisk har sammen!
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #18 Skrevet 1. februar 2010 Forskjell på når treninga er ferdig og når man kommer hjem... mistenker du han for noe annet..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå