Gå til innhold

Hvor stort nettverk har du og din kjære?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lurer_*
Skrevet

Jeg: Studerer helsefag, var ikke den mest populære på vgs. Har vel 5 nære venner, liten familie og rundt 50 venner på Facebook.

Han: Grafisk designer, supersosial gjennom hele skolegangen, masse venner og bekjente. I konfirmasjonen hans, med den næremste familie tilstede, var de nesten 40. Han har ca. 600 FB-venner.

Jeg vet at jeg ikke bør føle meg dum og mindre verdt, jeg trives med meg selv og veit at jeg ikke hadde valgt annerledes. Men jeg lurer på om de som står han nært synes jeg er sær og at han burde valgt noe mer attraktivt enn meg?

Networking er så in i disse dager, han har et stort nettverk jeg kan ta av, jeg har lite å tilby tilbake.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor han skulle se ned på deg av den grunn. Ikke tror jeg at vennene hans gjør det, heller.

Jeg og eksen hadde ganske ulike nettverk. Han studerte medisin, festet her helg på videregående, men hadde få nære venner. Jeg var ikke typisk partyjente, men fikk en del venner gjennom venner, kontakter, arrangementer jeg dro på etc. Jeg hadde ca. 570 venner på FB, han 120.

Hvor mange venner man har der inne, kan jo også ha sammenheng med hvor "ukritisk" man adder folk. Jeg bruker siden utelukkende som nettverksverktøy, og godtar derfor eks-kolleger, folk jeg har jobbet sammen med to ganger, interjvuobjekter som det kan tenkes jeg møter igjen. Rett og slett fordi det er lettere å komme i kontakt med dem på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...