Gå til innhold

Undervurderte norske artister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen norske artister som du mener fortjener mye større oppmerksomhet enn de får. Hadde vært fint å hørt hvem disse er. Kanskje jeg finner meg en ny favoritt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

www.egilolsen.com

Endret av Rime
  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_Sulosi_*
Skrevet

The violent years, norsk band som har vert min favoritt i 6 år...helt suveret på live konserter. Var på p3 session,

quart festivalen, by-larm og hove bla.

Skrevet

nathalie nordnes, karin park, maria solheim!, major parkinson, susannah & the magical orchestra, funin, the royalties, santa cecilia, arvandor

Skrevet
Gåte :jepp:

kan vel ikke akkurat si at de er undervurderte? De har jo fått enorm oppmerksomhet...

Skrevet

Therese Aune! Minner litt om Yann Tiersen, som lagde filmmusikken til Den Fabelaktige Amelie og Goodbye Lenin.

Skrevet (endret)

The Disciplines! Vel, de er 75% norske så det får holde. :)

Endret av Meaty
Skrevet

Jeg har aldri skjønt hvorfor Flunk ikke har fått et større navn i Norge. De virker å være mye mer populære i utlandet enn her. For de som ikke har hørt om dem -her er to av deres bedre låter:

Skrevet

Jeg synes også at Gåte er undervurderte. Ja, de har fått oppmerksomhet... Men det har gått mye folk hus forbi.

Maria Solheim og Susanne Sundfør er også undervurderte.

Skrevet

Tristania syns eg burde fått meir oppmerksomhet.

Skrevet

Disse (www.myspace.com/phyrock) synes jeg hadde fortjent mer oppmerksomhet, Story burde jo egentlig vært en hit.

Veldig bra live er de også!

Skrevet
Gåte :jepp:

Mer som helt vanvittig overvurderte :murvegg: Mulig det er verst om man bor i Trøndelag, her er alt Gåte-pjattet virkelig bare til å spy av! Men her til lands trenger man generelt ikke et mikrogram talent engang for å slå gjennom, så håpet er vel ute forlengst. :roll:

Om generell oppmerksomhet er et mål i seg selv vet jeg ikke, men mine stalltips i farta må vel være Monomen, André Holstad, Petter Carlsen og CCTV. Veldig spent på plata til Holstad som spilles inn for øyeblikket :) Monomen har vel noe russetid og avsluttende eksamen å bekymre seg for før andreplata, men den som venter på noe godt, osv ;)

Skrevet

Akkurat i Trondheim er kanskje folk lei av å se ansiktet til felemannen klint utover den ene og andre avisen. Men man skal ikke langt nedover fjell og daler før folk faktisk ikke vet hvem Gåte er.

Nå er løpet kjørt, bandet er jo oppløst. Men jeg mener de var undervurderte av "alle" unntatt de største fansene. Var man først Gåtefan, så var man det til gangs!

Mange band det tar litt tid å venne seg til og like, er undervurderte, nettopp fordi folk ikke tar seg tid.

Skrevet
Akkurat i Trondheim er kanskje folk lei av å se ansiktet til felemannen klint utover den ene og andre avisen. Men man skal ikke langt nedover fjell og daler før folk faktisk ikke vet hvem Gåte er.

Nå er løpet kjørt, bandet er jo oppløst. Men jeg mener de var undervurderte av "alle" unntatt de største fansene. Var man først Gåtefan, så var man det til gangs!

Mange band det tar litt tid å venne seg til og like, er undervurderte, nettopp fordi folk ikke tar seg tid.

I alle dager...jobber de største fansene i aviser, plateselskap og som konsertarrangører? Skjønner ikke helt hva du vil frem til her, jeg. Når vokalisten synger surere enn nabokatta i brunst og det de lager egentlig ikke er orginalt i det hele tatt blir det liksom ikke så mye å hyle om til slutt, skulle jeg mene. Og om man ikke har hørt om Gåte, uavhengig av hvor man bor, er man neppe videre opptatt av hva som rører seg innen norsk musikk heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...