LimaLama Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 I disse dager sender vi ut innbydelser..... ...og folk har begynt å spørre om hva vi ønsker oss.... Vi ønsker oss penger til større ting som bl.a. ny ovn, og har opprettet en konto til dette. Men noen har lyst til å gi ting..... Jeg har vært i et utall av glassmagasin og sett på mange serviser, men finner ingen jeg elsker. Vi ønsker oss sølvtøy av en bestemt type..... Men hva annet kan vi ønske oss? Hva ønsker dere til bryllupet? (..og ja, jeg vet at dette er et virkelig luksusproblem.. )
Rosalie Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 Masse lekre designdetaljer som man ikke nødvendigvis prioriterer å kjøpe seg selv, og som ikke koster skjorta, som man kan ønske seg. Georg Jensen, f.eks., har designet mye lekkert.
LimaLama Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2010 Georg Jensen LimaLama takker for tips og "løper" inn på google etter Georg Jensen......
Sort Pastill Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 Vi har ønsket oss mange ting vi har innmari lyst på, men som vi ikke tar oss råd til å kjøpe selv. Alt fra småting som brødrister, til penger til badestamp, saueskinn, vinglass, litt ekstra gode sengesett.
Frøken Helene Skrevet 30. januar 2010 #5 Skrevet 30. januar 2010 Vi gifter oss ikke før i 2011, men vi har tenkt å ønske oss en del design-varer som foreslått over. Det jeg kommer på nå er: Baderomsutstyr fra VIPP Gyngestol fra Eames Stoler fra Tolix Lexington håndkler Vaser, lykter etc fra Iittala +++
LimaLama Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2010 Ut fra tips fra dere havnet jeg inne på Traktøren sine sider....... MYE LEKKERT! Lager meg en ønskeliste der.....
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #7 Skrevet 31. januar 2010 FIkk jernteppe på hva det egentlig heter, men en sånn skikkelig kaffemaskin, Rancilio o.l... jeg var med å spleise på en slik i et bryllup, og har fått mange gode kaffekopper hos ekteparet i ettertid
Bjørk Skrevet 31. januar 2010 #8 Skrevet 31. januar 2010 Vi ønsket oss bare penger og fikk stort sett bare penger Spesifierte dette ønsket med at vi ønkset å reise. Så i disse dager er vi på vei til Australia Fikk noen flotte ting i tillegg skåler,pledd,blomster m.m Tips om man ikke vet hva man ønsker seg så ønsk fra noen spesielle butikker så du kan bytte det eller gavekort. Lykke til
LimaLama Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2010 Vi ønsket oss bare penger og fikk stort sett bare penger Håper vi også får det, har så immari lyst på ny ovn i stua..... og det blir spesifisert om noen spør... ;-)
Cæmis Skrevet 31. januar 2010 #10 Skrevet 31. januar 2010 vi har ønsket oss mye annet fint fra Kitchen, Tilbords og GlasMagasinet...vi ønsker oss heller ikke servise.
fru sp Skrevet 31. januar 2010 #11 Skrevet 31. januar 2010 Hei! Vi har lagt ut liste på Traktøren og Rafens, på sistnevnte har vi kun ønsket oss ting i Alessie design. Kofferter har vi også lagt ut i en butikk. Vi ønsker oss i tillegg gavekort på Skeidar, trenger ny seng. Ønsker oss selvfølgelig også penger, men syntes det er litt vanskelig å skrive/si det... Vi har akkurat kjøpt oss nytt hus, så er jo super mye vi trenger. Må tenke litt på en fin måte å formulere det på. Vi lager en hjemmeside til bryllupet, der skriver vi ønsker, for de som vil benytte seg av det
InaMina Skrevet 31. januar 2010 #13 Skrevet 31. januar 2010 (endret) Vi har ønsket oss glass, bestikk, servise, og en del ting som vi ikke prioriterer å kjøpe selv. "Problemet" vårt er at vi ikke har "nok" på ønskelisten vår i forhold til antall gjester. Men har ett problem med hvordan vi skal videreformidle at vi ønsker oss penger (holder på med huskjøp, og da trenger vi noen nye møbler) Endret 31. januar 2010 av InaMina
LimaLama Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #14 Skrevet 31. januar 2010 Men har ett problem med hvordan vi skal videreformidle at vi ønsker oss penger (holder på med huskjøp, og da trenger vi noen nye møbler) Vi løser dette med å gi forlovere, mødre ønskelisten vår med spesifisering av at vi ønsker oss penger til bl.a. ny ovn..... I tillegg har vi opprettet et kontonummer som pengegaver kan settes inn på.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #15 Skrevet 31. januar 2010 Digitalt speilreflekskamera er alltid kjekt å ha! Samt filmkamera/videokamera, tivoliradio, gavekort på kunst...
Rosalie Skrevet 31. januar 2010 #16 Skrevet 31. januar 2010 (endret) Jeg syns ærlig ikke noe om å ønske seg penger. Gavekort på spesifikke butikker er helt på grensen i forhold til hva jeg syns er greit, men rene penger er ikke noe man ønsker seg i min verden. Endret 31. januar 2010 av Wadjet
Frøken Helene Skrevet 31. januar 2010 #17 Skrevet 31. januar 2010 Jeg syns ærlig ikke noe om å ønske seg penger. Gavekort på spesifikke butikker er helt på grensen i forhold til hva jeg syns er greit, men rene penger er ikke noe man ønsker seg i min verden. Enig med deg.
LindaM Skrevet 31. januar 2010 #18 Skrevet 31. januar 2010 Jeg synes penger er supert å ønske seg! Og supert å gi bort Som bryllupsgjest synes jeg det er utrolig deilig å slippe å finne på noe å kjøpe, og kanskje være usikker på om gaven faller i smak. Og som brudepar er det veldig praktisk å få pengegaver! Vi skal på en fin bryllupsreise, og setter stor pris på litt pengehjelp til reisa vår. Heller det enn servise, vinglass o.l Hvis brudeparet har lange, spesifikke ønskelister, er det ikke noe problem å kjøpe gave. Men vi gir alltid penger hvis ønskelista er kort, og penger er blant ønskene. Forstår ikke hvorfor noen synes det er upassende å gi penger.
krem Skrevet 31. januar 2010 #19 Skrevet 31. januar 2010 Vi ønsker oss IKKE servise, det er helt sikkert. Vi har dobbelt opp av alt på kjøkkenet siden begge hadde egen hybel før vi flyttet sammen... Det vi har tenkt å ønske oss, er en skikkelig støvsuger (Nilfisk sier mannen, jeg nikker og er helt sikkert enig Jeg kan ikke slike tekniske duppeditter), en ny tv og skikkelige kjøkkenkniver. Mulig vi også kommer til å ønske oss tilskudd til bryllupsreise, da det ikke er noe vi har råd til, men som hadde vært veldig fint å gjøre
Bjørk Skrevet 31. januar 2010 #20 Skrevet 31. januar 2010 Jeg forstår heller ikke hvorfor det er upassende å gi/ønske seg penger! I min verden trenger man ikke masse ting som ikke blir brukt:) Men synes også det er det er fint når brudeparet velger å ha ønskeliste . Dette er opp til hver enkelt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå