Gå til innhold

Min kjærestes eks er smellvakker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ragnhild_*
Skrevet

Dette kan vel egentlig ikke klassifiseres som et problem, men det gnager på meg titt og stadig likevel.

Det har seg nemlig slik at min kjærestes ekskjæreste er utrolig pen. Vi snakker 1.75 høy, perfekt kropp, lyshåret, blendende smil etc. Hele klisjeen. Helt siden jeg så hvem hun var (kjenner henne ikke) så har jeg følt meg skikkelig dårlig i forhold.

Selv ser jeg helt middels ut, absolutt ikke pen. Jeg har det fint sammen med min kjære, men det hender jeg lurer på hvorfor i alle dager han valgte meg etter henne. Det er hjelper heller ikke at det var HUN som slo opp med ham, og at hun ifølge ham er en veldig hyggelig jente.

Det hender at jeg ser for meg dem sammen i senga, skikkelig irriterende. Han må jo ha tenkt over at jeg ikke har like flott kropp som henne :sukk:

Grunnen til at jeg skriver her, er fordi denne dama har kjøpt leilighet bare et par gater unna oss, hvilket vil medføre at både jeg og min kjæreste kommer til å treffe på henne nå og da.

Noen andre som har følt noe lignende? Jeg vet at jeg virker helt paranoid og tullete, men det er virkelig ikke så lett å hoppe etter Wirkola :fnise:

Noen måter jeg kan kvitte meg med sånne idiotiske tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fler enn deg som har hatt slike tanker:

:klemmer:

Skrevet

Tja... det er jo ikke sikkert at hun er den han tenker på som sin "Wirkola". Han er sammen med deg nå. Da er det deg han vil være sammen med. Hun er en eks, og uavhengig av hvem som slo opp så var jo det fordi noe ikke funka mellom dem. Tanker om hvordan det var for de i senga skal du prøve å få bort. Det er bare ødeleggende for deg og forholdet deres. Det viktigste er faktisk ikke om hun er pen eller ikke, men om han er ferdig med henne eller ikke. Om han er det, så er dette faktisk bare et problem i ditt hode.

Mannen min har også en utrolig vakker eks, som også er mammaen til stesønnen min. Hun er virkelig veldig pen. Kjempelik Julia Roberts, faktisk. Første gangen jeg traff henne syntes jeg det var litt vanskelig å håndtere. Men det gikk seg til. Nå er jeg takknemlig for at hun er en så flott dame. Ikke bare utseendemessig.

Skrevet

Skjønner godt at du føler det sånn, men prøv å snu litt på det. Når dere er i senga, ligger du der og sammenligner ham med dine ekser? Tror nok han er for opptatt med å nyte øyeblikket, gitt. Ellers er det godt mulig at han har sammenlignet dere sånn rent generelt, men det er deg han er sammen med, ikkesant? For meg så blir det ihvertfall automatisk sånn at den jeg er sammen med er den mest tiltrekkende i hele verden for meg. Man kan fint se at andre er pene og flotte, men det er jo kjæresten som har hele pakka :)

Skrevet

Hvis han er vant til damer med topputseende er det nok overhengende sannsynlighet for at han før eller siden vil miste lysten på ditt gjennomsnittlige utseende, ja. For en gangs skyld er disse kvinnelige bekymringene deres velbegrunnet! Bravo!

Har man først kjørt Ferrari blir det ikke så stas med Volvo lenger, ikke sant... ;)

Med mindre du klarer å fikse ditt middelmådige utseende, komme i form og bli mer attraktiv må du belage deg på at han før eller siden søker seg til kvinner som kan tilby ham noe mer.

Skrevet
Hvis han er vant til damer med topputseende er det nok overhengende sannsynlighet for at han før eller siden vil miste lysten på ditt gjennomsnittlige utseende, ja. For en gangs skyld er disse kvinnelige bekymringene deres velbegrunnet! Bravo!

Har man først kjørt Ferrari blir det ikke så stas med Volvo lenger, ikke sant... ;)

Med mindre du klarer å fikse ditt middelmådige utseende, komme i form og bli mer attraktiv må du belage deg på at han før eller siden søker seg til kvinner som kan tilby ham noe mer.

:skratte: Like morsomt hver gang altså! :skratte:

Skrevet

Kan fint se problemet.. Ikke noe moro når sånne tanker kommer på banen. Men du har fått noen gode svar over her. Vi kvinner må bare skjerpe oss altså, for vi har en tendens til å komplisere ting og dra oss selv ned. Det er DEG han er sammen med, DEG han vil ha. :klemmer:

Gjest Supermimz
Skrevet
Dette kan vel egentlig ikke klassifiseres som et problem, men det gnager på meg titt og stadig likevel.

Det har seg nemlig slik at min kjærestes ekskjæreste er utrolig pen. Vi snakker 1.75 høy, perfekt kropp, lyshåret, blendende smil etc. Hele klisjeen. Helt siden jeg så hvem hun var (kjenner henne ikke) så har jeg følt meg skikkelig dårlig i forhold.

Selv ser jeg helt middels ut, absolutt ikke pen. Jeg har det fint sammen med min kjære, men det hender jeg lurer på hvorfor i alle dager han valgte meg etter henne. Det er hjelper heller ikke at det var HUN som slo opp med ham, og at hun ifølge ham er en veldig hyggelig jente.

Det hender at jeg ser for meg dem sammen i senga, skikkelig irriterende. Han må jo ha tenkt over at jeg ikke har like flott kropp som henne :sukk:

Grunnen til at jeg skriver her, er fordi denne dama har kjøpt leilighet bare et par gater unna oss, hvilket vil medføre at både jeg og min kjæreste kommer til å treffe på henne nå og da.

Noen andre som har følt noe lignende? Jeg vet at jeg virker helt paranoid og tullete, men det er virkelig ikke så lett å hoppe etter Wirkola :fnise:

Noen måter jeg kan kvitte meg med sånne idiotiske tanker?

JAvisst. Jeg takler sjalusi på denne måten selv; Jeg tenker at eksene til min samboer dro for en grunn, og de var med på å forme han som et menneske som han er nå, mennesket som jeg elsker. Jeg er takknemlig for det, for det som var, og er glad at jeg har 'vunnet' min kjæreste og at han nå er med meg, ikke dem. Ønsker han å en gang dra, så taper jeg egentlig ikke noe fordi han da har han faktisk ikke noe å gi meg alikevel. Nyt livet og hils på eksdama hans med et smil. :klemmer:

Skrevet

Har du en eks som var vakker? Tenker du fremdeles at du heller skulle vært med ham?

Jeg har en eks som er vakker, jeg ser fremdeles på ham som virkelig vakker! Han er nydelig, har fantastiske uttrykk, er en fantastisk danser og en flott person. Han er nysgjerrig, interessant, god og omtenksom! Generellt, både utseendemessig og personmessig er han en vakker mann og en flott person. Det var han som gikk.

Det var vanskelig å bli ferdig med ham, og klare å komme over ham og drømmen jeg hadde om ett liv med ham.

Men på veien til å bli ferdig med ham, så lærte jeg at til tross for alle de positive sidene jeg fremdeles ser han har, alle "drømmesidene", så er det også endel ting der som jeg ser ville blitt problemer etterhvert. Jeg så i bli-ferdig-fasen flere ting som gjør at til tross for at han er vakker, så er det ting ved ham og oss som par, som jeg tror ville gjort at det ble slutt på ett tidspunkt uansett, vi var ikke ment.

Det å klare å slippe, det å bli ferdig med noen man har hatt i livet, BØR inkludere at man ikke lenger går rundt og vil tilbake til denne, eller sammenligner alle fremtidige med vedkommende. Gjør man det, er man ikke ferdig, er min påstand.

Min eks var også god i senga, det var ikke noe feil der, for min del, men DET betyr ikke at jeg ikke sluttet å ville ha det tilbake. Jeg VISSTE når jeg jobbet meg ut av forholdet, at jeg kom til å ha like god eller bedre sex igjen, fordi god sex ikke kommer fra en person alene, og fordi jeg har tro på at når man treffer en man VELGER å dele livet med, så skaper man det man trenger i forholdet.

Har du ingen ekser du synes er/var fantastiske? Men som du likevel ikke sitter og savner?

Jeg har flere, og jeg vet likevel at jeg ikke tenker på dem en plass når jeg er i forhold med en ny, da er det HAN som er i mine tanker.

Skrevet (endret)

Ragnhild, grunnen til at typen din er med deg er ikke at du ser bedre ut enn x. Det er noe annet. Og det er svært gode grunner. Jeg antar at du har en personlighet som lever i bedre samtrivsel med han enn det x hadde. Det vet han, og han tar vare på deg. Om du ser annerledes ut er uinteressant. Du er pen nok så det holder. Det er x også. Skjønnheten er egentlig ikke saken her. Det er mange grunner til at din mann tiltrekkes av DEG. Slike er det bare. Det er sannheten , og den må du bare leve med :)

Endret av I Grosny
Skrevet

Når det er hun som gikk er det alltid litt vanskelig å vite. Noen forlatte gutter kan bli opphengt i eksdama, selv etter at de har fått ny dame. Tenke på henne, snakke om henne, til og med si feil navn til ny dame.

:kjefte:

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Når det er snakk om forhold, er personlighet og kjemi utrolig mye viktigere enn utseende. Jeg har hatt både pene og mindre pene ekser, men det er ikke utseendet jeg tenker på når jeg tenker på dem, det er hvordan vi hadde det sammen.

Skrevet

Ok, så var hun supervakker, hyggelig osvosvosv, men det ble jo ikke dem?

Jeg skjønner at sånt kan virke overveldende, men her må du bare jobbe med deg selv, slik jeg ser det.

Du er god nok som du er, supermodell eller ikke supermodell.

Skrevet

Eksen til typen jobber som undertøysmodell.

Jeg veier 20 kg for mye og minner utseendemessig om en smurf.

Kjæresten min er så ærlig at han ikke prøver engang å si at for han er jeg penere, men han foretrekker meg uansett fordi jeg er så kosete og intelligent og har så bra humor... Så du får vel bare prøve å fokusere på de sidene ved deg som er bedre enn eksen hans.

Skrevet

Jeg dumpa kjæresten min til fordel for en annen gutt da jeg var 15. Jeg innså at han jeg var sammen med ikke var helt min type, å jeg var egentlig ikke så begeistret for utseende hans heller...

Så, etter et par måneder ble det slutt mellom meg og han nye. Personligheten han var veldig utmattende,og jeg oppdaget at han faktisk ikke var verken fin på utsiden eller innsiden, i værtfall ikke sånn at det kunne passe til meg.

Det gikk et år, å jeg hadde holdt kontakten med den forrige eksen hele tiden, uten at jeg helt vet hvorfor eller hvordan det ble sånn. Men ettersom tiden hadde gått, forsto jeg at jeg faktisk var helt på knærne etter den fyren! vi hadde mye til felles, som jeg ikke hadde tenkt mye over tidligere. Men det hadde seg sånn at han hadde fått seg en slags kjæreste, å jeg er ganske sikker på at det var litt av grunnen til at øynene mine så hvilken fantastisk gutt han egentlig var. Jeg var kjeeempesjalu..Men tok motet til meg, å fortalte ham hvordan ting hadde forandret seg, og at jeg ville ha ham..! Han ville heldivis ha meg også:)

Idag, snart 7 år etter er vi fortsatt sammen. Å det er ingen som er finere enn ham:)

Skrevet

Min eks er den flotteste mannen jeg noen gang har vært sammen med.

År, ekteskap og barn senere, er jeg fortsatt opptatt av han - vil ha han.... den fysiske tiltrekningskraften han på meg er helt enorm!

Min mann og min eks er ikke som Ferrari og Lada, mer som Ferrari og BMW. Jeg har bestemt meg for at BMW holder i massevis for meg :)

(Så kan jeg heller ha Ferrarien som min lille, hemmelige fantasi)

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

Til TS. Dette kan du ta det helt med ro. Den man er glad i blir pen.Det er bl.a tankene rundt en person, opplevelsene, følelsenen den personen gir som man liker. Ingen blir dumpet fordi man ikke er pen nok. Og det er like lett å mislike pene mennesker som andre.

utseendet flyter man ikke så lenge på i et forhold. Når det første fasen er over og hverdagen kommer så kan man være så pen man bare vil.

hvis man er såpass overfladisk at man ønsker en "trofe" dame, noe å vise kompisene, ta med på fest og øke egen prestisje blant bekjente. Da går det til helv.. etter 2-3 år. De peneste damene jeg kjenner har også flest brutte forhold bak seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...