Lalique Skrevet 3. september 2003 #1 Skrevet 3. september 2003 Jeg er et svakt og dårlig menneske Her sitter jeg med en stor toffee sjokolade og smågodt..tusenvis av kalorier.. Har akkurat kjørt datteren min i barnehage..kom i skikkelig høst-mood og stakk innom butikken på vei hjem for å handle..men i handleposen kom altså diverse ting som jeg bare skulle unne meg i helgen.. Og ingenting kan stoppe meg nå.. Blir så frustrert og lei meg.. bare dere som vet hva tvangsspising er kan forstå..det hjelper ikke å stoppe når man først har begynt.. Huff..måtte bare "klage" litt.. Livet er så tøft om dagen og slike orgier gjør det bare verre.. :veldigsur:
Mrs. K Skrevet 3. september 2003 #2 Skrevet 3. september 2003 Jeg er et svakt og dårlig menneske Nei du er ikke. Det er selvkontrollen din som ble litt enerådig. Hilsen Trille som har en særdeles enerådig selvkontroll
*nora* Skrevet 3. september 2003 #3 Skrevet 3. september 2003 Dessverre vet jeg akkurat hvordan du har det! Spiste en halv stor Stratos plate i går kveld, og sitter og koser meg med resten nå. Gjør det ikke fordi jeg er sulten, for jeg har akkurat spist en bedre lunsj... Blir så sukkersjuk, og selv om jeg vet at det beste er å ikke ta med seg sjokolade fra butikken, MÅ jeg bare kjøpe i tilfelle... :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2003 #4 Skrevet 3. september 2003 Heisann Jeg vet akkurat hvordan du har det, jeg er 100kg nå, var nettopp på vekta og har lyst til å grine, noe må jeg gjøre for å gå ned, er så flink i perioder, men så hiver jeg innpå snop til jeg blir så oppblåst og kvalm at jeg spyr, hater meg selv, har fettklumper på ryggen. Har nettopp gått med staver i 1 time og har bestemt meg for å ikke røre snop, men være mer bevisst på hva jeg spiser. Da vet jeg av erfaring at humøret blir bedre, jeg MÅ ned til ca. 80 kg, men det er så LAAAANGGGT , men får ta 5 kg i slengen og bruke masse tid, passerer jeg 100 da er løpet kjørt. Nesten godt å høre at jeg ikke er den eneste som er så svak....
fruenge Skrevet 3. september 2003 #5 Skrevet 3. september 2003 Lalique Lest du mitt innlegg i forrige tråden du startet? Den følelsen du har nå, etter en overspising er nettopp grunnen til at kaloritelling og ja mat og nei mat er FEIL forkus i behandling av folk med tvangsspising. og til dere som tror at denne formen for spising har noe med svak viljestyrke så vil jeg bare si at dere er helt på jorde. Dette er noe helt annet enn å spise for mye på julaften, noe sikkert de fleste gjør. Tvangsspising er en måte å takle livet sitt på. Spiseforstyrrelser handler om å bruke mat og kontroll av mat som midlertidig løsning på forskjellige livsproblemer. Så lenge en tror at det å holde kontroll på hva og hvoa mye en spise gjøre en frisk så kommer en ingen vei i prosessen med å bli virkelig frisk. Som jeg har sagt Lalique, du er hjertelig velkommen til å sende med personlig melding hvis du vil.
lillesol20 Skrevet 3. september 2003 #6 Skrevet 3. september 2003 Egenkjærlighet er den eneste kuren som virkelig virker... Dette vet jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2003 #7 Skrevet 3. september 2003 Ja, det er helt sikkert det, men jeg skulle så gjerne hatt visst hvorfor jeg overspiser, spiser ikke for mye mat, men godterier, men når jeg bestemmer meg for ikke å spise dette, da går det veldig greit... det er et stort problem jeg er tross alt 40 så jeg trodde kanskje det ble bedre med tiden, men jeg vet ikke grunnen, har et godt ekteskap, herlige unger, alt er topp, men det må ligge noe i underbevisstheten min.
elinia Skrevet 3. september 2003 #8 Skrevet 3. september 2003 Jeg er et svakt og dårlig menneske Blir andre dårlige og svake mennesker hvis de spiser for mye eller har en spiseforstyrrelse, eller mener du at det bare er du? Innerst inne vet du nok at du hverken er svak eller et dårlig menneske selv om du har et matproblem. Blir så frustrert og lei meg.. bare dere som vet hva tvangsspising er kan forstå..det hjelper ikke å stoppe når man først har begynt.. Du har sikkert lest slike råd før og tenkt at de ikke fungerer, men det er mulig å stoppe selv om man har begynt. Synes det er mange gode råd her: http://www.something-fishy.org/reach/waystocope.php Jeg ønsker deg lykke til videre og håper du ikke mister troen på at du kan komme deg ut av dette og inn i en helt "normal" mathverdag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå