Gå til innhold

Min forlovede synes ikke jeg er pen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Janne_*
Skrevet

Huff, jeg er virkelig lei meg og såret over noe jeg overhørte min forlovede si på telefonen for et par dager siden.

Han snakket med sin bror (tror jeg), og fikk ikke med seg at jeg hadde kommet hjem (hadde vært på jobb, og skulle bare hente treningsbagen før jeg skulle på trening.) Jeg overhørte da at han sa til sin bror noe lignende "hun er jo ikke så pen akkurat, men vi har det bra sammen".

Jeg ble helt perpleks og snek meg egentlig bare ut igjen.. :tristbla:

Jeg vet at jeg ikke er typisk supermodell-pen, men jeg trodde jo at kjæresten min syntes jeg så ok ut. Han sier jo at jeg er det vakreste på jord osv når vi er sammen. Etter at jeg overhørte dette har jeg hatt en skikkelig sår følelse. Jeg har ikke turt å si noe til ham, jeg føler liksom at hvis han innrømmer direkte til meg at han faktisk ikke liker utseendet mitt, så blir det mer "ekte" på en måte.

Alle vil vel at kjæresten skal synes man er flott, også når han snakker med andre? Nå føler jeg at han kanskje er flau av meg eller noe (selv om han aldri har vist tegn til det). Jeg vet at han elsker meg, og vi har det godt sammen, men jeg vil jo ikke gå rundt og bekymre meg for at han plutselig heller vil ha en penere jente.

Noen råd for hvordan jeg skal komme over dette? Er jeg altfor nærtagende?

Kvinne 26.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen vei utenom å snakke med ham om det. Jeg hadde ikke greid å late som ikke noe. Det blir liggende å gnage. Og jeg hadde ønsket en forklaring på hva han mente med det.

Gjest Gjest_heidi_*
Skrevet

Jeg har vært sammen med en mann som ikke var verdens peneste, men jeg elsket han. Grunnen til at det ble slutt etter noen år, er en annen historie.

Han jeg var sammen med i over tre år, fortalte etter at det ble slutt til en barndomsvenn av meg at jeg er pen og søt, men ikke noe å samle på.

Det fikk meg såret, men jeg var psykisk forberedt. Jeg er ikke verdens peneste jeg heller. :)

Tror ikke han mente at du er stygg, men du hørte ikke hva som ble sagt i den andre enden. Kanskje bare tullete kameratprat?

Klart du føler deg såret, men jeg ville ikke tenkt mer på det. Hvis du ikke klarer å legge det fra deg, kan du fortelle at du hørte hva han sa og hva du føler.

Skrevet

Ikke skjønner jeg hvorfor han gidder og være forlovet med deg?

når han sier sånt bak ryggen på deg..!

Si det til han hva du har hørt, og hvilken tåplig unskyldning han kommer med:-)

Skrevet

Snakk med ham og forklar at du ble såret over det han sa. Han må få lov å mene at du ikke er verdens peneste, men han kunne spart seg for å si det.

Skrevet

Det var da også en ting å si... Jeg har selv vært med jenter som jeg i utgangspunktet ikke syntes hadde ideal-utseende, men det kunne da aldri falle meg inn å si noe sånt om dama mi, til noen som helst. Jeg nektet meg selv så mye som å tenke tanken, og fokuserte heller på det jeg likte. Alle jentene jeg har vært med har vært pene i mine øyne, på hvert sitt vis, og er jeg forelsket er det jo hun som setter malen for hvordan jeg synes kvinnfolk skal se ut.

Jeg skjønner godt at det er sårende å høre ham si noe sånt. Om dama mi hadde utlevert meg på den måten hadde jeg blitt såret, også.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan tenke at personen dem er sammen med er stygg!? . er det sånn at folk blir kastet etter dere å dere må ta det dere får?

.

Men lykke til ts!!

Gjest Gjest_Hmm_*
Skrevet

Det kan jo hende du missforsto samtalen? Kanskje det var tull?

Synes du burde snakke med han om det. Jeg tror ikke han ville vært sammen med deg hvis han ikke syntes du var pen.

Skrevet
Det var da også en ting å si... Jeg har selv vært med jenter som jeg i utgangspunktet ikke syntes hadde ideal-utseende, men det kunne da aldri falle meg inn å si noe sånt om dama mi, til noen som helst. Jeg nektet meg selv så mye som å tenke tanken, og fokuserte heller på det jeg likte. Alle jentene jeg har vært med har vært pene i mine øyne, på hvert sitt vis, og er jeg forelsket er det jo hun som setter malen for hvordan jeg synes kvinnfolk skal se ut.

Jeg skjønner godt at det er sårende å høre ham si noe sånt. Om dama mi hadde utlevert meg på den måten hadde jeg blitt såret, også.

jeg er helt enig.

jeg "forsvarer" tilogmed folk jeg ikke overhodet har noen sånn relasjon til.

et eksempel er hvis jeg synes er person av ulike grunner er tiltrekkende - og noen andre da kommenterer at personen ikke har et pent ansikt, så svarer jeg ikke bekreftende på det.

jeg snakker heller om de tingene jeg synes er tiltalende.

nå er jeg kjæreste med en som er utrolig pen, men dersom jeg skulle bli sammen med en som var mindre kjekk(og det blir jeg jo garantert dersom vi ikke holder sammen) - så ville jeg aldri svart på noe slikt, eller tatt det opp.

det er vanlig at noen spør hvordan den nye kjæresten er og ser ut.

men når man snakker om noen som faktisk har vært sammen(og skal gifte seg!!) så kommenterer man aldri deres utseende, hverken som venn og iallefall ikke som partner.

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvordan du skal klare å komme over det du hørte uten å prate med ham om det. DET tror jeg vil være en ting som kan gnage deg nok til at det ødelegger forholdet fra din side.

Det MÅ da skape usikkerhet å overhøre noe slikt, ikke fordi det viktigste i verden er å være penest, men vil ikke de fleste at kjæresten/forloveden/mannen skal like hvordan man ser ut?

Det trenger ikke ha noe med at han ikke kan se at det finnes andre som er penere, men mer med å gjøre at man vel SER folk som vakre fordi man elsker dem?

selv synes jeg ihvertfall det, jeg kan møte en mann som jeg ikke i utgangspunktet finner pen, men når jeg blir kjent med ham og ser mer en bare det overfladiske utseendet, så er det ikke sjeldent at en helt vanlig mann har BLITT vakker i mine øyne, pga kombinasjonen av hvordan akkurat han ser ut og hvordan akkurat han er, skaper ett vakkert menneske.

kanskje uttrykte han seg bare klønete, forhåpentligvis liker han jo hvordan du ser ut,fordi du ser ut som deg og fordi han elsker nettop deg! kanskje ble det sagt i en sammenheng som forklarer hvorfor han sa som han sa, men om jeg var i din situasjon hadde jeg ikke klart å IKKE ta det opp med ham.

Jeg tror jeg hadde slitt i ett forhold der jeg trodde eller visste at han syntes jeg var minde pen, med tanke på at han jo kjenner hele meg.

Skrevet

Jeg tenker at det som er ille her, er at fyren sier til andre at hun ikke er den peneste. Det er for det første respektløst, og for det andre, man omtaler da virkelig ikke et menneske man elsker på den måten?

Mange venninner fortalte meg at min eks var way under my league utseendemessig. Han var over gjennomsnittet pen, objektivt sett, men de mente at jeg kunne få noe bedre. Jeg ble direkte kvalm av å høre det. Ikke føler jeg at jeg er noen supermodell, og jeg synes det blir så vanvittig overfladisk å dømme partneren etter utseende.

Når man elsker noen, er de vakker på sin egen måte, det tenker iallfall jeg. Og hvis han ikke synes du er verdens peneste, burde han kunne si andre ting om deg. At du er morsom, intelligent, får ham til å føle seg som verdens heldigste. Jeg skjønner veldig godt at du er skuffet, hadde blitt det selv. Jeg synes du bør snakke med ham, og fortelle hva du føler.

Skrevet

Han hørtes temmelig umoden ut! Man snakker ikke dårlig om den man elsker, til andre.

Skrevet

Hadde jeg overhørt min samboer si noe sånt i tlf til noen hadde jeg ruslet inn og sagt hei til han så han viste hva jeg hadde hørt.

Jeg synes ikke du er nærtagende, hadde reagert på dette selv. Hadde ikke klart å gå noen dager og la dette gnage. Ville konfrontert han med det så raskt som mulig.

Skrevet

Ouch. Skjønner at den er sårende ja.

Men her er det utrolig viktig å ikke overreagere og overanalysere. som mange her allerede har begynt med.

Husk at du ikke hørte sammenhengen det ble sagt i, og det kan jo hende han mente det på en helt annen måte enn du tror.

Hvis jeg tenker på utseendet til typen min f.eks, så vil ikke jeg si at han er generelt pen, hvis jeg skal prøve å se for meg hva andre syns om han. Hvis noen spør meg "er typen din pen?" så ville ikke mitt umiddelbare svar vært "ja!". Det er nok mange som ikke oppfatter han som typisk pen, og da gidder jeg ikke å late som overfor andre at han er typisk pen heller. MEN, og det er et stort men her, i MINE øyne er han kjempefin! Jeg kan ligge og studere han i senga, beundre trekkene hans og fortelle han hvor pen jeg syns han er, og da mener jeg det virkelig også. Han ER pen, men det er etter min smak, og hva andre skulle mene gir jeg nå beng i.

Så hvis noen hadde spurt meg om han var pen, ville jeg sagt hverken ja eller nei, og heller forklart hvor pen han er for MEG. Men så er du TS sammen med en mann, og det er ikke alltid de gidder å bruke så mange ord (eller tanker...) for å beskrive hva de mener om noe så utrolig overfladisk, så de tar den enkle versjonen. Det kan hende broren spurte han direkte "ja, er hun pen da?", og typen din tolket det som "ser hun ut som en supermodell?" og dermed sa at du ikke var SÅ pen, mens han innerst inne tenkte "hun er verdens flotteste, for meg."

Men, du må bare ta dette opp med han, ikke la det gnage for lenge, finn ut av det med en gang. Jeg skjønner godt at du er såret, og du er ikke altfor nærtagende akkurat, jeg hadde også blitt såret. Men samtidig vet jeg at min kjære ofte han være ganske klumsete i måten han uttaler seg på, og at jeg derfor ikke må ta alt i verste mening før jeg faktisk VET hva han tenker.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Wow... For ein fyr.

Hadde det vært meg i din situasjon så hadde eg stilt meg ett sted han såg meg med armene krysset og ett morskt blikk, og han skulle jaggu fått forklart den setningen og hadde han komt med dårlig unnskyldning... Vel, han hadde ihvertfall ikkje sluppet unna. Du må nesten ta det opp med han, du burde vel gjort det når du hørte det, men du bør like fullt snakke med han om det og få ein GOD forklaring på hvorfor han sa det.

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du blir lei deg av å høre sånt. Tror faktisk at jeg hadde blitt det selv. Jeg opplevde ved noen anledninger at noen (blant annet min mor, en venninne og en kollega) stilte spørsmål ved hvorfor jeg var sammen med min eks, som de mente var et par nivåer under meg utseendemessig, tydeligvis. Det var for meg helt uforståelig, i mine øyne var han verdens hotteste, jeg reagerte selvfølgelig med å bli irritert, og påpeke at jeg syntes han var verdens herligste uavhengig av de mente. Jeg sa også at så tåpelige kommentarer kunne de holde for seg selv. Venninna mi tok hintet, moren min ble snurt, og kollegaen min, vel, hun ble i grunnen ganske snurt hun også.

Det ironiske er at eksen er godt over gjennomsnittet hot. Mange av venninnene mine siklet etter ham da vi ble sammen, han får mye oppmerksomhet på byen, og jeg vet at en del var forelsket i/betatt av ham i den tiden vi var sammen. Så hva som fikk dem til å si det, når det tydeligvis ikke bare var min oppfatning at han var herlig, fatter og begriper jeg ikke. Jeg kommer vel aldri til å gjøre det, heller.

Jeg ble faktisk såret av å høre dette, og det var jo ikke sagt om meg en gang! Uff, jeg ble skikkelig lei meg på dine vegne nå, det kan umulig være gøy å høre noe sånt. En skikkelig teit kommentar fra forloveden din er det iallfall. Som flere har påpekt; sånt sier man bare ikke, og jeg er heller ikke i stand til å begripe at det er mulig å mene noe sånt om den man skal elske høyest her i verden? Greit, du er kanskje ikke modellpen, men det er noe som er pent ved deg, det er en grunn til han falt for deg. Han må jo være tiltrukket av deg, siden dere fremdeles er sammen. Jeg forstår iallfall kjempegodt at du sliter med å ta til deg komplimenter fra ham heretter. Mer ærlig kan man vel ikke få ting...

Jeg ville spurt ham hva han faktisk la i det. Hvorfor sier han til deg at du er pen, og noe annet til kameraten? Muligens prøver han å le det bort, men ikke la ham gjøre det. Jeg håper at du velger å ta det opp med ham på en eller annen måte. Hvis ikke er jeg redd for at dette kan plage deg lenge.

:klemmer:

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Du hørte tydeligvis bare en brokpart av samtalen. Kanskje du misforsto.

Skrevet (endret)

Kan jo være at han syns du er verden vakreste men vet at andre kanskje ikke syns det samme. Jeg vet at min ikke er billedpen, men for meg er han det.

Endret av Beauté
Gjest Gjest_Lucy_*
Skrevet

Jeg og samboeren min har en felles kompis som fikk seg kjæreste for lenge siden, men vi fikk først møte henne etter 8 mnd. Han ungikk å fortelle oss om henne vi fant det ut via andre. Da jeg spurte om hvordan hun var sa han "Ho e ikkje nåkka fin, men ho hyggelig!". Jeg ble helt paff, men orket ikke akkurat diskutere med han om det. Syns jo selfølgelig at det var ganske rart, og helt ufattelig at han sa noe sånt! Men jeg trur ikke han mente det helt slik, men at hun er en helt annen type enn det vi er, og at han ikke ville vi skulle kritisere henne (noe jeg aldri hadde gjort uansett). Hun er mindre jålete, har normal klesstil og er politisk engasjert. Vi er helt motsatt av hverandre (nei jeg er ikke bimbo), men alikevel er hun en av verdens herligste personer være med. Så når jeg ble kjent med henne skjønnte jeg kjempe godt hvorfor kompissen vår fant henne tiltrekkende. Hun vokste på en måte i øynene våre med en gang vi ble kjent med henne, og nå når vi er ilag alle 4 føler jeg meg i all hemlighet litt truet, for hun har så utorlig mye å tilby, noe jeg kanskje ikke har. Når jeg er sammen med henne føler jeg meg overfladisk og dum. Jeg sitter der med silikon puppene mine og masse nye klær og negler men har jeg spart penger? NEI, LITE. Hun sitter der med masse penger på sparekontoen (sansyneligvis) og vet alt, er flink med studiene sine og har en kjempekoselig familie som hun har et nært forhold til. Hun er så voksen og bestemt, og selvom hun ikke er pen hadde jeg lett byttet med henne..

Gjest Gjest_Lucy_*
Skrevet

Ok, nå ser jeg at innlegget mitt ble litt ut av sammenheng, men poenget mitt var at det å være atraktiv ikke bare handler om hvordan du SER ut men hvordan du er. Jeg har vært ufattelig forelsket i en gutt før som ikke var noe pen, men for meg ble han den peneste gutten i hele verden da jeg forelsket meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...