Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 Hei, Er det skoler som åpner for barn før skolepliktig alder? F.eks internasjonale skoler? Jeg synes det er viktig barn lærer nye språk i en alder de er mottagelige for det.
Far til 2 Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 Hei, Er det skoler som åpner for barn før skolepliktig alder? F.eks internasjonale skoler? Jeg synes det er viktig barn lærer nye språk i en alder de er mottagelige for det. Sier du at barn ikke er like motagelig for språk når de kommer i skolealder ? Jeg foreslår i så tilfelle at du snakker med noen som flyttet til utlandet ETTER at de begynte på skolen. Sansynligvis vil de bekrefte at du tar feil.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 I mange andre land starter man på skole i en alder av 4, slik sett åpner nok de internasjonale skolene for yngre barn. http://rcassin.custompublish.com/index.php?id=521807
Bernardette Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 I Spania starter de det året de blir tre.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #5 Skrevet 30. januar 2010 Ser ingen fordeler ved ikke å la barn gå på en internasjonal skole. Det er drøssevis av fordeler, de tilegner seg et viktig språk (f.eks engelsk, tysk el. fransk), og det nødvendigvis på bekostning av norsk. Barn i den alderen har evnen til å lære mange språk uten store problemer.
Bernardette Skrevet 30. januar 2010 #6 Skrevet 30. januar 2010 Hvorfor må det gå på bekostning av norsken?
Rosalie Skrevet 30. januar 2010 #7 Skrevet 30. januar 2010 Desverre har ikke de internasjonale skolene lov til å ta opp norske statsborgere eller folk med permanent bosetting her i landet til kindergarden/pre school lenger.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #8 Skrevet 30. januar 2010 Hvorfor må det gå på bekostning av norsken? Glemte et "ikke"
Gjest Vilma Skrevet 30. januar 2010 #9 Skrevet 30. januar 2010 Desverre har ikke de internasjonale skolene lov til å ta opp norske statsborgere eller folk med permanent bosetting her i landet til kindergarden/pre school lenger. Hvorfor ikke?
Rosalie Skrevet 30. januar 2010 #10 Skrevet 30. januar 2010 Hvorfor ikke? Jeg vet faktisk ikke. Leste det inne på hjemmesidene til Oslo International School, at de ikke har lov til å ta inn disse gruppene i Kindergarden lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå