Gå til innhold

Skole istedenfor barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det skoler som åpner for barn før skolepliktig alder? F.eks internasjonale skoler? Jeg synes det er viktig barn lærer nye språk i en alder de er mottagelige for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei,

Er det skoler som åpner for barn før skolepliktig alder? F.eks internasjonale skoler? Jeg synes det er viktig barn lærer nye språk i en alder de er mottagelige for det.

Sier du at barn ikke er like motagelig for språk når de kommer i skolealder ?

Jeg foreslår i så tilfelle at du snakker med noen som flyttet til utlandet ETTER at de begynte på skolen. Sansynligvis vil de bekrefte at du tar feil.

Skrevet

I Spania starter de det året de blir tre.

Skrevet

Ser ingen fordeler ved ikke å la barn gå på en internasjonal skole. Det er drøssevis av fordeler, de tilegner seg et viktig språk (f.eks engelsk, tysk el. fransk), og det nødvendigvis på bekostning av norsk. Barn i den alderen har evnen til å lære mange språk uten store problemer.

Skrevet

Hvorfor må det gå på bekostning av norsken?

Skrevet

Desverre har ikke de internasjonale skolene lov til å ta opp norske statsborgere eller folk med permanent bosetting her i landet til kindergarden/pre school lenger.

Skrevet
Hvorfor må det gå på bekostning av norsken?

Glemte et "ikke"

Skrevet
Desverre har ikke de internasjonale skolene lov til å ta opp norske statsborgere eller folk med permanent bosetting her i landet til kindergarden/pre school lenger.

Hvorfor ikke?

Skrevet
Hvorfor ikke?

Jeg vet faktisk ikke. Leste det inne på hjemmesidene til Oslo International School, at de ikke har lov til å ta inn disse gruppene i Kindergarden lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...