Miko Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 Jeg har lyst til å prøve foundation, løst pudder og pressed base fra Glo Minerals. Hvor får man kjøpt prøver? Vil gjerne prøve litt forskjellige farger og varianter.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 makeupmekka .no selger de glo minarals. prøver koster 20 kr, hvis jeg ikke husker feil.
Miko Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2010 Jepp, fant det i går og bestilte. De hadde ikke prøver på pressed base, men jeg får prøve noe av det andre først. Har tidligere prøvd ID, men det begynte å stikke og klø med en gang jeg tok det på så det var ikke rette produkt for meg. Har i mellomtiden brukt EM eller ingenting. Er Glominerals ganske likt ID slik at når jeg reagerer på ID så vil jeg mest sannsynlig også reagere på Glo? Noen som har brukt begge deler og har erfaring med dette?
Honesty Skrevet 31. januar 2010 #4 Skrevet 31. januar 2010 (endret) Det kommer vel mest an på huden din. Jeg reagerer på Bare Escentuals om vinteren, og det stikker og klør, mens Glominerals går greit. Men der er det umulig å finne god fargematch (i den løse). Jeg tror at for min del reagerer jeg på mica. Glo har en litt mykere konsistens og flere tilsetningsstoffer enn BE, så den er kanskje mildere mot huden? Min favoritt er helt klart Alima (www.alimapure.com). Lett å finne fargematch, god finish, ingen kløe, og man kan, som jeg gjorde, velge å få blandet farger så det passer perfekt. De har også en funksjon hvor du kan maile en makeupartist hos dem med beskrivelse, så får du forslag til farger å teste. Dette hjalp meg veldig med å innsnevre valget. Endret 31. januar 2010 av Honesty
Miko Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2010 Tusen takk - nå skal jeg jamen bestille noen prøver fra Alima også. Kan jeg spørre; er de lysere i virkeligheten enn på bildene? Har bestilt noen prøver fra andre steder tidligere og de husker jeg generelt var mye lysere i virkeligheten. Kan jo nå prøve forskjellige farger, men greit å vite hvordan bildene er slik at jeg kan ta hensyn til det når farger velges.
Honesty Skrevet 31. januar 2010 #6 Skrevet 31. januar 2010 Jeg synes stort sett de er lysere i virkeligheten, ja. Jeg har bestilt prøver i den nøytrale og beige kategorien, og for meg ble den nøytrale skalaen den riktige, mens de som kalles beige føles litt gulere. Jeg hadde først prøve på N2 og N3, og kun den siste var OK, men litt for lys. Jeg endte opp med å bestille en miks av 75% N3 og 25% N4, som passer perfekt. N4 alene er visst en god del mørkere ifølge makeupartiseten. Jeg er ikke superblek, men heller ikke særlig brun på denne årstiden, og typisk BE Medium Beige, og golden medium i den pressede GloMinerals.
Jade Skrevet 31. januar 2010 #7 Skrevet 31. januar 2010 Har tidligere prøvd ID, men det begynte å stikke og klø med en gang jeg tok det på så det var ikke rette produkt for meg. Har i mellomtiden brukt EM eller ingenting. Er Glominerals ganske likt ID slik at når jeg reagerer på ID så vil jeg mest sannsynlig også reagere på Glo? ID-ingredienser: Titanium Dioxide, Zinc Oxide, Bismuth Oxychloride, Mica, Iron Oxides GloMinerals Mineral Foundation Ingredients: Mica, Titanium Dioxide, Zinc Oxide, Bismuth Oxychloride, Phytonadione (vitamin K), Camellia Sinensis Leaf Extract (Green Tea), Tocopherol Acetate (vitamin E), Retinyl Palmate (vitamin A), Ascorbyl Palmate (vitamin C), Ethylparaben, Propylparaben, Methylparaben. May Contain: Iron Oxides GloMinerals Pressed Mineral Foundation Ingredients: Titanium Dioxide, Octyldodecyl Stearoyl Stearate, Zinc Stearate Zinc Oxide, Bismuth Oxychloride, Tocopherol (vitamin E), Ascorbyl Palmate (vitamin C), Phytonadione (vitamin K), Camellia Oleifera (Green Tea) Leaf Extract, Methylparaben, Propylparaben. May contain Iron Oxides, CI 77499, Carmine. Vitamin C, Zinc Oxide, Titanium Dioxide, Vitamin E Det er mange som reagerer på Bismuth i ID sin foundation. Dette inneholder jo Glominerals, og mer til. Men det kommer vel gjerne an på hvor mye som er av hver ting også. Godt du bestilte prøver og ikke full størrelse uansett. Hvorfor var du ikke fornøyd med Everyday Minerals sin?
Miko Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 31. januar 2010 ID-ingredienser: GloMinerals Mineral Foundation Ingredients: GloMinerals Pressed Mineral Foundation Ingredients: Det er mange som reagerer på Bismuth i ID sin foundation. Dette inneholder jo Glominerals, og mer til. Men det kommer vel gjerne an på hvor mye som er av hver ting også. Godt du bestilte prøver og ikke full størrelse uansett. Hvorfor var du ikke fornøyd med Everyday Minerals sin? Var for så vidt fornøyd med EM, hadde bare lyst til å prøve Glo også siden jeg har hørt så mange mye bra om pressed base. Og siden Honesty synes Alima var veldig bra fikk jeg lyst til å prøve det også, spesielt når de tilbyr prøver. Er fint med de som tilby det for det er kjedelig å kjøpe inn store bokser hvor enten fargen var helt feil eller man reagerer på det på en eller annen måte. Jeg kjøpte f.eks. "hele pakka" fra ID - brukte det 3-4 ganger og ga dermed bort alt sammen til noen takknemlige nieser! Nå skal jeg ta for meg fargekartet til Alima og se hva som ser mest riktig ut. Pressed base fra Glo ser ikke ut til å ha prøver noe sted så der får jeg klare meg loose "et eller annet" i første omgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå