Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 Hei! Er ikke akkurat ekspert når det gjelder instrumenter og musikk, men skal ha et framlegg der jeg skal vise denne videoen med Bob Dylan som synger "Forever Young", og må da vite hvilke instrumenter som brukes. Jeg ser jo at det er to gitarer, en tromme og en kontrabas(?), men det er en til fyr med i videoen og jeg skjønner ikke hva det er han driver med. Sitter han ved et miksebord eller? Det er også noe som minner om fløyte her, eller er det noe helt annet? Hjelp!! Forever young
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 Oi da. Feil link. Her er den riktige. Forever Young
Gjest Winne Johnter Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 Må vel være en steelguitar. Altså en gitar hvor strengene er spent opp i ei 'seng'.
Meaty Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 Jeg synes det ser ut som en pedal steel (guitar). "Steel guitar" ser annerledes ut, den har mer fasong som en gitar.
cilipili Skrevet 30. januar 2010 #5 Skrevet 30. januar 2010 Synes også det absolutt både ser og høres ut som pedal steel.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #6 Skrevet 30. januar 2010 Hmmm. Har aldri hørt om noe sånt før :gjeiper: Takk:-) Når jeg tenker meg om har jeg et spørsmål til. Hvilken takt går denne sangen i? Jeg har virkelig ingen anelse..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå