rainbow_dash Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 Jeg skal skrive en fordypningsoppgave i engelsk. Temaet jeg har lyst til å skrive om er hvordan London har blitt beskrevet av ulike forfattere og forskjellige tider. Vil du anbefale noen bøker som beskriver London på en eller annen måte (gjerne at handlingen er lagt dit)? Tusen takk for alle svar.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 Neil Gaimans "Neverwhere" er en veldig bra urban fantasy-bok der handlingen er lagt til London, og spesielt Londons undergrunn (London below). Ellers tenker jeg Sherlock Holmes, de bøkene foregår vel i London?
Gjest *Mim* Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 Zadie Smiths Hvite tenner er fra London, er den ikke?
Gjest spurvemann Skrevet 31. januar 2010 #5 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har snugtittet på wikipedialista og foreslår * noe fra Victoriatid (Dickens, Doyle eller aller helst "Liza fra Lambeth") * noe fra mellomkrigstida (Woolf eller Wodehouse) * noe fra det multietniske nåtids-London (Kureshi, Zadie Smith eller Monica Ali) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå