Gjest Gjest_Annine_* Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 I går og i dag morges våknet jeg ganske tidlig av smerter i livmoren. Det var en grunn til det... Egentlig litt flaut, men jeg er blitt så "klar" etter at jeg ble gravid, men siden jeg har hatt litt blødninger vil verken jeg eller min kjære risikere noe med - Med det resultat at jeg to netter på rad har hatt såkalt "våte drømmer", og faktisk våknet av at jeg har fått orgasme! Uansett, jeg husker drømmen og at jeg fikk orgasme, men jeg våkner mest av smertene i livmoren når det skjer. Kommer ikke i tak, gjør bare skikkelig, skikkelig vondt. Er det farlig? (Er 5+1)
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 Nei ikke farlig. Jeg fikk ofte kynnere av det i tredje trimester. Fremdeles ikke farlig, men vondt! Kun kvinner som har påvist en viss sjanse til prematur fødsel skal være forsiktige. Men de er nok i mindretall og da vil alt mulig kunne være den utløsende faktor. Ikke bare orgasme eller sex.
wahaj Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 Livmoren strammer seg etter orgamse, og det er gjerne ubehagelig, men helt normalt, og ikke skadelig hverken for deg eller babyen :-)
Miss moneypenny Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 Det er nok kynnere, ikke farlig får det etter orgasme jeg også! Og jeg har også våknet av at det skjer av seg selv
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #5 Skrevet 30. januar 2010 Jeg fikk også det når jeg rundt 5-6 uker, etter det turte jeg ikke å ha orgasme før etter uke 12. Det gjorde skikkelig vondt, ikke som kynnere, men vondt! Det var nok helt ufarlig for ingen skade skjedd på barnet, men det var skremmende. Etterhvert fikk jeg kynnere ved en orgasme, men så tidlig var det bare vondt!
HappySoul Skrevet 30. januar 2010 #6 Skrevet 30. januar 2010 Leste et sted at ved en orgasme så får babyen en slags massasje og er påvist at det er bare godt. Husker dessverre ikke hvor jeg fant det... Kjenner selv litt ubehag, eller "noe" for å si det slik, ved en orgasme, ikke vondt. Er i uke 13, fikk litt vondt 1-2 ganger men det er igrunn lenge siden nå.
Gjest Gjest_Annine_* Skrevet 30. januar 2010 #7 Skrevet 30. januar 2010 Tusen takk for svar! Hadde vært litt annerledes hvis jeg fikk orgasme "med vilje"... Nå får jeg det i søvne. Helt merkelig! Jeg har jo opplevd det en sjelden gang tidligere, men TO netter på rad?!? Håper det for min kjæres skyld holder til vi er i sikker avstand fra blødningene Men da kan jeg slappe av. Jeg vet jo at selve orgasmen ikke er farlig, men syntes det var skummelt at det gjorde så sabla vondt. I tillegg til "massasje" på babyen, har jeg lest at jevnlige orgasmer gjennom graviditeten kan gjøre fødselen lettere!
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #8 Skrevet 31. januar 2010 I tillegg til "massasje" på babyen, har jeg lest at jevnlige orgasmer gjennom graviditeten kan gjøre fødselen lettere! Det stemmer det. Eller, lettere i den forstand at fødselen går raskere.. Det er fordi livmoren blir godt trent av orgasmer.. Men vær forsiktig. Jeg var så utrolig kåt på slutten av svangerskapet og fikk sikkert 3 orgasmer daglig. Jeg endte opp med styrtfødsel.. Er overbevist om at det hadde med det å gjøre..
SummerJoy Skrevet 31. januar 2010 #9 Skrevet 31. januar 2010 Jeg hadde også vanvittig vondt i livmoren etter orgasmer de aller første ukene.. Jeg våknet også av orgasmer, litt kjipt, hehe.. Tror det gav seg etter uke 12.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå