oslotur Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 jeg lurer på om undulater er skapt for å bo ute eller er de ment for å være kjæledyr?. jeg har en undulat jeg fikk til bursdagen, og for en eller annen grunn føler jeg det er sikkelig dyreplageri å stenge de i et bur. de har jo vinger for en grunn da. men jeg er redd at den kommer til å fryse ihjel hvis jeg slipper den ut?
Gjest CamStatic Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 Den vil både fryse ihjel, og sultne ihjel om du slipper den ut. Da er det bedre at du selger/omplasserer den til andre personer som kan gi den et mer fullverdig liv. hvis du bestemmer deg for å beholde den, anbefaler jeg at du kjøper et stort bur med mye leker og greiner og ting å drive med + 1-2 fler burkompiser. Undulater er fryktelig sosiale, og ingen sosiale dyr skulle måtte leve et liv i solidaritet.
Troyamin Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 (endret) Hvis du mener alvor, så burde du ikke hatt fuglen!!! Innlegget er endret som ledd i rydding. Phaedra,mod Endret 30. januar 2010 av Phaedra
Raven Emerald Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 (endret) Selv om jeg forstår at spørsmålet skaper en del harme, er det også et ganske godt teoretisk spørsmål, i og med at blant annet Storbritannia har ville kolonier av papegøyer. For å gjøre det klart: Jeg støtter ikke noen i å slippe tamfuglen ut i det fri her i Norge, enten den ville overlevd eller ei, forutsatt at det ikke er en fugleart som finnes naturlig i vår fauna (men da er det vel strengt tatt heller ikke en tamfugl i ordets rette forstand). Så det er forsåvidt et interessant spørsmål i og for seg, om eksotiske fugler som undulater, kunne funnet levegrunnlag i norsk natur. Men som sagt: Selv om du skulle bodd slik til, at undulaten din kunne hatt levegrunnlag i det fri, bør du aldri innføre et nytt dyr i norsk natur. Det er vel strengt tatt ikke lov, heller. Innlegget er endret som ledd i rydding. Phaedra,mod Endret 30. januar 2010 av Phaedra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå