Gå til innhold

spørsmål angående undulater

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på om undulater er skapt for å bo ute eller er de ment for å være kjæledyr?. jeg har en undulat jeg fikk til bursdagen, og for en eller annen grunn føler jeg det er sikkelig dyreplageri å stenge de i et bur. de har jo vinger for en grunn da. men jeg er redd at den kommer til å fryse ihjel hvis jeg slipper den ut?

Videoannonse
Annonse
Gjest CamStatic
Skrevet

Den vil både fryse ihjel, og sultne ihjel om du slipper den ut.

Da er det bedre at du selger/omplasserer den til andre personer som kan gi den et mer fullverdig liv.

hvis du bestemmer deg for å beholde den, anbefaler jeg at du kjøper et stort bur med mye leker og greiner og ting å drive med + 1-2 fler burkompiser. Undulater er fryktelig sosiale, og ingen sosiale dyr skulle måtte leve et liv i solidaritet.

Skrevet (endret)

Hvis du mener alvor, så burde du ikke hatt fuglen!!!

Innlegget er endret som ledd i rydding.

Phaedra,mod

Endret av Phaedra
Skrevet (endret)

Selv om jeg forstår at spørsmålet skaper en del harme, er det også et ganske godt teoretisk spørsmål, i og med at blant annet Storbritannia har ville kolonier av papegøyer. For å gjøre det klart: Jeg støtter ikke noen i å slippe tamfuglen ut i det fri her i Norge, enten den ville overlevd eller ei, forutsatt at det ikke er en fugleart som finnes naturlig i vår fauna (men da er det vel strengt tatt heller ikke en tamfugl i ordets rette forstand).

Så det er forsåvidt et interessant spørsmål i og for seg, om eksotiske fugler som undulater, kunne funnet levegrunnlag i norsk natur.

Men som sagt: Selv om du skulle bodd slik til, at undulaten din kunne hatt levegrunnlag i det fri, bør du aldri innføre et nytt dyr i norsk natur. Det er vel strengt tatt ikke lov, heller.

Innlegget er endret som ledd i rydding.

Phaedra,mod

Endret av Phaedra
Skrevet

Tråden er ryddet.

Phaedra,mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...