Gå til innhold

Hva skjer om jeg laster ned en virus fil til min mac?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer om man laster ned en fil med virus på en mac? Lurer på dette siden Mac er virusfrie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

*abonnere*

Kan tenke meg det skjer det samme som på en PC som har Windows som operativsystem, selv om jeg ikke egentlig vet hva som skjer der heller. Har aldri hatt virus verken på den ene eller andre maskinen.

Forøvrig er ikke mac virusfrie, det er bare laget færre virus til OS-X så sjansen for å få et er tilsvarende mindre. Personlig velger jeg å kjøre Avast sin antivirus for mac for å bedre sikkerheten noe.

Edit:

Mulig jeg misforsto. Hvis du mener at man laster ned et virus som egentlig er laget for Windows, så tror jeg ikke du vil merke noe til det i det hele tatt. Jeg trodde ved første gangs gjennomlesning du mente et virus som var laget for å angripe OS-X.

Endret av Cata
Gjest VinglePetter
Skrevet
Hva skjer om man laster ned en fil med virus på en mac? Lurer på dette siden Mac er virusfrie.

Hvem har fortalt deg at mac er virusfrie?

Det er riktig at virus stort sett lages for Windows, men det finnes helt sikkert skadelige programmer som også er laget for mac.

Windows-virus vil nok neppe gjøre noen skade på mac'en din.

Skrevet
Hvem har fortalt deg at mac er virusfrie?

Det er riktig at virus stort sett lages for Windows, men det finnes helt sikkert skadelige programmer som også er laget for mac.

Windows-virus vil nok neppe gjøre noen skade på mac'en din.

Mac er i praksis virusfrie.

Ja, jeg VET det finnes trojanere/virus - sies det.

Jeg har jobbet med Mac, hatt mange mac hjemme og kjenner veldig mange med MAc.

Ingen har noensinne hatt virus. Ingen jeg kjenner bruker antivirus for Mac.

Vi har en "public" mac hjemme (til alle fjortisene som besøker barna våre) Den kan de surfe med og laste ned hva de vil for oss. Den er like sprek og virusfri som for 4 år siden, da den ble kjøpt ny.

PRODUSENTER og selgere av antivirusprogrammer for Mac derimot....DE roper over seg om at nå er det virus for Mac på gang. Dette er bare noe de gjør for å selge programmene sine. Forståelig nok...

Laster du ned et windowsvirus gjør det ingeniting.

Lykke til med Macen din, og gled deg over at du slipper å bekymre deg for virus

Skrevet

Det finnes noen trojanere ja, men det skal sies at man skal være rimelig "nedsnøvet" for å klare å få dem...

Skrevet
Det finnes noen trojanere ja, men det skal sies at man skal være rimelig "nedsnøvet" for å klare å få dem...

Klare å få dem?

Jeg har jammen aldri klart å få valget om å få dem engang!

Skrevet

Nei, ikke jeg heller. Det som er med de trojanerne til Mac er at man er nødt til å oppgi root-passordet sitt for at den skal kunne gjøre noe skade. I starten vet jeg det var noen bilder som var veldig populære, husker ikke hvilke bilder, som man ble bedt om å oppgi passordet sitt for å åpne. Spør du meg bør det ringe en bjelle der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...