Gå til innhold

Hvor mange parfymer har du?

Hvor mange parfymer har du?  

1 stemme

1. 1. Hvor mange parfymer har du?

• 1-3
      16
    • 4-6
      17
    • 7-10
      10
    • 11-15
      6
    • 16-20
      1
    • 21 eller fler
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva som er vanlig vet jeg ingenting om men jeg har.. *kjapt overslag i hodet* ni stykker tror jeg.

Husker ikke helt og badehylla mi er hjemme så jeg får ikke sett etter.

Suz 8)

Skrevet

Jeg hat 2 stk :P En til hverdag, og en til fest :ler:

Gjest Ethereal
Skrevet

Dere trofaste sjeler! Blir dere aldri leie og har lyst til å variere litt. Av og til får jeg inntrykk av at de aller fleste jenter benytter en eller flere av følgende parfymer:

*Laura

*Angel

*L'eau d'Issey

*Jean Paul Gaulthier

Men det er egentlig ikke rart, vi bor i et land der alt som er annerledes og ikke helt mainstream, blir mistenkeliggjort...

Skrevet

3.

- en til hverdags

- en lett som kan brukes til hverdags, men som brukes til mer ettermiddagssysler, som ut å spise eller noe....

- en til fest vinterstid, for tung til å bruke på sommeren, men deilig å bruke på julebord etc.

Skrevet

Krysset av på 4-6 stykker, men jeg det er sånn stort sett kun 3 jeg bruker for tiden, Miracle, Angel og Cristobal Balenciaga.

Jennifer

Skrevet
Dere trofaste sjeler! Blir dere aldri leie og har lyst til å variere litt. Av og til får jeg inntrykk av at de aller fleste jenter benytter en eller flere av følgende parfymer:

*Laura

*Angel

*L'eau d'Issey

*Jean Paul Gaulthier

Men det er egentlig ikke rart, vi bor i et land der alt som er annerledes og ikke helt mainstream, blir mistenkeliggjort...

Du glemte J`adore på lista di. :P

Jeg eier ingen av de nevnte parfymene.

Har Hypnotic Poison- Chr. Dior, Light Blue- D&G og 1881- Nino Cerruti.

Neste kjøp blir Chance by Chanel, tror jeg. :kgsmil: Til vinteren en gang...

Jeg hadde mange fler tidligere, men ga bort noen til lillesøs... :blunke:

Ikke alle har råd/tar seg råd til å kjøpe ny parfyme hver mnd vet du!

Skrevet

Telte opp 14 :o Alt for mange spør du meg, bruker ikke halvparten engang...

Gjest Ethereal
Skrevet

@Lillesol: Jeg kom ikke på navnet på J'adore....

Jeg mener ikke at man hele tiden skal løpe og kjøpe nye parfymer, men er det så veldig kjekt å bruke det samme som alle andre? Jeg forsøker å redusere lageret, og har gitt bort endel som bare ville ha blitt stående. Heller noen få parfymer med særpreg enn å bruke det samme som alle andre.

Men jeg har både Chance, Jean Paul Gaulthier osv selv også :roll:

Skrevet

Jeg kjøper parfymer jeg synes lukter godt i min nese jeg.

Når jeg kjøpte bl.a J'adore, hadde jeg ikke verken luktet den eller hørt om den hos andre, var egentlig på jakt etter en helt annen som jeg ikke fant, og likte lukten.

Dersom man ikke passer personlig med en "annerledes" duft, så blir det jo feil å ha det bare for å ha noe annet en "mainstreamen" også da. :wink:

Skrevet

To. En lett til bruk om formidagen, en tyngre til bruk om kvelden.

Skrevet
Jeg kjøper parfymer jeg synes lukter godt i min nese jeg.  

Når jeg kjøpte bl.a J'adore, hadde jeg ikke verken luktet den eller hørt om den hos andre, var egentlig på jakt etter en helt annen som jeg ikke fant, og likte lukten.  

Dersom man ikke passer personlig med en "annerledes" duft, så blir det jo feil å ha det bare for å ha noe annet en "mainstreamen" også da.  :wink:

Hear, hear.

Hvorfor skal man være alternativ bare for å ikke bruke det alle andre gjør ?

Jeg kjøper de parfymene som passer til meg og som jeg synes er gode. Viktig å teste parfymen i vel en halvtime før man bestemmer seg.

J`adore kjøpte også jeg før den var "hot" og jeg synes ikke det er pinlig å kjøpe parfymer som mange andre har. Det viktigste er at jeg liker den og at den kler meg.

Hvor får man så tak i disse non-mainstream duftene da ?

Jeg tester gjerne i parfymerier, og jeg kjøper ingen uten å ha kjent duften. Det kan bety penger rett i dass (exsqueese my language).

Er gjerne åpen for nye ting, og litt annerledes dufter, men ikke bare for å være annerledes. Er duften god så er den god. Punktum.

Skrevet

Hvor får man så tak i disse non-mainstream duftene da ?

Jeg tester gjerne i parfymerier, og jeg kjøper ingen uten å ha kjent duften. Det kan bety penger rett i dass (exsqueese my language).

Er gjerne åpen for nye ting, og litt annerledes dufter, men ikke bare for å være annerledes. Er duften god så er den god. Punktum.

Skrevet

8 stk, men bruker vel rundt 3 av de.

Gjest Ethereal
Skrevet

Noen har jeg kjøpt på tur i utlandet. Men jeg har nylig bestilt fra www.ausliebezumduft.de for aller første gang. Der kan du først bestille prøver på dufter som interesserer deg, tror jeg betalte ca 100,- for 8 prøver. Da jeg så bestilte en av dem, fikk jeg 5 € avslag i prisen, og fikk parfymen rett i postboksen min på jobb. Men det er viktig å teste først...

Skrevet

Parfymer som ikke er mainstream får en kjøpt på helt vanlige parfymerier, for ikke å snakke om på taxfree. De har jo hundrevis av parfymer, så det er bare å styre unna den aller mest solgte. Mulig den er god, men det finnes garantert dusinvis av andre parfymer som en også vil synes er god, så da er det bare å velge en av dem i stede.

Duft er jo veldig personlig, så da er det jo ingen vits i å lukte som alle andre? Greit nok at parfymer lukter forskjellig fra person til person, men en kjenner jo liksom igjen Laura når en lukter den...

Skrevet

Æsj da, så treg databasen er for tida...

Skrevet

Jeg har vel sånn cirka 10 parfymer. De jeg bruker mest:

- Lolita Lempicka

- Hypnotic Poison

- Eau Vitaminee (Biotherm)

Apropos spesielle dufter: I forrige uke fikk jeg en parfyme jeg ennå ikke har begynt å bruke. Synes kanskje den var litt for spesiell, lukter litt mann... Men flaske var superfin, og så var det jo Alexander McQueen. Hulk! Tror jeg må prøve litt likevel, selv om min kjære ga meg et høylytt "æsj" da jeg prøvde duften.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...