Belima Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 Jeg er mormor til en liten gutt på nesten 2 1/2år. Innimellom er jeg så heldig å få låne han til overnatting. Noen ganger ønsker jeg at vi kan se på film sammen, men aner ikke hva jeg kan kjøpe. Har lagt merke til at han lettere mister intr når talen er nynorsk eller for mye dialekt når det er barnetv. Er det noen som kan hjelpe meg og anbefale filmer? Ikke vær redd for at jeg skal ha film som "barnevakt". Vi glemmer som regel barnetv når han er her.
Muscae Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 Jeg er mormor til en liten gutt på nesten 2 1/2år. Innimellom er jeg så heldig å få låne han til overnatting. Noen ganger ønsker jeg at vi kan se på film sammen, men aner ikke hva jeg kan kjøpe. Har lagt merke til at han lettere mister intr når talen er nynorsk eller for mye dialekt når det er barnetv. Er det noen som kan hjelpe meg og anbefale filmer? Ikke vær redd for at jeg skal ha film som "barnevakt". Vi glemmer som regel barnetv når han er her. Elias pleier å være populær i den alderen. Hvis han er glad i biler er jo filmen "biler" kanskje noe for ham. Litt liten enda kanskje, men om et halvt år-et år er han nok veldig klar for den. Ellers er jo disney-klassikerne fine filmer som aldri går ut på dato - problemet er vel at de er ganske lange (ca en time), og han mister vel konsentrasjonen før det.
Muscae Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 Ellers kan du jo be ham ta med noen filmer hjemmefra neste gang, som han kan velge sammen med foreldrene.
Sessipn Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 Hva med og kjøpe noen kortere filmer med flere episoder? F.eks: Byggmester Bob Postmann Pat Noddy Drømmehagen Brannmann Sam -- husker jeg syns brannmann sam var veldig skummelt når jeg var lita, men jeg måtte se på det alikevell Også Astrid Lindgren filmer da, som Emil i Lønneberget osv. Håper du fikk noen ideer her
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #5 Skrevet 30. januar 2010 Sønnen min er riktignok året eldre, men Strekenfilmene har virkelig falt i smak her! Han fikk dem til jul og elsker dem!
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #6 Skrevet 30. januar 2010 Niesen min på nesten tre liker best serier, hele filmer blir litt lange Thomas toget, Noddy, det meste av Astrid Lindgren (men noe kan bli litt skummelt) osv. Drømmehagen tror jeg hun har vokst fra, men det varierer sikkert når man gjør det.
Eliza Doalot Skrevet 30. januar 2010 #7 Skrevet 30. januar 2010 Jeg må slå et slag for "Mamma Mø og Kråka", den slår an for både barn og voksne her hjemme.
Caramba Skrevet 30. januar 2010 #8 Skrevet 30. januar 2010 Det første sønnen min likte å så på på DVD var Elias. Da var han 2,5 år. Han er også vill etter Peter Pan for tiden.
Donpedro Skrevet 30. januar 2010 #9 Skrevet 30. januar 2010 Vår er snart 3. Han elsker Thomastoget, Pingu, Postmann Pat og Laban Spøkelse.
Belima Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 30. januar 2010 Takk så langt alle sammen. Mye jeg ikke kjente til her, ser for lite på barnetv skjønner jeg. Selv elsker jeg Streken og Pingu. Mamma Mø har jeg ikke hørt om, men skal sjekke den ut. Når han blir eldre, så må han få med seg Knerten, Mormor og de 8 ungene i hvertfall. Ikke å glemme, Astrid Lindgrens filmer. Jo han kunne sikkert tatt med noe hjemmefra, men de har 4 filmer, så det kunne vært hyggelig med noe nytt. Takk for linkene!
Gjest shnuska Skrevet 30. januar 2010 #11 Skrevet 30. januar 2010 sønnen min er to og et halvt, han liker å se på byggmester bob, brannmansam, astrid lindgren filmene, nysgjerrige nils og biler å de fleste andre å da, men disse er favorittene..
Eliza Doalot Skrevet 30. januar 2010 #12 Skrevet 30. januar 2010 Her er en link til Mamma Mø og Kråka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå