Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mormor til en liten gutt på nesten 2 1/2år. Innimellom er jeg så heldig å få låne han til overnatting.

Noen ganger ønsker jeg at vi kan se på film sammen, men aner ikke hva jeg kan kjøpe. Har lagt merke til at han lettere mister intr når talen er nynorsk eller for mye dialekt når det er barnetv.

Er det noen som kan hjelpe meg og anbefale filmer?

Ikke vær redd for at jeg skal ha film som "barnevakt". Vi glemmer som regel barnetv når han er her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er mormor til en liten gutt på nesten 2 1/2år. Innimellom er jeg så heldig å få låne han til overnatting.

Noen ganger ønsker jeg at vi kan se på film sammen, men aner ikke hva jeg kan kjøpe. Har lagt merke til at han lettere mister intr når talen er nynorsk eller for mye dialekt når det er barnetv.

Er det noen som kan hjelpe meg og anbefale filmer?

Ikke vær redd for at jeg skal ha film som "barnevakt". Vi glemmer som regel barnetv når han er her.

Elias pleier å være populær i den alderen. Hvis han er glad i biler er jo filmen "biler" kanskje noe for ham. Litt liten enda kanskje, men om et halvt år-et år er han nok veldig klar for den.

Ellers er jo disney-klassikerne fine filmer som aldri går ut på dato - problemet er vel at de er ganske lange (ca en time), og han mister vel konsentrasjonen før det.

Skrevet

Ellers kan du jo be ham ta med noen filmer hjemmefra neste gang, som han kan velge sammen med foreldrene.

Skrevet

Sønnen min er riktignok året eldre, men Strekenfilmene har virkelig falt i smak her! Han fikk dem til jul og elsker dem!

Skrevet

Niesen min på nesten tre liker best serier, hele filmer blir litt lange :) Thomas toget, Noddy, det meste av Astrid Lindgren (men noe kan bli litt skummelt) osv. Drømmehagen tror jeg hun har vokst fra, men det varierer sikkert når man gjør det.

Skrevet

Jeg må slå et slag for "Mamma Mø og Kråka", den slår an for både barn og voksne her hjemme.

Skrevet

Det første sønnen min likte å så på på DVD var Elias. Da var han 2,5 år. Han er også vill etter Peter Pan for tiden.

Skrevet

Vår er snart 3. Han elsker Thomastoget, Pingu, Postmann Pat og Laban Spøkelse.

Skrevet

Takk så langt alle sammen. Mye jeg ikke kjente til her, ser for lite på barnetv skjønner jeg.

Selv elsker jeg Streken og Pingu.

Mamma Mø har jeg ikke hørt om, men skal sjekke den ut.

Når han blir eldre, så må han få med seg Knerten, Mormor og de 8 ungene i hvertfall. Ikke å glemme, Astrid Lindgrens filmer.

Jo han kunne sikkert tatt med noe hjemmefra, men de har 4 filmer, så det kunne vært hyggelig med noe nytt.

Takk for linkene!

Gjest shnuska
Skrevet

sønnen min er to og et halvt, han liker å se på byggmester bob, brannmansam, astrid lindgren filmene, nysgjerrige nils og biler :)å de fleste andre å da, men disse er favorittene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...