Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 Inspirert av en annen tråd. Jeg er ganske ny på Fb. Men ettersom jeg leser inne på KG er det en del uskrevne regler for hvordan en gjør mye. Om en er leder for noe, skal en ikke legge til ansatte. Er det for stor aldersforskjell uansett samme kjønn) kan en heller ikke være venner på Fb. Noen som kan hjelpe med andre regler?
Kosemose Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 Vel, jeg syns det er greit å ikke skrive ting om noen på wallen deres før de evnt gjør det selv. F.eks hvis jeg forteller en venninne at jeg er syk irriterer det meg litt hvis hun da skriver på wallen "god bedring, håper halsen snart blir bedre". Med mindre jeg selv har skrevet "buhu, jeg er syk i dag". Det er noe med at man selv skal få bestemme hva alle mulige skal få vite om en. Tatt i betraktning at de fleste har mange perifere "venner" på FB.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 Er det for stor aldersforskjell uansett samme kjønn) kan en heller ikke være venner på Fb. Totalt uenig. Selvsagt kan man være venner på facebook uansett alder. Ellers er jeg enig med siste skribent i at man ikke skal utlevere andre, det er en mye bedre regel. Og ikke legg ut bilder av folk uten å spørre!
Jade Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 Ikke skriv på Facebook, ting som er så privat at du ikke ville ha skrevet det på svære plakater og hengt opp på sentrale plasser i byen din og byer hvor du kjenner folk. Det gjelder både ting om deg selv, og ting om andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå