Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har holdt av et slør i brudesalongen min.

Vil ha et langt, veldig enkelt slør uten for mye volum og vanlig avkuttede kanter.

Dette sløret er ganske dyrt i brudeslongen, også kom jeg tilfeldigvis over et slør på www.dinbrudekjole.no.

Der har de ganske rimelige slør, og jeg fant ett som høres veldig likt ut som det jeg vil ha. Bilde er veldig dårlig, så det er vanskelig å se.

Dette sløret koster 1200kr mindre enn det jeg har holdt av.. :sjenert:

Så det er snakk om en vesemtlig prisforskjell. Alle slørene inne på denne siden er i "ivory". Kjolen min er "ivory" den også, men Mener å ha hørt at slørene bør være hvitere.

Gode råd?? Har noen av dere bestilt slør? Åssen gikk det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha ivory kjole, men et lysere slør - ble anbefalt dette.

Selv om du har holdt av så kan du jo gi beskjed at du ikke ønsker dette likevel? Skulle ikke være noen problem.

Måtte bare også kommentere den hjemmesiden, bildene av menneskene har bluret ansikt, noe så uproft!! :nei::rope:

Skrevet

Jeg kjøpte slør på ebay til rundt 100-lappen og er strålende fornøyd. Jeg kjøpte et jeg visste var litt langt for jeg fant ikke min lengde til så lav pris, så jeg skal forkorte det selv.

Jeg skal ha diamond white kjole og kjøpte slør i samme farge. Men nå hadde ikke jeg snakket med noen i salong om hva slags slør man bør ha heller.

Skrevet

Jeg ble anbefalt ivory slør til ivory kjole. Prøvde begge deller (både hvitt og ivory), mens sistnevnte var absolutt finest. Men det er også viktig og tenke på hvor transparent du vil ha det. Jeg hadde et som man kunne se det fint oppsatte håret og den fine ryggen på kjolen gjennom sløret.

Det finns mange kvaliteter, og et i tyll f.eks. vil være stivere og stå mere ut fra hodet.

Syns du skal rådføre deg i en salong, og gjerne prøve flere! :)

Skrevet

Takk for svar :)

De fleste brudeslør er vel i tyll? Finnes i chiffon også vet jeg. (Mette Marit hadde det)

Synes også bildene er uproffe, men som sagt er det snakk om en del penger spart, så derfor jeg vurderer å bestille i stedet for å kjøpe i brudesalongen. Blir litt usikker bare.

I værste fall får jeg kanskje solg det igjen evt.

Skrevet

Hvis det er penger du vil spare finnes jo utallige flotte rimelige slør på ebay :jepp:

Skrevet

Tyll er det stiveste materialet som man lager slør av. Derfor har det en tendens til å stå litt ut fra hodet.

Det lages slør av shiffon og en silketype som spesialbehandles slik at det blir tynt og gjennomsiktig, og faller veldig pent ikke minst.

Og kanskje også andre materialer som jeg ikke kommer på i farta.

Det kommer også litt an på hvordan du ønsker å ha håret. Med en oppsetting som sitter høyt er det pent at sløret festes under oppsettingen. Da bør kammen til slørfestet være smal. Ved en knute i nakken eller bare overhåret oppsatt, er det pent at sløret sitter midt oppå hodet og kammen kan være litt bredere. (Bare ikke FOR bred). Slør fra øre til øre blir ikke bra...

Sjekk med en brudesalong hvilket materiale som har de egenskapene du ønsker, og let deretter på nett. Jeg betalte 3500 kr for mitt, men er helt sikker på at det er mulig og finne langt billigere om man bare vet hva man skal lete etter.

Skrevet
Hvis det er penger du vil spare finnes jo utallige flotte rimelige slør på ebay :jepp:

Ja, det er det sikkert :) får sjekke ut det også.

Det viktigste er at alt blir perfekt sammen, og føles bra! Har ikke spart inn på noe som helst hittil når det gjelder antrekket mitt, så jeg kommer til å gå for det fineste uansett pris.

Allikevel føles det alltid litt godt å få med seg noen røverkjøp hvis man snubler over dem! Har inntrykk av at ting ofte er ekstra dyrt i brudesalonger.

Skrevet
Tyll er det stiveste materialet som man lager slør av. Derfor har det en tendens til å stå litt ut fra hodet.

Det lages slør av shiffon og en silketype som spesialbehandles slik at det blir tynt og gjennomsiktig, og faller veldig pent ikke minst.

Og kanskje også andre materialer som jeg ikke kommer på i farta.

Det kommer også litt an på hvordan du ønsker å ha håret. Med en oppsetting som sitter høyt er det pent at sløret festes under oppsettingen. Da bør kammen til slørfestet være smal. Ved en knute i nakken eller bare overhåret oppsatt, er det pent at sløret sitter midt oppå hodet og kammen kan være litt bredere. (Bare ikke FOR bred). Slør fra øre til øre blir ikke bra...

Sjekk med en brudesalong hvilket materiale som har de egenskapene du ønsker, og let deretter på nett. Jeg betalte 3500 kr for mitt, men er helt sikker på at det er mulig og finne langt billigere om man bare vet hva man skal lete etter.

Jeg er frisør, så akkurat hvordan sløret bør festes i forhold til oppsett er ikke noe problem :)

Jeg skal ha en forholdsvis høy, ganske stram oppsetting, og vil ha et smalt veldig gjennomsiktig, langt slør som skal festes under. Sløret kommer til å sitte ganske høyt oppe selv om det festes under, så jeg vil ikke ha noe volum.

Det jeg har holdt av i brudesalongen var egentlig veldig perfekt. Tror det var tyll av noe slag, men veldig tynt. chiffon-slør er vel ikke "netting"-aktig?

Jeg får ta en tlf og spørre litt tror jeg :Nikke:

Skrevet

Så greit å være frisør selv. Da trenger du jo ikke bekymre deg for hvordan det skal festes og om det sitter godt nok. :ler:

Men det er mulig at chiffon ikke blir som "netting", men tror de er å få så tynn-vevd og transparente at man ser gjennom.

Og ja, det er så gøy når man har litt romslig budsjett. Enhver nøktern og jordnær person kan jo bli litt "brudegal". Jeg ble det hvertfall, og det er jo så vannvittig mye lekkert man kan velge blandt. Jeg skulle gjerne gjort det igjen... :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...