Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Hei! Sønnen min er veldig ivrig på Habbo, noe som vi er veldig skeptiske til. Men "alle" er der, så skjønner på en måte at han synes det er moro. Har klare avtaler på at han ikke får bestille mynter selv, uten tillatelse. Så gjorde han det allikevel, etter å først ha spurt om lov, men fått nei. Da jeg spurte han om dette, og ga han muligheten til å innrømme det, sa han at han ikke hadde gjort det. Ga seg ikke før jeg hentet mobilen og viste han fakta. Ble da veldig lei seg, og sa han ikke husket det først... Synes dette er vanskelig. Hvordan ville dere taklet dette?? Blir veldig glad for råd..
Gjest 15åringen Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Hei! Sønnen min er veldig ivrig på Habbo, noe som vi er veldig skeptiske til. Men "alle" er der, så skjønner på en måte at han synes det er moro. Har klare avtaler på at han ikke får bestille mynter selv, uten tillatelse. Så gjorde han det allikevel, etter å først ha spurt om lov, men fått nei. Da jeg spurte han om dette, og ga han muligheten til å innrømme det, sa han at han ikke hadde gjort det. Ga seg ikke før jeg hentet mobilen og viste han fakta. Ble da veldig lei seg, og sa han ikke husket det først... Synes dette er vanskelig. Hvordan ville dere taklet dette?? Blir veldig glad for råd.. Gi han en advarsel om at hvis han ikke slutter å kjøpe myter så ringer du til habbo og ber dem stenge av habboen hans så han ikke kommer inn. Det er mange foreldre som har gjort det. Flere av venninene mine kjøpte så mye mynt på habbo at foreldra stengte av habboen. Jeg aner selv ikke hvor mye penger jeg har brukt på habbo opp gjenno åra, men tror det er flere tusen lapper Spiller ikke nå lengre, eller noen ganger men kjøper aldri mynt lengre for jeg skjønner det er galt.
Gjest 15åringen Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Og forresten så er det 12års grense på habbo. Habbo er egentlig lagd for tenåringer. Men siden det er så mange barn som har begynt har aldersgrensa gått ned fra 13 til 12 år.
Aftensol Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 Søskenbarnet mitt gjorde det samme.. Men i mye større omfang, tanten og onkelen min fikk vel en regning på ca 1000kr.. De slettet hele kontoen hennes, hun får ikke lov til å spille det lenger.. Og i tillegg slapp de å betale.. Hun er ca 10år, og da har de ikke lov til å sende regning til hun.. (vet ikke hele saken, bare dette, så ikke spør hvordan de gikk frem for å få tilbake pengene )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå