Gå til innhold

Ringe sykemeldt kollega

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Ringer du sykemeldte kollegaer for å spørre hvordan det går med dem, og skravle littegrann?

Hvorfor/hvorfor ikke?

Ville du selv satt pris på at en kollega ringte deg, hvis du hadde vært sykemeldt i f.eks 3-4 ukers tid? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sender ofte sms med gode kolegaer når de er syke.

Har netopp vært sykemeldt en periode selv, og synes det var kjempe koslig når ene kolegaen min ringte og "sladra" litt.

Men det kommer veldig an på hva slags forhold man har til vedkommende, og om dere pleier å ha kontakt privat.

Skrevet

Jeg har vært sykmeldt i en periode og en del av mine kollegaer har sendt meg melding på facebook - kjempehyggelig. Jeg har selv gjort det samme, og det har fått positiv mottakelse. Det er jo omtanke i praksis, syns jeg.

Skrevet

Det spørs veldig på hvorfor jeg har vært sykemeldt og hvem/ hvor mange som tar kontakt. Jeg foretrekker uansett meldinger, e-post eller facebookmeldinger slik at jeg kan ta kontakt når jeg selv orker.

For tiden er jeg sykemeldt med noe som gjør meg fullstendig utmattet og har rett og slett ikke hatt energi til å prate. Da har velmenende telefonsamtaler vært utrolig plagomme, mens meldinger med bedringsønsker vært koselig. Men heldigvis har ikke alle kollegene mine mast, for jeg jobber i en stor bedrift der vi har et veldig godt miljø, og om alle skulle tatt kontakt ville jeg ha sittet hele dagen med oppdateringer.

Da jeg var sykemeldt i svangerskapet mitt kjedet jeg meg veldig og ble veldig glad for all kontakt fra omverdenen!

Skrevet

Jeg skulle faktisk ønske at noen hadde ringt eller sendt meg en melding de månedene jeg var sykemeldt. Følte meg som luft. Var kun i kontakt med arbeidsplassen hver gang jeg skulle formidle at sykemeldingen ble forlenget.

Skrevet

Jeg ville ikke ønsket mer kontakt med jobben enn nødvendig når jeg er sykmeldt. Hører med til historien at de fleste av mine sykemeldinger er for forkjølelse og influensa, hvor jeg stort sett ikke klarer snakke i telefon uansett. Send heller en mail som noen foreslår, så kan man avgjøre selv om man vil svare på den. Det kan man forsåvidt med telefon også, men da vet man ikke om det kan være noe viktig det ringes om.

Skrevet

Jeg pleier ofte å sende en SMS eller en god-bedring-melding på Facebook til kollegaer, og setter også pris på å få selv også, om jeg er borte fra jobb.Men ville ikke ringt med mindre det er noen jeg også vanligvis har kontakt med på fritiden.

Skrevet

Nei, men så omgås jeg heller ikke mine kolleger privat, så det føles ikke naturlig. Hadde det vært noen som jeg omgikkes privat, så ville jeg garantert ringt eller sent SMS innimellom.

Skrevet
Det spørs veldig på hvorfor jeg har vært sykemeldt og hvem/ hvor mange som tar kontakt. Jeg foretrekker uansett meldinger, e-post eller facebookmeldinger slik at jeg kan ta kontakt når jeg selv orker.

For tiden er jeg sykemeldt med noe som gjør meg fullstendig utmattet og har rett og slett ikke hatt energi til å prate. Da har velmenende telefonsamtaler vært utrolig plagomme, mens meldinger med bedringsønsker vært koselig.

Enig! :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...