spinnvil Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Hver gang jeg skal synkroniserer iPoden min mot iTunes, får jeg beskjed om å autorisere kontoen min. Hvis jeg ikke gjør dette blir alle sangene jeg har kjøpt på iTunes sletta. Hvorfor skjer dette, og hva kan jeg gjøre for å unngå dette problemet? Er jo ikke store jobben å logge inn hver gang, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være nødvendig...
Temposonic Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Har du fått deg ny PC, eller bruker du iTunes på en annen datamaskin enn den du vanligvis bruker?
spinnvil Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2010 Har du fått deg ny PC, eller bruker du iTunes på en annen datamaskin enn den du vanligvis bruker? Jeg brukte en annen pc tidligere, men det er snart to år siden jeg bytta. Er det dette som gjør det? Og hva må jeg gjøre for å få iTunes til å skjønne at jeg har fått meg ny pc?
Temposonic Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 Uten at jeg er helt 100% sikker, men jeg tror PC'en på en måte må knyttes mot din iTunes Store. Det er vel apples måte å beskytte opphavsretten. Jeg tror du kan autorisere kontoen din på tilsammen 5 PC'er. Derfor er det viktig å de-autorisere PC'en hvis du skal kvitte deg med den. Du autoriserer PC'en fra menyen i iTunes: Butikk->Autoriser Datamaskin Da må du sikkert oppgi din Apple ID og passord.
spinnvil Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2010 Uten at jeg er helt 100% sikker, men jeg tror PC'en på en måte må knyttes mot din iTunes Store. Det er vel apples måte å beskytte opphavsretten. Jeg tror du kan autorisere kontoen din på tilsammen 5 PC'er. Derfor er det viktig å de-autorisere PC'en hvis du skal kvitte deg med den. Du autoriserer PC'en fra menyen i iTunes: Butikk->Autoriser Datamaskin Da må du sikkert oppgi din Apple ID og passord. Det tror jeg stemmer, for jeg får beskjed om at jeg har autorisert to pc'er, og at min nåværende pc allerede er autorisert. Men jeg må fremdeles autorisere denne pcen hver gang jeg kobler på iPoden min. Kanskje det hjelper å finne fram den gamle pcen og deautorisere den som du sier. Får prøve det...
Virvel Skrevet 31. januar 2010 #6 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har nøyaktig det samme problemet, men det er bare det siste halve året omtrent at jeg har fått disse meldingene om å autorisere pc'en hver gang jeg logger på. (Og det er to år siden jeg byttet pc.) Dette må ha dukket opp etter en eller annen oppdatering av iTunes, tenker jeg, ettersom det ikke var sånn før. :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå