Gå til innhold

Hjemmesiden blir helt feil!

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Huff..

Begynner å bli passe irritert her jeg sitter nå. Har laget en ny hjemmeside, for forrige gang gikk alt skeis.

Hjemmesiden er laget i Frontpage, for jeg kan ikke HTML.

Jeg har nå prøvd å legge alt til hjemmesiden i SmartFTP-programmet, og dette går helt fint.

Men når jeg da åpner hjemmesiden min på nettet, er den HELT feil. Er ingen hjemmeside en gang!

Er det noen av dere der ute som kan gi meg en kjapp veiledning, og tips til hva jeg må gjøre for å få dette riktig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hva får du opp når du prøver å åpne siden på nettet?

Hvis det ikke kommer opp noe som helst, bare en tom side eller en 404-feilmelding ("not found"), kan det være at forsiden din ikke har rett navn. Den må vanligvis hete "index.html" for at ting skal virke.

Hvis du får opp teksten, men bildene mangler og/eller linkene ikke virker, kan det være at du ved en feil har fått linker som peker til lokal maskin, f.eks. "C:Mine Dokumenterbilde.gif".

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette står på hjemmesiden min, så noe gjør jeg jo fullstendig feil.. :oops:

Index of /******** ( etternavnet mitt står der stjernene er)

Name Last modified Size Description

--------------------------------------------------------------------------------

Parent Directory 03-Sep-2003 12:15 -

_fpclass/ 03-Sep-2003 12:13 -

_private/ 03-Sep-2003 12:13 -

myweb/ 03-Sep-2003 00:55 -

Skrevet

problemet er at servern vil ha en index.html-side.

Dette er "startsiden" på hjemmesiden din. Hvis den f.eks. heter default.htm eller index.htm, må du omdøpe den til index.html.. Mest sansynlig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en index.html side der også, men jeg må kanskje legge den inn aller først eller?

Sånn jeg har forstått det, så skal jeg legge alle filene og mappene til hjemmesiden min over på høyre side av ftp-programmet. Dermed blir også index.html siden inni der et sted..

:oops:

Skrevet

Prøv å legge alt inn i myweb mappen og se om det hjelper? Hvor har du webplassen din fra?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har prøvd det også. Jeg bruker ( eller rettere sagt..Jeg prøver) webplass fra Start..

Nå har jeg prøvd alt mulig, men det går ikke uansett.. :cry:

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har en index.html side der også, men jeg må kanskje legge den inn aller først eller?

Sånn jeg har forstått det, så skal jeg legge alle filene og mappene til hjemmesiden min over på høyre side av ftp-programmet. Dermed blir også index.html siden inni der et sted..

:oops:

Det er forsåvidt riktig, men hva heter hjemmesiden din? Altså, hva er filnavnet på den forsiden du har laget? Hvis den heter f.eks. "default.htm", må du skifte navn på den til "index.html".

Skrevet

Hmmm - lurar litt på kor ting skal liggja her...

Altså, det du treng, er index.html - dette er fila som serveren leiter etter og vil visa. Og den har du laga, seier du. (Sant?) Då spørst det kor ting ligg, og kor dei skal liggja.

Når du ser i nettlesaren no, det er då du får fram dei der "Index of /****"-greiene?

og i så fall - ligg sidene dine i katalogen myweb?

Visst ja på begge, så skulle det vera greitt å løysa: Sidene skal ikkje liggja nede i myweb-katalogen, men i nivået oppfor.

Prøv å legg index.html-fila di der (altså, ikkje nede i myweb, men på same nivå) og sjå om det skjer noko.

(For eg har forstått deg slik at du har prøvd å leggja index.html i myweb, og det ikkje går.)

Prioblemet slik eg greier å forstå det, er at filene ligg på feil plass. Hadde det berre vore feil filnamn, så skulle du i det minste sett filene lista opp.

Skrevet

Når du overfører filene dine til Start-serveren skal de legges i folderen som heter public_html. Legger du de direkte over uten å åpne denne folderen vil det ikke virke...

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for all hjelp. Min samboer fikk endelig hjulpet meg nå, så nå er det i orden.

Dere kan se den her. http://home.no.net/rgravrak/

Den er skrekkelig kjedelig ennå, men det er da en begynnelse:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...