Gå til innhold

Har Vista, vil ha XP

Anbefalte innlegg

Gjest amatøren
Skrevet

Jeg har vista på min maskin, men jeg MÅ ha et program ifb med studier som krever XP.

Kan jeg laste ned XP fra nettet? Og vil det installere "seg selv"? Som dere sikkert skjønner har jeg lite peiling, og jeg er livredd for å ødelegge noe..

Jeg ønsker ikke piratkopier.

Videoannonse
Annonse
Gjest VinglePetter
Skrevet
Jeg har vista på min maskin, men jeg MÅ ha et program ifb med studier som krever XP.

Kan jeg laste ned XP fra nettet? Og vil det installere "seg selv"? Som dere sikkert skjønner har jeg lite peiling, og jeg er livredd for å ødelegge noe..

Jeg ønsker ikke piratkopier.

Det er jo litt synd å måtte bytte ut Vista med XP bare fordi ett program ikke vil kjøre på Vista.

Windows 7 har versjoner hvor det følger med en tilleggsmodul som "emulerer" XP. Slik at programmene som krevet XP også kan kjøres på Windows 7.

Ett annet alternativ, er å installere Windows XP inni en VirtualBok, så slipper du å reinstallere hele maskinen.

http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Men da må du selvfølgelig også kjøpe en XP Lisens. Du kan sikkert få en billig lisens på skolen din?

BTW: hva heter dette programmet som absolutt krever XP?

Skrevet

Har du prøvd programmet i Vista? Det er rimelig høye sjanser for at det fungerer utmerket, selv om det er såpass gammelt at pakningen ikke forteller deg at det tar høyde for mer enn XP.

Skrevet

Har du prøvd dette i Vista?

* Høyreklikk på ikonet for programmet

* Velg egenskaper

* Velg kompatibilitet

* Huk av for kjør dette i kompatibilitetsmodus for Windows XP

* Trykk OK og prøv programmet

Skrevet

Takk for svar, jeg ble i det minste litt klokere :)

Progammet heter Pro engieer. Det er et 3D modeleringsprogram.

Jeg vet noen kjører det på vista, men har en del problemer. Jeg blir ikke lei meg for å bli kvitt Vista. Er ikke særlig fornøyd med det. Men kanskje jeg skal vurdere Windovs 7 istedet.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...