Gå til innhold

Ser mye tjukkere ut enn det jeg er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Jeg er en jente på 22 år, som er normalvektig (163 høy, 55 kg). Men jeg ser så tjukk ut i jeans! Jeans er jo så fint, og jeg vil så gjerne bruke de fine jeg har. Men jeg ser altså tjukkere ut enn det jeg egentlig er. Jeg har jo en del fett på rumpe, lår og det tyter litt over buksekanten. Det ender alltid med at jeg går med tights..

Hvilke jeans er slankende? Har dere noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en jente på 22 år, som er normalvektig (163 høy, 55 kg). Men jeg ser så tjukk ut i jeans! Jeans er jo så fint, og jeg vil så gjerne bruke de fine jeg har. Men jeg ser altså tjukkere ut enn det jeg egentlig er. Jeg har jo en del fett på rumpe, lår og det tyter litt over buksekanten. Det ender alltid med at jeg går med tights..

ikke for å være frekk, men prøv en str større i bukser. Med en sånn slank kropp som du har, må det være den eneste feilen. som jeg kan komme på..

Skrevet

Enig med det hvitstil skriver over her,en størrelse større virker mer riktig.

Om du synes du har litt former over rumpe og lår så velg også bukser som har mer rette bein,IKKE tights,det gjør jo bein tynne men hofter og rompe større..Noen vil jo fremheve litt former over rompa da men hvis du synes du har for mye der så ville jeg nok valgt en annen modell.:-)

Skrevet

Jeg er ca like høy og tung som deg, og jeg sliter akkurat med det samme. Skulle ønske det var så lett som bare å gå opp en størrelse eller to. Har funnet ut at jeg rett og slett ikke aner hva slags størrelse jeg bruker i jeans. Det varierer rett og slett fra bukse til bukse og hva slags type passform de har. :)

Men, mitt største råd til deg er: velg bort bukser som har "low waist" eller "super low waist". Disse får virkelig saker til å tyte over.

Skrevet

Velg jeans som går like under navlen. Om du har litt mage, vil fettet (uansett hvor mye eller lite det er av det) tyte ut over bukser med lavt liv, og lage en lite kledelig "vom" med for høyt liv. Jeg ville også valgt jeans med vide ben eller bootcut siden du nevner at du har formfulle lår og rumpe.

PS: Når du kjøper buksene skal de vanligvis sitte veldig trangt ettersom de utvider seg etter bruk. Om de konstant føles trange, dog, bør du gå for en større størrelse.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Mørke farger er slankende. Velg svarte eller mørkeblå.

Rette ben virker mest slankende (men er vanskelig å finne for tida, synes jeg).

Gjest Gjest_Stocking lover_*
Skrevet

Kanskje ingen overraskelse at jeg mener at du absolutt bør satse på skjørt eller kjole og selvsagt med mørke strømper. Mye mere sexy enn de evinnelige jeansene!

Tipper at du blir kjempefin!! :goodbye:

Skrevet

Takker for svar:)

Til dere to siste: Jeg bruker skjørt og kjoler på fest ol, men jeg vil ikke bruke dette til hverdags, spesielt på vinteren. Så da vil jeg gå for jeans:)

Gjest Sandbekken
Skrevet

skjønner deg..

Hvilken kvalitet går du for når du kjøper bukser da? stretch er ca det eneste jeg kan ha om jeg skal bruke jeans, føler meg mye slankere da :)

Skrevet

Jeg kjøper som regel på carlings. Bukser fra 900-1500. Så det er god kvalitet vil jeg tro? De er jo kjempefine bukser, men jeg ser bare mye større ut enn det jeg er:(

Irriterende, for det er mange jeg kjenner som er større enn meg, men sermye slankere ut i jeans!

Gjest Sandbekken
Skrevet
Jeg kjøper som regel på carlings. Bukser fra 900-1500. Så det er god kvalitet vil jeg tro? De er jo kjempefine bukser, men jeg ser bare mye større ut enn det jeg er:(

Irriterende, for det er mange jeg kjenner som er større enn meg, men sermye slankere ut i jeans!

Tenkte mer på om de har mye stretch i seg eller ikke..

stive jeans uten stretch får ihvertfall meg til å se bulkete ut :snurt:

Skrevet

Hvordan ser de jeansene du bruker ut? Prisen og kvaliteten er ikke det eneste viktige, som nevnt. Hvordan er buksebeina, hvordan er vasken, hvor høye er de i livet?

Skrevet

Velg en mørk jeans, som forminsker. Å gå opp en str. er heller ingen dum ide.

Skrevet

Tror ikke nødvendigvis det er størrelsen som er problemet, heller fasongen på buksen. Alle kler ikke lik type bukser. Lavt liv skal du i hvert fall unngå, i tillegg bukser burde du som sagt ha bootcut.

Skrevet

Siden du liker å gå med tights, så har de jo en del "tightsjeans" i butikkene nå.. Kanskje det kunne være noe for deg??

Gjest Catwoman
Skrevet

Det hjelper ikke om buksa har god kvalitet hvis passformen er feil. Du må rett og slett dra i butikken å prøve masse forskjellige jeanse i forskjellige modeller, og finne en som passer for deg.

Rett passform har alt å si.

Det er jo også mulig at det at du ser tjukkere ut i jeans kun er et bedrag som bare du ser - og at alle andre synes du ser like slank ut i jeans som i andre klær.

Gjest en som hater dongribukser
Skrevet

tights jeans fra cubus, gina tricot osvosv. de er lagd av jeans stoff, og er stretch pluss strikk i livet. jeg er egentlig en M, men bruker XS i ginatricot sine . S i cubus sine. de utvider seg en del.

Gjest Gjest_Anita_*
Skrevet

Siden du ikke er så høy vil jo også skovalget spille inn. Tror nok du, i likhet med mange andre, vil oppleve å se slankere ut dersom du bruker sko med litt hæler på til jeansene,slik at du får bena til å se lengre ut.

Skrevet

Høye i livet, mørke i fargen, går litt ut nederst og sitter fint over rumpa. Rumpefasongen endres etter størrelsen på lommene og hvor de er plassert like mye som snittet. Prøv å finne en butikk hvor det jobber noen som har peiling på jeans og kan hjelpe deg. Jeg har selv fått mye god hjelp på Denim Gallery på Oslo City. På Carlings har jeg aldri fått hjelp til noe som helst, der tygger de tyggis og skravler med hverandre og ser kule ut heller enn å hjelpe kunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...