Gjest Gjest_marie_* Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Hei alle sammen.. Kjæresten min gjennom nesten 4 år har nå sagt at han trenger en pause fra meg fordi han er usikker på hva han vil. Vi har blitt enige om han skal få 2-3 uker til å tenke .. men jeg lurer for det første på hva dere tror han vil? hører at alle sier at pause = slutt, men håper så inderlig at det ikke er slik. Håper det er slik at han ikke vet hva han har før han ikke har det lenger. Jeg skal ikke ta kontakt uansett hvor vanskelig dette blir. Så lurer jeg på hva i alle dager jeg skal gjøre på de neste 2-3 ukene..?
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Pause betyr nettopp pause. Det kan slå ut begge veier, og så er det nok dessverre slik at i flest tilfeller slår ut på den måten at det blir slutt. Jeg vet at du må ha det fryktelig vondt nå og at usikkerheten er vanskelig å håndtere. Mitt råd er vel at du må holde deg opptatt hele tiden og tenke positivt. Slett telefonnummeret, blokker han på MSN etc, slik at det blir mye vanskeligere for deg å ta kontakt. Håper det ordner seg
Gjest Pause = feig måte å slå opp Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 Pause er en grusom måte å slå opp på. Tenke kan han vel gjøre selv om dere er sammen? Når jeg hører pause, tenker jeg at han vil gjøre det slutt men er redd for å angre seg. Kanskje han er redd for at hun nye ikke vil ha ham likevel, redd for at han vil angre, redd for at han vil savne deg for mye, redd for at du skal finne deg en ny hvis han angrer. Når han ber om pause vet han at du vil sitte på nåler og vente med håp om at ting skal ordne seg, samtidig med at han kan koble deg ut og se om livet er ok uten deg, samtidig som han har dette sikkerhetsnettet. Vil du være sikkerhetsnettet som fanger ham opp i fall det skulle vise seg å være vanskeligere enn han håper og tror ? Jeg ville sagt i klartekst at pause = slutt. Han får være mann nok til å slå opp, så får han heller beile til deg igjen hvis det viser seg at han angrer seg. Pause er driiiit feigt og en skikkelig ussel manøver. Samtidig skjønner jeg at du godtar pause og hva som helst fordi du så gjerne vil ha ham. Håper du kommer deg vel gjennom dette.
Gjest brutal_mann Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 han vil ha en lovlig grunn til å teste ut ei anna før han dumper deg. Jeg ville gått fra han.
Kosemose Skrevet 30. januar 2010 #5 Skrevet 30. januar 2010 han vil ha en lovlig grunn til å teste ut ei anna før han dumper deg. Jeg ville gått fra han. Enig med den Brutale Mannen. Pause er ikke bra for deg, det kan jeg nesten garantere.
Gjest Gjest_Tulla_* Skrevet 30. januar 2010 #6 Skrevet 30. januar 2010 Pause for meg er som skrevet her, det er Pause. Når jeg og min kjæreste hadde pause så traff vi hverandre fordet. Vi fant ut at vi bare trengte tid for oss selv, for vi hadde gått oppå hverandre i mange mange uker. Jeg føler med deg, det er forferdelig vondt for man vet ikke hvordan det vil ende. Men jeg vet om mange som har hatt pause og som er blitt sammen igjen. Noen har funnet ut av de ikke kan bo sammen på en stund og noen har faktisk flyttet sammen etter pausen. Men etter mine erfaringer så har jeg opplevd at det som regel ordner seg. Når man har vært sammen så lenge som dere har vært så vil jeg tro det ikke er så lett å bare skru av følelsene dine, men prøv å tenk på noe annet i mellomtiden. Ta å tren, se filmer, vær masse med venninner og prøv å "glem" han litt så går disse ukene raskt og dere finner raskere ut av hva som skjer mellom dere Håper det ordener ser, for jeg unner ingen å være i en Pause.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #7 Skrevet 30. januar 2010 Pause kan slå ut begge veier, men æ syns du å burde bruke pausen til å prøve å finne ut om DU syns forholdet dokkers e bra nok til å bli i det. Ikke sitt hjemme å syns synd på deg sjøl, prøv å lev livet ditt som best du kan de tre ukene. Det vil få deg til å føle deg mye bedre, og han kommer til å merke det! Æ håper også at du klarer å la han være i fred, DU har alt å vinne på det. Han får tid til å savne deg og tenke masse på deg. Og tru meg, det kommer han til å gjøre.. Hvis han tar kontakt me dæ, så vær hyggelig, men ikke snakk om forholdet og problemene.. Bare la alt d der ligge til de 3 ukene e gått. Æ vet at alt d der e kjempe vanskelig når man står midt oppi det. Har selv vært i den situasjonen to ganger, og lært masse av det. Vær sterk! Æ håper virkelig at det ordner seg for dere..
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #8 Skrevet 30. januar 2010 Pause betyr slutt, enten om to-tre uker eller en gang i fremtiden. Han har tatt det første skrittet bort fra deg.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #9 Skrevet 30. januar 2010 Pause er for meg en fin måte å si "kan du sette livet ditt på vent mens jeg tester om jeg har det bedre uten deg enn med deg". Evt "bedre med noen andre enn deg". Spør deg selv om du har lyst til å vente på noe sånt
I Grosny Skrevet 30. januar 2010 #10 Skrevet 30. januar 2010 Hei alle sammen.. Kjæresten min gjennom nesten 4 år har nå sagt at han trenger en pause fra meg fordi han er usikker på hva han vil. Vi har blitt enige om han skal få 2-3 uker til å tenke .. men jeg lurer for det første på hva dere tror han vil? hører at alle sier at pause = slutt, men håper så inderlig at det ikke er slik. Håper det er slik at han ikke vet hva han har før han ikke har det lenger. Jeg skal ikke ta kontakt uansett hvor vanskelig dette blir. Så lurer jeg på hva i alle dager jeg skal gjøre på de neste 2-3 ukene..? Betyr pause at han er fri til å date og prøve ut andre damer? Akkurat slik som folk tar permisjon for å prøve seg i en ny jobb? Det kan bety at han er sliten og trenger tid for seg selv, i såfall er det ett dårlig tegn som tyder på at han ikke slapper av helt sammen med deg.
Amila Skrevet 30. januar 2010 #11 Skrevet 30. januar 2010 Pause er for meg en fin måte å si "kan du sette livet ditt på vent mens jeg tester om jeg har det bedre uten deg enn med deg". Evt "bedre med noen andre enn deg". Spør deg selv om du har lyst til å vente på noe sånt Dette er helt sant! Har nettopp fått erfare dette selv. Eksen brukte to mnd pausen på å finne seg en annen dame. Mens jeg satt hjemme og håpte..
Gjest caramiacaramella Skrevet 30. januar 2010 #12 Skrevet 30. januar 2010 Pause trenger ikke å bety at det må bli slutt, så ikke ta sorgene på forskudd Jeg og min nåværende kjæreste hadde en pause for en stund siden, fordi jeg var veldig forvirra(vil ikke gå inn på grunnene til det) og rett og slett trengte litt tid til å tenke over hva jeg ville og om det var riktig å fortsette forholdet. Vi ble egentlig enige om at jeg skulle få en uke hvor vi ikke skulle kontakte hverandre(men vi hadde selvfølgelig ikke tenkt å rote med andre, slik som noen over meg sa. En pause er ikke noe man har for å kunne rote med andre, slik som noen ser ut til å tro! Det ville iallfall jeg sett på som utroskap). Men han kom uanmeldt på jobben min en dag, og var så lei seg Da kunne jeg ikke være borte fra ham lenger, og jeg trengte heller ikke mer tid til å tenke. Jeg visste jo at jeg elsket ham og måtte være sammen med ham Trøst deg med at iblant må man være borte fra noen for å innse hvor mye du trenger dem. Håper det går bra med dere!
Rosalie Skrevet 30. januar 2010 #13 Skrevet 30. januar 2010 han vil ha en lovlig grunn til å teste ut ei anna før han dumper deg. Jeg ville gått fra han. Nok en gang er brutal mann brutalt ærlig. Og jeg er fullstendig enig. I mitt vokabular eksisterer ikke ordet pause ifm. forhold. Enten er man sammen ellers er det slutt. Det finnes ingen mellomting. Tenke kan man gjøre i forholdet. Kanskje man treffes mindre i en periode slik at man får tid alene til å tenke.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #14 Skrevet 30. januar 2010 Må si meg enig med de andre. Dette forholdet er over, han puler rundt allerede men er ikke mann nok til å fortelle deg det.
Gjest yojo Skrevet 30. januar 2010 #15 Skrevet 30. januar 2010 Hold deg unna, og la han være i fred, da kanskje han innser hvor glad han er i deg, og at han savner deg Spill litt kostbar
Gjest XXena Skrevet 30. januar 2010 #16 Skrevet 30. januar 2010 Hei alle sammen.. Kjæresten min gjennom nesten 4 år har nå sagt at han trenger en pause fra meg fordi han er usikker på hva han vil. Vi har blitt enige om han skal få 2-3 uker til å tenke .. men jeg lurer for det første på hva dere tror han vil? hører at alle sier at pause = slutt, men håper så inderlig at det ikke er slik. Håper det er slik at han ikke vet hva han har før han ikke har det lenger. Jeg skal ikke ta kontakt uansett hvor vanskelig dette blir. Så lurer jeg på hva i alle dager jeg skal gjøre på de neste 2-3 ukene..? Jeg synes du bør gi ham pusterom og tid til å tenke. Har han sagt at han er usikker, er det vel nettopp fordi han er det. Hvis du pusher og maser på ham i den tida, kan det få ham til å tenke at du ikke tar ham seriøst. Ja, det er ulidelig vondt... Mitt forslag er å bruke tida på andre ting. Studier, jobb, venner - rett og slett hold deg i aktivitet. Du vil fremdeles tenke på det, men i betydelig mindre grad.
Holar Skrevet 31. januar 2010 #17 Skrevet 31. januar 2010 For å si det enkelt. Det eksisterer ikke noe slikt som en pause i et forhold. Enten er man sammen, eller så er man ikke sammen. Hvis man har problemer, så får man snakke sammen, og finne ut om man har noe felles igjen. Å bruke ordet pause er rett og slett en feig måte å utnytte deg på. For meg betyr det at du er satt på gress mens han skal kunne prøve seg ute i livet. Så har han alltids deg i bakhånd, men kan gå uten dårlig samvittighet - for dere har jo pause. At du sitter hjemme å håper - det skjønner jeg. Men ikke innbill deg noe. Du er nå en offisiell reserveløsning. Men forsøk du nå, gå ut og forsøk å ha det moro. Kansje finner du en mann som virkelig er verdig deg.
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 31. januar 2010 #18 Skrevet 31. januar 2010 Alle gangene jeg har hørt om noen som har hatt pause i forholdet, er det alltid den ene i forholdet som skal sjekke om h*n har sjans på en annen.
Gjest Basun Skrevet 31. januar 2010 #19 Skrevet 31. januar 2010 Enten er man sammen, eller så er man ikke sammen. Dette oppsummerer alt jeg hadde tenkt til å si. Så enkelt og greit er det.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #20 Skrevet 31. januar 2010 Vil bare komme med et annet perspektiv på saken, siden de fleste her anser pause som slutt. Jeg og samboeren hadde 1,5 måneds pause for et par år siden, ble sammen igjen, og har hatt det kjempefint siden. Så det kan gå bra også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå