Gå til innhold

Droppe stor bursdagsfest til fordel for gratis weekend?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Har en venninne som skal ha en stor bursdagsfest. Ca 60 gjester er invitert. Jeg har sagt at jeg kommer.

Nå dukket det imidlertid opp mulighet for å dra på en gratis weekend tur for meg om mannen min. Det er to år siden sist vi hadde noen ferie, ikke har vi råd til å reise noe sted i nærmeste fremtid heller.

Må si det frister veldig å si at jeg ikke kan komme likevel, og heller dra på gratis tur...

Er det råttent gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke forklare saken for venninnen din, da? Jeg hadde forstått deg, særlig hvis jeg hadde 59 andre gjester å prate med.

Skrevet

Dra på weekendtur du.

Skrevet

Kommer litt an på hvor nære venninner dere er. Hadde du vært min nærmeste venninne hadde jeg nok blitt både skuffet og sur. Smålig som jeg er.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hadde tatt det opp med henne. Jeg tror enhver hadde forstatt situasjonen din godt, og sagt at du ma jo bare reise nar du faar en slik mulighet : )

Skrevet

Dra på tur, du, men forklar saken på en hyggelig måte. Jeg hadde aldri i livet blitt sur for dette hvis jeg hadde invitert 60 gjester.

Gjest MissBella
Skrevet

jeg hadde nok også blitt skuffet. men det kommer jo ann på hvor gode venner dere er. Som sagt før, forklar henne saken og se hva hun sier.

Gjest Gjest_Lene_*
Skrevet

Du burde i hvert fall forklare henne situasjonen først. kan jo hende hun forstår det. Blir hun sur så blir hun sur. Er ikke alltid man får en slik mulighet. Synes dere skal dra på tur :)

Skrevet

Jeg hadde ikke tvilt engang, jeg hadde reist! Og jeg hadde virkelig ikke blitt skuffet om venninnen min hadde reist, ikke om det så var min bestevenninne! Det unner jeg faktisk hun :) Og det håper jeg venninnene mine hadde unnet meg det også :)

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg ville blitt skuffet dersom jeg bare fikk en kort tekstmelding, eller at du bare unlot å dukke opp uten å gi beskjed. Hadde du derimot ringt meg og forklart om denne muligheten for en gratis helgetur med mannen din hadde jeg selvsagt forstått det godt og ikke blitt sur i det hele tatt.

Skrevet

Enig i at du burde forklare henne situasjonen først. Men om jeg hadde vært henne, så hadde jeg nok blitt skuffet om du dro.

Gjest Gjest_bente_*
Skrevet
Enig i at du burde forklare henne situasjonen først. Men om jeg hadde vært henne, så hadde jeg nok blitt skuffet om du dro.

Jeg synes hun er smålig om hun blir sur for det. Når det kommer så mange, er det ikke så mye hun ville fått sett til deg likevel.

Skrevet

Jeg hadde forklart situasjonen og så hadde jeg reist med god samvittighet.

Skrevet
Jeg ville blitt skuffet dersom jeg bare fikk en kort tekstmelding, eller at du bare unlot å dukke opp uten å gi beskjed. Hadde du derimot ringt meg og forklart om denne muligheten for en gratis helgetur med mannen din hadde jeg selvsagt forstått det godt og ikke blitt sur i det hele tatt.

Enig. Jeg ville ikke blitt sur hvis jeg fikk en slik telefon, jeg ville forstått og bedt deg dra med god samvittighet.

Skrevet

Hadde min venninne fått et sånt tilbud - så ville jeg vært glad på hennes vegne - og ønsket god tur.

Jeg regner da selvfølgelig med at hun sier fra på forhånd, og ikke bare uteblir, men det er klart jeg unner henne en gratis tur.

Skrevet

Hvis min venninne hadde fortalt meg at hun hadde fått tilbud om en gratis weekendtur men mannen sin og jeg visste at de sjelden fikk sjansen til å reise bort alene så hadde jeg gitt henne en stor klem og insistert på at hun skulle dra. Det er en selvfølge for meg iallefall.

Skrevet

Enig med de fleste andre i denne tråden. Ring og forklar situasjonen og dra på tur med god samvittighet. Til vanlig er jeg av den oppfatning at det er første "avtalen" som gjelder, men når du og mannen ikke har hatt "alenetur" på 2 år så synes jeg det er god grunn til å melde avbud til en god venninne. Hun vil sikkert forstå når du forklarer hvordan det er.

Skrevet (endret)

Snakk med veninna di du :)

Hadde det vært meg og du hadde vært en god veninne hadde jeg selvfølgelig blitt skuffet over at du ikke kom, MEN jeg hadde også unnet deg og mannen din denne turen og forstått at du ikke ville la den sjangsen gå fra dere. :klem:

Evt så kan du jo ta med veninnen din ut og gjøre noe koselig sammen som en kompensasjon for at du ikke kom :)

Endret av Sessipn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...