Gjest Gjest_Kari_* Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Jeg er 17 år og har litt kviseproblemer. Det er ikke et veldig stort problem, men nok til at jeg bruker masse tid på å ønske de snart ble borte. Kvisene er i pannen og på haken i all hovedsak. Der kan de bli store og røde, mens på nesen har jeg bare masse hudormer. Har prøvd diverse kurer og renseprodukter, men ingenting har virket ordentlig. Nå bruker jeg MD formulations for uren hud, men ser ikke de store forskjellene dessverre. I tillegg går jeg på p-pillen yasmin som skal hjelpe mot uren hud. Har hørt om noen andre merker som Jan Marini, Babor og Mary Key. Noen som vet om disse har virket godt? Trenger gode råd og erfaringer:)
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Du kommer sikkert til å få en rekke anbefalinger i denne tråden, men dessverre kan ingen garantere at disse produktene kommer til å fungere akkurat for deg. Slikt er nemlig høyst individuelt. Et produkt som fungerer for én person, kan være helt uten effekt for en annen. Du må nesten bare prøve deg frem, er jeg redd.
Ping! Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Bruker selv Jan Marini nå, og merker stor forskjell. Men gjest over har helt rett, man må desverre prøve seg frem, bare vær forsiktig og ikke øs på med nye produkter hver måned Skinoren som fåes på resept hjalp mange av mine venninner i tennårene, så kanskje du kan snakke med legen ang noe slikt også.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 jente på 18 år her, hvis du vil få vekk kvisene så sier jeg bare bestill en time hos legen .. Differin som jeg fikk på resept fungerte veldig bra for meg hvertfall. det er antibiotika i den så den er veldig sterkt , men fungerte supert.
lillelilje Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 Individuelt så absolutt. Men likevel er det visse ting som fungerer mer enn andre generelt. Jeg slet mye med uren hud da jeg var 17-19, ingenting før det. Og jeg prøvde alt fra antibiotika fra legen i både pilleform og kremform, dermalogica, MD formulations, p-piller til clinique 3-step. Men det var Jan Marini Bioglycolic facial cleanser som reddet meg. Kjøpte bare den og merket så masse forskjell at da kjøpte jeg etterhvert krem og serum osv og så forsvant det. Så nå er vi tre (?) som har hatt positiv erfaring med det. Burde jo telle for noe.
Gjest Lei Skrevet 30. januar 2010 #6 Skrevet 30. januar 2010 Ja, det er det jeg også tenker! Jeg vet jo at alle reagerer ulikt på produkter, men dersom et produkt viser seg å ha virket på flere enn andre, er det jo større sannsynlighet for at det også virker på meg. Så det er altså flere som har hatt positiv erfaring med Jan Marini. Hvilke produkter er det som virker for uren hud da? Fant ut på Jan Marini sin sider at Morgen: Step 1 CLEANSE Benzoyl Peroxide - 2.5% Wash Step 2 TREAT Benzoyl Peroxide 5% Step 3 PROTECT Antioxidant Daily Face Protectant SPF 30 Kveld: Step 1 CLEANSE Benzoyl Peroxide - 2.5% Wash Step 2 TREAT Benzoyl Peroxide 5%* *Use Benzoyl Peroxide PM only. Apply over other products to areas that tend to breakout. Continue to use even when skin is clear. Noen som har erfaring med dette? Bioglycolic facial cleanser viker også godt:)?
Gjest tutu Skrevet 30. januar 2010 #7 Skrevet 30. januar 2010 Benzyl produktene kan bli litt mye for huden, vær veldig obs om du har ømfintelig eller tynn hud. Mange, samt meg selv er veldig fornøyd med bioglycolic cleanseren. Så den anbefales. Det kan bli mye for huden med syrer hver dag, så evt bruk en mildere rens om morgenen, feks bioclean. Transformation cream og c-esta serum er også to gode produkter du bør vurdere. Jeg selv (på 20 år) bruker Dag: Decleor cleansing water JM C-esta serum JM Daily antioxodant spf 30 Natt: JM Bioglycolic cleaner JM C-esta serum JM Transformation cream Jeg merket forskjell etter første bruk! Har bare et par kviser spredt rundtom (store og røde til små og usynlig ), et mildt tilfelle altså. Har sensitiv kombinasjonshud.
lillelilje Skrevet 30. januar 2010 #8 Skrevet 30. januar 2010 Jeg hadde egentlig tenkt til å skrive akkurat det som ble sagt over her, så da backer jeg opp under det hun skrev rett og slett. Jeg har sensitiv tørr til kombinasjonshud. Om du føler du trenger mer fuktighet om dagen annet enn antioxidant daily face protectant, kan du fint bruke transformation cream om dagen også. Eller bioglycolic bioclear cream/lotion. Avhengig av hva slags hudtype du har. Også anbefaler jeg deg å vurdere laserbehandlinger. Jeg tok 3 behandlinger på Ellipseklinikken og sammen med Jan Marini var det en kjempe god løsning. Laserbehandlingen gjør ikke huden forbrent og flassete som med kjemisk peel. Det er bare at laseren skyter oksygen ned i huden og til kvisene slik at de forsvinner før de kommer opp til overflaten. Du merker et lite stikk akkurat i det de "skyter". Etter behandlingen kan du kanskje være litt rød, men det dekker du lett med litt sminke. De jobber selv med jan marni produkter på ellipseklinikken, så hvis du føler du trenger hjelp kan du få veiledning av de som jobber der. Det er alltid bedre med veiledning fra en som ser og kan kjenne på huden din enn over nett.
gohege Skrevet 30. januar 2010 #9 Skrevet 30. januar 2010 garnier pure active spot remover virker veldig. det er en rollon som du bare smører på kvisene dine og de forsvinner et par dager, iallfall på mine: )
Vill&Vakker Skrevet 30. januar 2010 #10 Skrevet 30. januar 2010 Anbefaling: Det er definitivt 2 må ha produkter fra Jan Marini: - Bioglycolic cleansing cream og bioglycolic bioclear cream. Suppler også gjerne med c esta oil control serum og daily antioksidant face protectant, SPF 30. Transformation cream er også nydelig, men dersom du ikke har penger til alle produktene samtidig anbefales bioglycolic bioclear.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #11 Skrevet 30. januar 2010 Jeg bruker basiron, et reseptfritt middel man kan kjøpe på apoteket. Jeg tror det har hjulpet litt på mine kviser, men jeg har ganske mye, så nå har jeg masse røde flekker i ansiktet, ikke arr og ikke kviser, vet ikke hva det er. (Hvis noen har tips, tas det veldig i mot...) Uansett, det kan hende at jeg også endret kostholdet mitt kraftig har vært en bidragsyter til mindre kviser. Uansett, hvis du ikke har så mye, kan det være basiron funker, men også jeg har prøvd veldig mye forskjellig.
Gjest Gjest_Quiet_* Skrevet 31. januar 2010 #12 Skrevet 31. januar 2010 Hvor kjøper dere Jan Marini produktene? Er det noen nettsider som kan anbefales fremfor andre?
lillelilje Skrevet 31. januar 2010 #13 Skrevet 31. januar 2010 Du kan kjøpe Jan Marini på prettyskin4less.com Forøvrig har jeg laget en lang liste over nettbutikker på bloggen min sminkeblogg.com
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 31. januar 2010 #14 Skrevet 31. januar 2010 Nå bruker jeg MD formulations for uren hud, men ser ikke de store forskjellene dessverre. Hvilke produkter bruker du, da? Jeg har også fet/uren hud, men har svært god erfaring med md formulations. Det vil si; i begynnelsen brukte jeg nok litt feil produkter, men nå som jeg har skjønt litt mer om hva som er viktig å bruke, har huden blitt mye bedre. En annen ting: Husk å ikke "pille" på kvisene. Jeg vet ikke om du gjør det, men jeg hadde som vane å gjøre det før. Nå, som jeg konsekvet aldri gjør det, er huden mye mer glad i meg.
Gjest Gjest_Kari_* Skrevet 4. februar 2010 #15 Skrevet 4. februar 2010 Takk for alle tips! Men jeg prøvde å kjøpe produktene på skin-etc.com fordi jeg ikke fant alle på prettyskin4less, men hadde litt problemer når jeg kom til frakten. Hva skal men velge:S? Dersom man betaler med vanlig visa? Shipping og alt mulig. Shipping adress bare, eller billing adress også? shipping adress: Hva er poenget med shipping adress 1 og shipping adress 2? Må jeg svare i begge rutene? Hva er zip-code? Hvilken shipping method velger jeg? Her er alternativene USPS Priority Mail, USPS Express Mail, USP Ground, UPS 3 Day Select, UPS 2nd Day Air, UPS Next Day air, USPS Global Express Mail, FedEx International Priority. Trenger den som er billigst! siste innlegg: jeg har brukt hele "teen cleen settet" med alle tre produktene uten særlig store resultater..
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #16 Skrevet 4. februar 2010 Takk for alle tips! Men jeg prøvde å kjøpe produktene på skin-etc.com fordi jeg ikke fant alle på prettyskin4less, men hadde litt problemer når jeg kom til frakten. Hva skal men velge:S? Dersom man betaler med vanlig visa? Shipping og alt mulig. Shipping adress bare, eller billing adress også? shipping adress: Hva er poenget med shipping adress 1 og shipping adress 2? Må jeg svare i begge rutene? Hva er zip-code? Hvilken shipping method velger jeg? Her er alternativene USPS Priority Mail, USPS Express Mail, USP Ground, UPS 3 Day Select, UPS 2nd Day Air, UPS Next Day air, USPS Global Express Mail, FedEx International Priority. Trenger den som er billigst! siste innlegg: jeg har brukt hele "teen cleen settet" med alle tre produktene uten særlig store resultater.. Dersom du betaler fra samme adresse som du skal ha varene tilsendt til behøver du i de fleste nettbutikker ikke å fylle ut shipping address. Hvorfor den aktuelle nettbutikken ber deg fylle ut to shipping-adresser vet jeg ikke, men jeg tviler på at de krever dette. Bare fyll ut den vanlige adressen din, du. Zip-code tilsvarer postnummer. Hvilken shipping-metode du velger avhenger av hvor i verden du befinner deg og hvor fort du vil ha varene. Du må i hvertfall velge en det står "international", "global" eller tilsvarende på, siden du befinner deg i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå