~white lady~ Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Nå har jeg gjort det igjen, brukt penger på et produkt som ikke gjør en spøtt av det som blir lovet. Plages med tørr hud på kroppen, og ble anbefalt Sebamed Dusjolje på apoteket. Etter dusjen idag tidlig, der jeg hadde skrudd av vannet for å smøre inn denne olja og la den virke litt, så har jeg like forbanna tørr hud når jeg kommer ut av dusjen igjen! Samme med en hårserie fra John Frieda som skulle få frem fallet/krøllene i håret, neida håret mitt var like flatt etter bruk av både shampooen, balsamen og spesialsprayen. Kunne nevnt i fleng her, men poenget er at jeg er så lei! Man bruker penger i massevis på disse produktene, og så har man egentlig bare kasta pengene sine ut av vinduet. Og ikke kan jeg troppe opp på apoteket heller og be om å få pengene tilbake...
Antoinette Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Dusjolje er bare tull, for å bli kvitt tørr hud på kroppen må men skrubbe vekk den tørre døde huden og deretter smøre inn hele kroppen etter hver dusj. Trodde du at en rask dusj med denne oljen skulle gjøre huden din silkemyk??
Honesty Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Dusjoljen skal bare rense huden uten å være mer aggressiv enn nødvendig. For å bli mindre tørr må du i tillegg smøre deg med en krem som hindrer fordamping fra huden. Så jeg vil ikke si at dusjoljen er bortkastet eller ikke holder det den lover, for den lover ikke å gi deg mindre tørr hud uten at du må smøre.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 Nå har jeg gjort det igjen, brukt penger på et produkt som ikke gjør en spøtt av det som blir lovet. Plages med tørr hud på kroppen, og ble anbefalt Sebamed Dusjolje på apoteket. Etter dusjen idag tidlig, der jeg hadde skrudd av vannet for å smøre inn denne olja og la den virke litt, så har jeg like forbanna tørr hud når jeg kommer ut av dusjen igjen! Samme med en hårserie fra John Frieda som skulle få frem fallet/krøllene i håret, neida håret mitt var like flatt etter bruk av både shampooen, balsamen og spesialsprayen. Kunne nevnt i fleng her, men poenget er at jeg er så lei! Man bruker penger i massevis på disse produktene, og så har man egentlig bare kasta pengene sine ut av vinduet. Og ikke kan jeg troppe opp på apoteket heller og be om å få pengene tilbake... Det som er veldig morsomt, er at enkelte faktisk tror at det holder å bruke et produkt kun én gang for at man skal se effekten av det!
Perledrøm Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 E.L.F. Mattifying Translucent Powder - blir blank etter kort tid, og denne er ikke mye translucent - den er orange! CityLips - merket ikke forskjell overhodet! Clarins Beauty Flash - hva er vitsen med denne? Gjør ingen forskjell på meg.
Perledrøm Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 Og ikke kan jeg troppe opp på apoteket heller og be om å få pengene tilbake... Jo, det kan du. Hvis den ansatte har sagt at den skal gjøre noe den ikke gjør, så reklamerer du. Det lønner seg å spørre konkret når du kjøper: "Vil denne fjerne død hud?" eller "Hjelper denne på hva-nå-enn-du-trenger-hjelp-til?". Det er i hvert fall verdt et forsøk. Var den dyr eller?
~white lady~ Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2010 Jeg bruker saltskrubb en gang i uka for å fjerne døde hudceller, og alltid bodylotion etter dusj. Er vel denne kulda som gir meg så tørr hud. Men jeg forventer jo faktisk at ei dusjolje skal hjelpe litt på tørrheten da...
~white lady~ Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 29. januar 2010 Det som er veldig morsomt, er at enkelte faktisk tror at det holder å bruke et produkt kun én gang for at man skal se effekten av det! Det som er morsomt, er at enkelte tror at man ikke kan se effekt etter en gangs bruk! Det kommer an på produktet. Begynner man på en renseserie som skal virke mot kviser, så tar det så klart noen uker før man ser noen effekt. En saltskrubb, en bodylotion, sminke, etc. skal gi effekt med en gang.
Glynis Skrevet 29. januar 2010 #9 Skrevet 29. januar 2010 Clarins Beauty Flash - hva er vitsen med denne? Gjør ingen forskjell på meg. Kanskje din naturlige beauty allerede er så flashing at det ikke utgjør noen forskjell.
Rosenrød Skrevet 29. januar 2010 #10 Skrevet 29. januar 2010 Jeg lurer også på den flash balmen.... Er jo mange som skryter den opp i skyene, men følte ikke at jeg så noe virkning da jeg brukte den.
Gjest Raptuza Skrevet 29. januar 2010 #11 Skrevet 29. januar 2010 ehem...det er ikkje meininga at dusjolja skal "virka"/virketid. Den inneheld jo litt såpestoff så det er lo ikkje rart huden blir tørr når dette får lov å trekka inn. Dusjolje skal brukast som vanleg dusjsåpe, skylles av med ein gong ein er ferdig å vaska.
Perledrøm Skrevet 29. januar 2010 #12 Skrevet 29. januar 2010 Kanskje din naturlige beauty allerede er så flashing at det ikke utgjør noen forskjell. Det er nok forklaringen
Pjukset Skrevet 29. januar 2010 #13 Skrevet 29. januar 2010 Nå har jeg gjort det igjen, brukt penger på et produkt som ikke gjør en spøtt av det som blir lovet. Plages med tørr hud på kroppen, og ble anbefalt Sebamed Dusjolje på apoteket. Etter dusjen idag tidlig, der jeg hadde skrudd av vannet for å smøre inn denne olja og la den virke litt, så har jeg like forbanna tørr hud når jeg kommer ut av dusjen igjen! Been there, done that! Jeg sleit så med tørr hud på kroppen at jeg ble sprø, uansett hva jeg smurte på så ble det aldri bra. Så var det et klokt hode som sa at det var viktig å smøre kroppen innenfra, så jeg drakk gode doser med omega-3 over en periode (tok dobbel dose første 2 uker), så forsvant nupper og tørrhet gradvis. Nå bruker jeg sjeldent bodylotion, smører inn litt jojoba-olje nå og da, eller litt lotion uten tilsatt kjemikaler ved behov. Alt dette fungerte veldig godt for meg ihvertfall, kanskje det er noe du kan prøve?
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 29. januar 2010 #14 Skrevet 29. januar 2010 Jeg vet dette ikke var spørsmålet ditt, men om du sliter med veldig tørr hud etter dusj/bad, så kan du kjøpe babyolje på butikken, som du smører huden med mens du fremdeles er våt (eventuelt du kan tørke littegrann med håndkle først). Poenget er at huden skal være fuktig når du smører. En hudlege sa til meg at man ikke måtte finne på å gjøre det fordi det ble så klissete, men er ikke helt enig med ham der.... men kanksje fordi jeg er vant til det... Og den Sebamedoljen er ikke så mye å skryte av nei.... må si jeg er i samme båt som deg, har brukt penger på så mange produkter som har lovt mye rart at jeg ikke gidder å skrive opp alt.... irriterende er det uansett
~white lady~ Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #15 Skrevet 30. januar 2010 ehem...det er ikkje meininga at dusjolja skal "virka"/virketid. Den inneheld jo litt såpestoff så det er lo ikkje rart huden blir tørr når dette får lov å trekka inn. Dusjolje skal brukast som vanleg dusjsåpe, skylles av med ein gong ein er ferdig å vaska. Nja, det står at man skal skumme opp og massere inn. Om man gjør det under rennende vann så får det iallefall ingen effekt. Dvs. at jeg ikke bare stod der i flere minutter for å vente på at det skulle virke, men at jeg skrudde av vannet når jeg skulle såpe meg inn
~white lady~ Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #16 Skrevet 30. januar 2010 Been there, done that! Jeg sleit så med tørr hud på kroppen at jeg ble sprø, uansett hva jeg smurte på så ble det aldri bra. Så var det et klokt hode som sa at det var viktig å smøre kroppen innenfra, så jeg drakk gode doser med omega-3 over en periode (tok dobbel dose første 2 uker), så forsvant nupper og tørrhet gradvis. Nå bruker jeg sjeldent bodylotion, smører inn litt jojoba-olje nå og da, eller litt lotion uten tilsatt kjemikaler ved behov. Alt dette fungerte veldig godt for meg ihvertfall, kanskje det er noe du kan prøve? Ja, er forsåvidt klar over at diverse oljer og tran kan hjelpe, men jeg orker bare ikke tanken på å gå rundt og gulpe det opp igjen Prøvde det i en periode da jeg skulle legge på meg, blandet solsikkeolje i et glass vann og drakk. Fysj!
~white lady~ Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #17 Skrevet 30. januar 2010 Jeg vet dette ikke var spørsmålet ditt, men om du sliter med veldig tørr hud etter dusj/bad, så kan du kjøpe babyolje på butikken, som du smører huden med mens du fremdeles er våt (eventuelt du kan tørke littegrann med håndkle først). Poenget er at huden skal være fuktig når du smører. En hudlege sa til meg at man ikke måtte finne på å gjøre det fordi det ble så klissete, men er ikke helt enig med ham der.... men kanksje fordi jeg er vant til det... Og den Sebamedoljen er ikke så mye å skryte av nei.... må si jeg er i samme båt som deg, har brukt penger på så mange produkter som har lovt mye rart at jeg ikke gidder å skrive opp alt.... irriterende er det uansett Håper du ikke bruker Natusan sine eller lignende? Fulle av mineralolje. Fy for kroppen. Men det finnes jo andre, vegetabilske oljer. Er igrunn veldig klissete da... Men jo, det har jo en viss effekt Nå har jeg derimot kjøpt ei natursåpe på Helsekosten, krysser fingrene for at den er verdt pengene
Pjukset Skrevet 30. januar 2010 #18 Skrevet 30. januar 2010 Ja, er forsåvidt klar over at diverse oljer og tran kan hjelpe, men jeg orker bare ikke tanken på å gå rundt og gulpe det opp igjen Prøvde det i en periode da jeg skulle legge på meg, blandet solsikkeolje i et glass vann og drakk. Fysj! Solsikkeolje er nok ikke the way to go, haha. Du trenger jo ikke ta tran heller, så lenge du tar omega-3. Du kan ta linfrøolje f.eks. Smaker ikke godt, men du slipper oppgulpet
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #19 Skrevet 30. januar 2010 Tran er ikke så ille så lenge det skylles ned med noe appelsin greier, juice, sanasol o.l. Bli vandt med smaken etter en måned.
Jade Skrevet 30. januar 2010 #20 Skrevet 30. januar 2010 Ja, er forsåvidt klar over at diverse oljer og tran kan hjelpe, men jeg orker bare ikke tanken på å gå rundt og gulpe det opp igjen Jeg tar Omega-3-kapsler (Triomega som du kjøper på dagligvaren), og jeg har aldri gulpet opp noe. Og jeg HATER tran o.l., så jeg hadde nok lagt merke til det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå