Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #121 Del Skrevet 4. februar 2010 Så dette koker igrunnen ned til at du syns damer er veike alt i alt og her fant du en perfekt mulighet til å si noe om det. Djeeez, sier jeg bare... (Beklager Pokahontas - klarte ikke la være å kommentere) Ja, damer er som regel veike. Var dette nytt for deg? Nei, det tror jeg ikke, jeg tror du egentlig er enig i hva jeg sier, dog er du ikke ydmyk nok til å innrømme det. Så du puls i går, eller var furstrerte fruer eller paradise hotel i veien for det? Uansett gikk de rundt og spurte folk hva som skulle gjøre om de hadde 100 000 kr ekstra. Mennene skulle spare selvfølgelig. Kvinnene ante ikke hva de skulle gjøre med dem, det mest "fornuftige" som ble sagt av en kvinne var å invistere i aksjer, men det er også sløsing spør du meg. De andre kvinnene skulle enten shoppe bort pengene eller ante ikke hva de skulel gjøre, men å spare var vist uaktuelt. Der ser du hvor svake dere egentlig er. Dere har ingen planer i livet, alt sjer spontant, og når dere først planlegger noe er det urealistiske planer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #122 Del Skrevet 4. februar 2010 Hvorfor er det noen som henger seg opp i om hun reiser mye eller ikke? Viser bare hvor rotløse og uselvstendige folk har blitt. "Reiser hun mye? Faen...det har jeg hørt gir status og popularitet. Jævla skrytepave..." Er det noen som i det heletatt gidder å bry seg? Kjøpe en flybilett, booke et hotel og tilbringe noen dager en plass der hvem som helst kan reise bare de har cash? Skulle det bety noe? Det er totalt likegyldig for meg om person søler penger på å reise eller ikke. Det vitner ikke om verken høyere intelligens, kulturforståelse eller høyere klasse. Det vitner bare om nok et rotløst menneske som stadig leter etter nye måter å underholde seg selv på. Typisk masman. Folk følger bare trender, sånn er det bare. Og det er greit, la folk gjøre som de vil. Vi tilhører alle en eller annen sauseflokk uansett. Slytt og syt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 4. februar 2010 #123 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Ja, damer er som regel veike. Var dette nytt for deg? Nei, det tror jeg ikke, jeg tror du egentlig er enig i hva jeg sier, dog er du ikke ydmyk nok til å innrømme det. Så du puls i går, eller var furstrerte fruer eller paradise hotel i veien for det? Uansett gikk de rundt og spurte folk hva som skulle gjøre om de hadde 100 000 kr ekstra. Mennene skulle spare selvfølgelig. Kvinnene ante ikke hva de skulle gjøre med dem, det mest "fornuftige" som ble sagt av en kvinne var å invistere i aksjer, men det er også sløsing spør du meg. De andre kvinnene skulle enten shoppe bort pengene eller ante ikke hva de skulel gjøre, men å spare var vist uaktuelt. Der ser du hvor svake dere egentlig er. Dere har ingen planer i livet, alt sjer spontant, og når dere først planlegger noe er det urealistiske planer. Det var vel FBI dette var på, så vidt jeg husker... Og hva dette har med sterk personlighet og Pokahontas opprinnelige spørsmål er en gåte for meg. Kan du fortelle meg det kanskje? I tillegg lurer jeg på hvor du mener du har fått mine synspunkter fra ettersom jeg ikke har ytret et ord om hva jeg syns om noe annet enn din totale mangel på forumsfolkeskikk. Endret 4. februar 2010 av Suzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 4. februar 2010 #124 Del Skrevet 4. februar 2010 Som jeg skrev innledningsvis i tråden, så har jeg opplevd lignende ting Pokahontas har opplevd i relasjon med menn og kvinner. Jeg vil dog ikke nødvendigvis sammenligne oss, kun enkelte hendelser er like. Jeg vil heller ikke beskrive meg som en med sterk personlighet. Hva er det som gjør at enkelte mennesker oppleves truende og skremmende? Jeg velger å tro at de som oppleves sånn ofte er på plass i og trygge i seg selv og oppfattes slik av mennesker som ikke er på plass eller trygge i seg selv. Dette har ikke med styrke å gjøre, snarere om trygghet og utrygghet. Denne tryggheten har man som regel ikke på alle områder i livet, men er man trygge på noen områder, og møter noen som er utrygge på disse områdene, tror jeg den trygge kan oppfattes som truende. Rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #125 Del Skrevet 4. februar 2010 Som jeg skrev innledningsvis i tråden, så har jeg opplevd lignende ting Pokahontas har opplevd i relasjon med menn og kvinner. Jeg vil dog ikke nødvendigvis sammenligne oss, kun enkelte hendelser er like. Jeg vil heller ikke beskrive meg som en med sterk personlighet. Hva er det som gjør at enkelte mennesker oppleves truende og skremmende? Jeg velger å tro at de som oppleves sånn ofte er på plass i og trygge i seg selv og oppfattes slik av mennesker som ikke er på plass eller trygge i seg selv. Dette har ikke med styrke å gjøre, snarere om trygghet og utrygghet. Denne tryggheten har man som regel ikke på alle områder i livet, men er man trygge på noen områder, og møter noen som er utrygge på disse områdene, tror jeg den trygge kan oppfattes som truende. Rett og slett. Dette er sludder og vås. Til og med forskning viser at mennesker trives veldig godt med folk som er trygge på seg selv. Det er derimot mange som folk skyr som mener de selv er trygge på seg selv, men da kanskje for trygge på seg selv. Jeg ville foreksempel snudd ryggen til en glamour model, og hun ville sikkert klart å overbevise seg selv om at det var hennes trygghet på seg selv og sin indre styrke som skremte meg vekk, men sannheten er at jeg ikke søler bort tiden min på folk som ikke følger de viktigste samfunnsnormene. Nå sier jeg ikke at ts er noe sosialt utskudd, men det hun mener er styrke og trygghet sannsynligvis bare er arroganse og klysefaktor. Folk skyr faktisk unormale ting, og det er nok andre grunner til at gutter fort mister interessen for henne enn at hun er så "sterk". Kanskje hun rett og slett har en overfladisk personlighet. Ler høyt, nettopp for at andre skal høre henne. Er så sinnsykt lei av at alt jenter gjør feil skal vri og vrenges til at det er guttene det er noe galt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #126 Del Skrevet 4. februar 2010 Dette er sludder og vås. Til og med forskning viser at mennesker trives veldig godt med folk som er trygge på seg selv. Det er derimot mange som folk skyr som mener de selv er trygge på seg selv, men da kanskje for trygge på seg selv. Jeg ville foreksempel snudd ryggen til en glamour model, og hun ville sikkert klart å overbevise seg selv om at det var hennes trygghet på seg selv og sin indre styrke som skremte meg vekk, men sannheten er at jeg ikke søler bort tiden min på folk som ikke følger de viktigste samfunnsnormene. Nå sier jeg ikke at ts er noe sosialt utskudd, men det hun mener er styrke og trygghet sannsynligvis bare er arroganse og klysefaktor. Folk skyr faktisk unormale ting, og det er nok andre grunner til at gutter fort mister interessen for henne enn at hun er så "sterk". Kanskje hun rett og slett har en overfladisk personlighet. Ler høyt, nettopp for at andre skal høre henne. Er så sinnsykt lei av at alt jenter gjør feil skal vri og vrenges til at det er guttene det er noe galt med. Sant, så sant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillest vann Skrevet 4. februar 2010 #127 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg ville foreksempel snudd ryggen til en glamour model, ... men sannheten er at jeg ikke søler bort tiden min på folk som ikke følger de viktigste samfunnsnormene. Nei, man lever jo bare en gang. Viktig å følge normene, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #128 Del Skrevet 4. februar 2010 Nei, man lever jo bare en gang. Viktig å følge normene, da... DU lever bare en gang ja, men vi har også et samfunn å drive. Hvordan skulle det gått om alle skulle vært glamourmodeller? Og det er også derfor lar seg provosere av folk i slike yrker. Fordi de lever en parasittilværelse. De utnytter samfunnet for alt det er verdt og bidrar ikke tilbake. Vi hadde ikke hatt infrastruktur og den friheten vi har i dag om ikke folk hadde jobbet for det tidligere. Poenget er bare at det ikke er folks kvaliteter som "indre styrke" folk skyr, det er folks mangel på anstendighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Steinar40_* Skrevet 4. februar 2010 #129 Del Skrevet 4. februar 2010 Om jeg oppfatter ei dame som skremmende eller ikke, har bare med hennes oppførsel å gjøre. Og det som da kan skremme meg med ei dame er hvis hun gir meg inntrykket av at hun ikke er helt til å stole på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fiskegjesten Skrevet 4. februar 2010 #130 Del Skrevet 4. februar 2010 Oppfarende, "ta mye plass", selvsikker, "larger than life", høylytt etc er oftere betegnelser som er mer treffende for menn enn kvinner. Forsiktig, avventende, stille, omsorgsfull etc. er typiske betegnelser for kvinner. Dette er veldig grove generaliseringer, ja, og kanskje litt utdaterte, men de er nok fortsatt med på å forme vårt bilde av kjønnene. Så for dere "sterke" kvinner, se for dere den typiske kvinnen, den litt mer stille og som holder seg i bakgrunnen, den som ikke alltid sier det hun mener og ønsker å sikre konsensus før hun ytrer noe. Se for deg henne. Hvis jeg som mann sa at jeg var som henne tror dere at kvinner flest heller ville foretrukket en som meg som partner enn en av de "sterke" mennene? Svaret for mange er nei, og de menn som ikke gjøre noe med "problemet" vil ofte slite med å finne seg en kvinne. Han må rett og slett endre litt på seg selv, tone ned de mer kvinnelige sidene av seg selv, og forsterke de mannlige. Og det samme vil også gjelde dere kvinner. Man kan gjerne være uenig i reglene, men de forsvinner ikke av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Steinar40_* Skrevet 4. februar 2010 #131 Del Skrevet 4. februar 2010 Poenget er at de fleste menn ikke vil ha ei maskulin kvinne. Likestilling er positivt på mange områder, men ikke når det gjelder oppførselen. Når kvinner oppfører seg som mannfolk så har det blitt helt feil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rattata Skrevet 4. februar 2010 #132 Del Skrevet 4. februar 2010 Som andre her, stusser jeg også litt på dette med "sterk personlighet". Er man sterkere fordi man er utadvent og virker selvsikker? Jeg syns ikke det er noe innbildsk ved å si at man er pen og smart, men jeg reagerer bare litt på uttrykket. Om man er utadvendt eller innadvent er vel ikke bedre eller verre/sterkere eller svakere enn det andre, bare forskjellig. :klø: Men jeg får også litt assosiasjoner til tidligere tråder med tema à la "jeg blir diskriminert pga. min skjønnhet". Hvor det mest sannsynlig handler om at vedkommende kler seg utfordrende og er oversminket, og derfor får en spesiell oppmerksomhet, som tolkes som at andre syns man er uvanlig vakker. Vet ikke om jeg klarer å vise parallellen, men jeg lurer altså på om dette handler om noe annet enn det ts tror. Kanskje mennene blir skremt fordi de tror de har truffet sin "overkvinne". Eller kanskje de bare blir lei av en kvinne som tar for mye plass på andres bekostning. Jeg har ingen svar her - jeg bare undrer meg. Ellers syns jeg det sies en del fornuftig under her: Bar sånn en liten takk for registrering av mine ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heritære Skrevet 4. februar 2010 #133 Del Skrevet 4. februar 2010 Oppfarende, "ta mye plass", selvsikker, "larger than life", høylytt etc er oftere betegnelser som er mer treffende for menn enn kvinner. Forsiktig, avventende, stille, omsorgsfull etc. er typiske betegnelser for kvinner. Dette er veldig grove generaliseringer, ja, og kanskje litt utdaterte, men de er nok fortsatt med på å forme vårt bilde av kjønnene. Så for dere "sterke" kvinner, se for dere den typiske kvinnen, den litt mer stille og som holder seg i bakgrunnen, den som ikke alltid sier det hun mener og ønsker å sikre konsensus før hun ytrer noe. Se for deg henne. Hvis jeg som mann sa at jeg var som henne tror dere at kvinner flest heller ville foretrukket en som meg som partner enn en av de "sterke" mennene? Svaret for mange er nei, og de menn som ikke gjøre noe med "problemet" vil ofte slite med å finne seg en kvinne. Han må rett og slett endre litt på seg selv, tone ned de mer kvinnelige sidene av seg selv, og forsterke de mannlige. Og det samme vil også gjelde dere kvinner. Man kan gjerne være uenig i reglene, men de forsvinner ikke av den grunn. Vet ikke helt om jeg er enig i den vurderingen. 3 langvarige forhold har jeg hatt i mitt liv så langt og alle 3 har vært av den stille, rolige typen som har holdt seg litt i bakgrunnen og ikke ønsket å gjøre så mye ut av seg selv. De kan ofte være slik når det er mange rundt dem og mange kan oppfatte dem som usikre svake menn. Men, de jeg har vært sammen har hatt sin styrke på andre områder som har gjort dem til utrolig interessante menn som har gitt meg mye. Har ikke på noen måte oppfattet dem som feminine med kvinnelige sider og ei heller svake. De har bare vært litt usikre og sjenerte overfor fenomenet kvinne . Min erfaring er at det er svært mange av disse mannfolkene rundt omkring og har ikke sett at så mange av dem er ledige på markedet egentlig, ^^. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestefisken Skrevet 4. februar 2010 #134 Del Skrevet 4. februar 2010 Vet ikke helt om jeg er enig i den vurderingen. 3 langvarige forhold har jeg hatt i mitt liv så langt og alle 3 har vært av den stille, rolige typen som har holdt seg litt i bakgrunnen og ikke ønsket å gjøre så mye ut av seg selv. De kan ofte være slik når det er mange rundt dem og mange kan oppfatte dem som usikre svake menn. Men, de jeg har vært sammen har hatt sin styrke på andre områder som har gjort dem til utrolig interessante menn som har gitt meg mye. Har ikke på noen måte oppfattet dem som feminine med kvinnelige sider og ei heller svake. De har bare vært litt usikre og sjenerte overfor fenomenet kvinne . Min erfaring er at det er svært mange av disse mannfolkene rundt omkring og har ikke sett at så mange av dem er ledige på markedet egentlig, ^^. Og de ledige har du nok aldri sett. Det betyr ikke at de ikke finnes, men at du ikke legger merke til dem Men joda, jeg tviler ikke på at slike menn finner seg en kvinne. Til slutt. Og jeg tviler heller ikke på at "sterke" kvinner finner en mann. Til slutt. Men jeg tror ikke at noen av dem er den mest populære utgaven av det motsatte kjønn. For å dra det ekstremt langt, og da kun for illustrasjonsøyemed: Den største dott av en svak kvinne vil alltid kunne finne seg en mann. Og den mest aggressive ape av en menn vil alltid finne seg en kvinne. De vil ikke være de mest populære, men nok mer populære enn enn ekstremt aggressiv ape av en kvinne eller enn svak dott av en mann. Jeg tror de aller fleste av oss liker å være mannen/kvinnen i et forhold og ikke kun en kjønnsløs kjæreste. Med tiden, og særlig for oss som har vært single en stund, så har vi mindre og mindre behov for det andre kjønnet i livet vårt, for annet enn som kjæreste. Alle/begge roller et forhold tidligere hadde dekker begge parter fint selv nå. Jeg tror dette kan skape usikkerhet i den andre, iallfall hvis denne er litt mer "enkjønnsrollet", for man kan fort sitte igjen med følelsen av at en lettere kan bli erstattet av en annen. Derfor tror jeg ingen av oss tar skade å la den andre part være litt mer mann eller kvinne, selv om vi ikke trenger denne personen for akkurat dette. Om det så betyr at vi må gi noen rolleoppgaver til den andre selv om vi mener vi gjør dem bedre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Steinar40_* Skrevet 4. februar 2010 #135 Del Skrevet 4. februar 2010 Oppførsel er alltid alpha og omega. Ingenting gjør en mer usikker på en annen person enn dennes dårlige oppførsel. Så enkelt er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Placidus Skrevet 4. februar 2010 #136 Del Skrevet 4. februar 2010 lite ydmyk, reservert og forsiktig? Så for oss som er det der da? Er der håp? :-o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Placidus Skrevet 4. februar 2010 #137 Del Skrevet 4. februar 2010 Akkurat det lurer jeg også på...Hva er logikken i det egentlig? :klø: Skal jeg få stor resepekt for en person bare fordi vedkommende har reist mye? Datet en sånn globetrotter-fyr en gang. Han hadde reist mye og jeg hadde ikke det. Ut ifra dette kunne han resonnere seg fram til at jeg var en kjedelig og traust person uten interesse for å oppleve nye ting... Grunnen til at jeg ikke hadde reist mye,var at jeg på den tiden hadde dålig økonomi,og at jeg prioriterte andre måter å bruke pengene mine på, blant annet å ta sertifikat og å fylle opp BSU-kontoen litt. Men han ikke tro på at det kunne være noe hinder i å få råd til å reise..Jaja. Mennesker som bruker reising som argument for å sette seg selv over andre har jeg null resepekt for. Man kan reise verden rundt så mange ganger man bare vil. Men det er ikke sikkert man blir noe mer vidsynt og reflektert for det. Jeg har reist veldig mye, men har selv vært sammen med en som "kun" hadde reist til Danmark, Sverige og Tyskland. Jah, og så da? Har vel vært grunner til det da- ingen grunn til å tro noe negativt om den personen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #138 Del Skrevet 4. februar 2010 Vel, jeg kan i alle fall si at en av dem som svarer i tråden her er en person jeg har fått et negativt intrykk av, særlig her inne på singelforumet. Det kan veldig godt tenkes at dette er en fantastisk, snill og ydmyk person egentlig men det er likevel noe med fremtoningen som er turn-off (jeg er jente så jeg snakker ikke seksuellt) Når man ikke får seg kjæreste selv om man har lykkes på veldig mange ander områder i livet bør man begynne og tenke på at det er noe med det inntrykket man gir utad som er problemet. Dersom man vet at man er et godt menneske, men likevel oppleves som truende, for selvsentrert etc. så er faktisk dette noe man bør ta på alvår. Selvagt skal man ikke fornadre på hvem man er, men man kan bli mer bevisst på hvilke sider av seg selv man fronter og hvilket inntrykk man gir til andre. Før skyldte jeg også på andre, at de ikke kunne leve opp til mine standarder etc. men etter hvert begynte jeg å se på hvilke signaler jeg sende ut og opplevede at disse var noen helt andre enn det jeg selv stor inne for. Det er fullt mulig å sende ut noe som oppleves av andre som totalt annerledes enn det man ønsker å sende ut. Jeg vet feks selv at jeg kan fremstå som arogant, men de som virkelig tar seg tid til å bli kjennt med meg ender opp med å være venner av meg for resen av livet fori jeg egentlig er en veldig ydmyk, lojal og snill person. Jeg har tenkt lenge over hva det er med min fremtoning som gjør at mange backer unna meg, og har kommet frem til at problemet ligget hos meg. Slik bør også dere "sterke" kvinner se på dere selv. Det ER noe ved dere som virker avtennende, og det er ikke det at vi skremmes av dere det er heller det at dere danner et bilde utad av negatie trekk som andre ikke ser på som kjærestemateriale. Dersom dere åpner opp for at andre oppfatter dere på en annen måte enn det dere selv gjør så åpner dere opp for en bedre forståelse av tingenes situasjon. Det er langt bedre å forsøke og få en nyansert forståelse heller enn å avskrive at dere er for sterke og tøffe for andre å takle. Da vil dere bare fortsetet å ende opp alene, fordi dere ikke ser på hva som gjør at dere sender ut dette uttrykket som dere ikke mener å sende ut. Dersom dere faktisk tror dere er for sterke/gode for den dere dater vil dette absoludt plukkes opp av denne personen, og dere vil oppleves som arogante og selvsentrerte. Eks "Jeg dater ofte litt under "my leage"". Selvsagt fanger personen opp denne holdningen hos deg... da er det ikke rart du blir dumpet. Det er ikke fordi han er svak men fordi du oppleves som veldig arrogant. Jeg sier ikke at du er arrogant, men det er de signalene du sender ut likevel. Jeg er en "sterk" personlighet, har sterke meninger, sier klart i fra om dem når det er nødvendig, har sterke standarder for hvordan jeg ønsker å bli behandlet og hvilke mennesker jeg ønsket å omgås. Jeg har høy utdanning i en jobb som krever at jeg har "baller" og har fått tilbakemeldinger om at jeg er modig. Jeg har absoludt en sterk personlighet, og blir beskrevet som ei jente med bein i nasen. (jeg er likevel ikke så super utadvent og sosial som det som beskrives i tråden her). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #139 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg er en "sterk" personlighet, har sterke meninger, sier klart i fra om dem når det er nødvendig, har sterke standarder for hvordan jeg ønsker å bli behandlet og hvilke mennesker jeg ønsket å omgås. Jeg har høy utdanning i en jobb som krever at jeg har "baller" og har fått tilbakemeldinger om at jeg er modig. Jeg har absoludt en sterk personlighet, og blir beskrevet som ei jente med bein i nasen. (jeg er likevel ikke så super utadvent og sosial som det som beskrives i tråden her). ble avbrutt... jeg er en sterk personlighet, men har likevel ingen problemer med å finne meg kjæreste. Jeg har hatt flere menn som sier at jeg er kvinnen i deres liv, men jeg har avslutta forholdene fordi de ikke var den rette for meg. Ingen menn har blitt skremt av min besluttsomhet, min utdanning, mitt utseende etc. De har funnet alle disse trekkene veldig tiltrekkende. Jeg er nok litt en magnet hos gutter, men ikke en naturlig magnet på fest, nettopp fordi jeg er en så stabil person som det jeg er, fordi jeg viser at jeg vet godt hvem jeg er og at jeg ikke har behov for annerkjennesle av andre for å ha det bra. I dag er jeg lykkelig gift, men verdens beste mann. Han er ikke like "sterk" i personligheten som meg men vi fungerer likevel perfekt sammen fordi hverken han eller jeg ville noen gang tenkt at jeg var for sterk for ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 4. februar 2010 #140 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Tråden er ryddet iht reglene. Ser at innlegg som ble krysset av for sletting ikke fulgte med i ryddingen, men dette vil tas nå. Yvonne (mod) Endret 4. februar 2010 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå