Gå til innhold

Sterk personlighet

Pokahonta

Anbefalte innlegg

Jeg er det man kaller en sterk personlighet. Det betyr ikke at jeg ikke er trist eller lei meg eller følsom..

Men jeg er nok en som sees tydelig i rommet. Jeg har et ok (noen sier veldig bra) utseende, er høy, slank, ler høyt og prater min del. Jeg er ganske flink til å spørre folk spørsmål og få folk til å føle seg inkludert. Jeg får folk til å le og skaper liv.

Dette får gutter til å bli veldig fasinert i begynnelsen, og jeg kan få gutter til å falle hardt for meg.. Men, etter en stund, blir de redde for å havne i skyggen og stikker....

Har prøvd å forandre personlighet, men det funker dårlig :)

Gutter. Er det vanskelig med sterke jenter?

Endret av Pokahonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke generelt, men hvis hun hovedsakelig er selvfokusert, er det turn-off. Jeg "kobler" veldig godt med noen jenter, med andre ikke i det hele tatt, men det går på andre ting enn sterk/"svak".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rattata

Mange liker å tro at de er psykisk sterke, og regjerer derfor. Man trenger ikke gjøre det dersom man er trygg på sin egen plass på jorda. Kommer litt ann på hva du mener om at du tar stor plass?

Jeg tar stor plass hvis der er stor plass, og liten plass hvis der er liten... Hvis du forsyner deg med stor plass der det er liten plass så skjønner jeg gutta godt!

Man liker å være i sentrum, men det er ikke alltid at det passer seg slik...

Det går da fint ann å være ydmyk og sterk samtidig, og det er vanskelig å finne balansen. Tok meg maaaange år!

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det det handler om tror jeg. Pokha, jeg forstår hva du mener, men jeg tror mennene legger noe annet i det og ser noe annet enn du ser.

Sist date jeg var på spurte jeg rett ut om han syns jeg var skummel. OG ja, det syns han. Dog trodde han han kunne takle det. Det er det ikke alle som tror.

Om vi har det på samme måten, så er min forklaring snarere at det er ikke at man har sterk personlighet. Men av en eller annen uforklarlig grunn har man sterk innvirkning på sine omgivelser.

Litt sånn magnetaktig, tror jeg. Og det skal en sterk mann til å takle å være sammen med en kvinne som alle snur seg etter når kommer inn i et rom.

OG for dere gjeste-survere der ute. Dette har IKKE noe med å være pen, ikke noe med å være innbilsk, det er bare sånn det ER.

Gjenkjennbart, Pokha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker sterke jenter... Kan ikke helt se problemet med det :)

Dama mi er også sterk. Sterke damer trenger trygge menn, og vil etter hvert ende opp med slike menn. Menn som tør å la dama være bedre på en del del områder.

Fordelen med to sterke, som er generøse nok til å la sin partner skinne bedre i en del sammenhenger, og setter pris på det, er at det laget blir sterkere sammen enn hvert individ for seg selv.

Hvis dama er svakere enn mannen så har hun mindre å tilføre. Og motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er det man kaller en sterk personlighet. Det betyr ikke at jeg ikke er trist eller lei meg eller følsom..

Men jeg er nok en som sees tydelig i rommet. Jeg har et ok (noen sier veldig bra) utseende, er høy, slank, ler høyt og prater min del. Jeg er ganske flink til å spørre folk spørsmål og få folk til å føle seg inkludert. Jeg får folk til å le og skaper liv.

Dette får gutter til å bli veldig fasinert i begynnelsen, og jeg kan få gutter til å falle hardt for meg.. Men, etter en stund, blir de redde for å havne i skyggen og stikker....

Har prøvd å forandre personlighet, men det funker dårlig :)

Sterk personlighet, å med det mener du at du tar mye plass? Bestandig skal være i sentrum/nær sentrum, bestandig en av de som snakker høyest og spør mest om ting og tang? Selvsikker til tusen og lite ydmyk, reservert og forsiktig?

I så fall så er det turn off ja - for min del! Forøvrig ikke sterk personlighet i betydning positivt spør du meg, eller i alle fall ikke min type jente da.

Men må jo være gutter som er like deg og liker sånne typer også. :jepp:

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det det handler om tror jeg. Pokha, jeg forstår hva du mener, men jeg tror mennene legger noe annet i det og ser noe annet enn du ser.

Hva er det det handler om, da?

Jeg mener - selv om ei i rommet er en "magnet", tenker jeg ikke nødvendigvis på henne som "sterk"?

Endret av Stillest vann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg var uklar, for meg handler det ikke om "sterk" personlighet. Det høres iallefall ikke riktig ut om man beskriver meg.

Jeg har noe mer magnet - aktig over meg.

Jeg mistenker at Pokha også har det slik. Og jeg mener at sterk personlighet ikke er den riktige måten å beskrive det på.

MEN jeg kan bare snakke for meg selv, og andre mennesker jeg har møtt som er som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist date jeg var på spurte jeg rett ut om han syns jeg var skummel. OG ja, det syns han. Dog trodde han han kunne takle det. Det er det ikke alle som tror.

Om vi har det på samme måten, så er min forklaring snarere at det er ikke at man har sterk personlighet. Men av en eller annen uforklarlig grunn har man sterk innvirkning på sine omgivelser.

Litt sånn magnetaktig, tror jeg. Og det skal en sterk mann til å takle å være sammen med en kvinne som alle snur seg etter når kommer inn i et rom.

OG for dere gjeste-survere der ute. Dette har IKKE noe med å være pen, ikke noe med å være innbilsk, det er bare sånn det ER.

Gjenkjennbart, Pokha?

Veldig... men jeg tror at jeg ofte dater menn som er litt 'under my league'.. jeg vil så gjerne tro at de takler meg, for egentlig vil jeg jo bare være 'som alle andre'. Men når man har en CV der man har reist halve jorda rundt, har en høyere utdannelse, en utadvendt personlighet, et bra utseende, er det nesten vanskligere kriterier for å finne en mann.

Jeg må finne en sterk mann, og det er ikke akkurat slik at de vokser på trær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sterk personlighet, å med det mener du at du tar mye plass? Bestandig skal være i sentrum/nær sentrum, bestandig en av de som snakker høyest og spør mest om ting og tang? Selvsikker til tusen og lite ydmyk, reservert og forsiktig?

For å bruke Kristian sitt svar for å utdype hvordan det er for meg;

Jeg tar ikke mye plass, jeg FÅR det.

Jeg ønsker ikke å være i sentrum, men blir ofte det.

Jeg snakker ikke høyest eller spør ikke om masse, med mindre jeg er på tomannshånd, da er jeg itnteressert og pratende og lyttende.

Jeg oppfattes nok som selvsikker, men vil heller beksrive det som å vite hvem jeg er.

Å si at en er ydmyk viser jo at en ikke er det, eller hur? Men jeg blir beskrevet som ydmyk, ja.

Reservert? Nope, men jeg slipper heller ikke folk innpå meg før jeg er trygg på dem

Forsiktig? Nope

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig... men jeg tror at jeg ofte dater menn som er litt 'under my league'.. jeg vil så gjerne tro at de takler meg, for egentlig vil jeg jo bare være 'som alle andre'. Men når man har en CV der man har reist halve jorda rundt, har en høyere utdannelse, en utadvendt personlighet, et bra utseende, er det nesten vanskligere kriterier for å finne en mann.

Jeg må finne en sterk mann, og det er ikke akkurat slik at de vokser på trær!

Ikke noe i veien med selvtilliten din i alle fall. :roll:

Om du har reist rundt halve jorda, og jeg ikke har reist lenger enn Gøteborg, innbiller du deg da at du er sterkere/bedre enn meg/at jeg føler meg truet av deg for det? :roll:

Er ikke heller at du kanskje er litt for innbilsk og tror litt for godt om deg selv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet du at det er derfor de stikker? Det er jo mange jenter som stadig blir sviktet av gutter, men som ikke skylder på sin sterke personlighet. Det kan jo være helt ulike årsaker til at noen stikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv heller å høre hva hun sier, før hun blir stemplet som innbilsk. Jeg er så lei av at når kvinner her inne sier at de kan oppfattes som KAN oppfattes som pene, eller sterke så er de noen innbilske fittefrø!

DET ER IKKE SIKKERT!

Dere går så i forsvar med en gang. ÅH; SÅ JEG HAR IKKE REIST JORDA RUNDT SÅ DA ER DU BEDRE ENN MEG????

NEI, hun spør, ER det skummelt med en kvinne som har reist jorda rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har reist rundt halve jorda, og jeg ikke har reist lenger enn Gøteborg, innbiller du deg da at du er sterkere/bedre enn meg/at jeg føler meg truet av deg for det? :roll:

Er ikke heller at du kanskje er litt for innbilsk og tror litt for godt om deg selv da?

Litt enig her. Det virker som du måler din verdi som høyere enn andres fordi du er utadvendt, pen, har høy utdannelse - og har reist jorda rundt. Det sier jo litt om ditt menneskesyn. Kanskje disse guttene synes du er selvgod og selvhevdende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Camilla_*

Akkurat det lurer jeg også på...Hva er logikken i det egentlig? :klø: Skal jeg få stor resepekt for en person bare fordi vedkommende har reist mye? :pls:

Datet en sånn globetrotter-fyr en gang. Han hadde reist mye og jeg hadde ikke det. Ut ifra dette kunne han resonnere seg fram til at jeg var en kjedelig og traust person uten interesse for å oppleve nye ting... :overrasket:

Grunnen til at jeg ikke hadde reist mye,var at jeg på den tiden hadde dålig økonomi,og at jeg prioriterte andre måter å bruke pengene mine på, blant annet å ta sertifikat og å fylle opp BSU-kontoen litt. Men han ikke tro på at det kunne være noe hinder i å få råd til å reise..Jaja.

Mennesker som bruker reising som argument for å sette seg selv over andre har jeg null resepekt for.

Man kan reise verden rundt så mange ganger man bare vil. Men det er ikke sikkert man blir noe mer vidsynt og reflektert for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... jeg tror jeg svarer det samme: Største turn-off er "selvfokus".

Møter jeg noen som gir et oppriktig inntrykk av at de er interessert i å lære andre å kjenne, så er det mye lettere å gi det samme tilbake. Da er ikke sterk/magnetisk skremmende :D

Men dette blir bare båssetting, har mer lyst til å ta tak i det jeg opplever som essensen i TS' innlegg - at etter en stund blir de redde for å havne i skyggen og stikker. Jeg kan godt tenke meg at det handler mye om deres eget selvbilde - at det er menn som er avhengige av andre for å kunne føle seg bra. Ikke misforstå - det er ikke mye som føles bedre enn å få fortjente, ærlige komplimenter, men man bør ikke være avhengig av dem for å få selvbildet i orden.

Jeg tror TS kan ta det med ro, det finnes menn som er trygge nok på seg selv - de stikker ikke av redsel for å komme i skyggen, i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...