Sauen Shaun Skrevet 23. september 2023 #19321 Del Skrevet 23. september 2023 Tidlig kveld her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. september 2023 #19322 Del Skrevet 24. september 2023 Man vurderer tur til lokal dagsturhytte... Håper regnet kommer og redder meg. 💦 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 24. september 2023 Forfatter #19323 Del Skrevet 24. september 2023 Cata skrev (12 minutter siden): Man vurderer tur til lokal dagsturhytte... Håper regnet kommer og redder meg. 💦 Det må gjerne komme hos deg, men kan godt drøye hos meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 25. september 2023 Forfatter #19324 Del Skrevet 25. september 2023 God morgen! Mandag og ny uke, regnværet er tilbake og treningstøyet er pakket og klart i bilen. Nye løpesko skal testes i ettermiddag Men beina har fått en litt slitsom oppladning, så håper de bedrer seg litt i løpet av dagen. Det ble spinning og byrusling og drøye 6 km gåtur på lørdag, og så ble det drøye 6 km skogstur i variert terreng i går. Mye oppoverbakke har mørnet musklene litt, så kjenner beina er litt stive i dag. Men de har bare å ta seg sammen og fungere i ettermiddag! Litt usikker på hvordan treningsuka ellers ser ut, siden det er både håndverkere, mulig jobbreise og tannlegetime involvert. Men skal prioritere treningen der jeg kan. Nyter å være i siget så lenge det varer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 25. september 2023 Forfatter #19325 Del Skrevet 25. september 2023 Ramlet inn i et kommentarfelt på Facebook, og fikk litt å lese på? Er det bare meg som aldri har visst (tror jeg - eventuelt helt glemt?) at w kan regnes som vokal i det engelske språk? https://www.readsters.com/wp-content/uploads/2013/03/YandWVowelsConsonants.pdf?fbclid=IwAR2rVTI6taA8g0GAVpmBvhUF_rVNIw8Am8Fjj9WdGTooxk9sjdDrLcgx4GI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. september 2023 #19326 Del Skrevet 25. september 2023 Det tror jeg aldri jeg har hørt, men uttalemessig er det jo ikke helt ulogisk. Bare tenk på når man ramser opp alfabetet på engelsk - man sier jo faktisk dobbel-u, ikke dobbel-v. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 25. september 2023 Forfatter #19327 Del Skrevet 25. september 2023 Daria skrev (2 minutter siden): Det tror jeg aldri jeg har hørt, men uttalemessig er det jo ikke helt ulogisk. Bare tenk på når man ramser opp alfabetet på engelsk - man sier jo faktisk dobbel-u, ikke dobbel-v. Tanken slo meg også underveis, og fant linken og eksemplene interessante. At Y og W kan være både vokal og konsonant avhengig av hvilke bokstaver som følger (eller kommer foran). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 25. september 2023 #19328 Del Skrevet 25. september 2023 Engelsk grammatikk skal jeg holde meg langt unna… Trening vet jeg litt mer om. Og det savner jeg. Er ei stund siden sist nå. Men å trene med forkjølelse i kroppen tør jeg ikke. Så du må trene for to i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. september 2023 #19329 Del Skrevet 25. september 2023 Engelsk grammatikk og uttale er jo relativt sær, for alle involverte. jeg husker en engelsklærer på barneskolen fortalte at engelske skolebarn gjorde helt andre feil enn vi gjorde, hvilket også egentlig er ganske logisk, men en åpenbaring som gjorde inntrykk da jeg var 10. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 25. september 2023 Forfatter #19330 Del Skrevet 25. september 2023 Sauen Shaun skrev (20 minutter siden): Engelsk grammatikk skal jeg holde meg langt unna… Trening vet jeg litt mer om. Og det savner jeg. Er ei stund siden sist nå. Men å trene med forkjølelse i kroppen tør jeg ikke. Så du må trene for to i dag. I'll do my very best! Og så må du ha riktig god bedring! Håper basillene stikker av snart! Daria skrev (14 minutter siden): Engelsk grammatikk og uttale er jo relativt sær, for alle involverte. jeg husker en engelsklærer på barneskolen fortalte at engelske skolebarn gjorde helt andre feil enn vi gjorde, hvilket også egentlig er ganske logisk, men en åpenbaring som gjorde inntrykk da jeg var 10. Sant! Er mye interessante regler og vendinger. Hender stadig jeg googler litt for å prøve å gjøre ting riktigere, men husker det ikke til neste gang uansett. Kommer langt med å skravle i vei, og de feilene som måtte komme får bare være. Gjør meg stort sett greit forstått. Og vet jeg fremdeles surrer med ting på norsk også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. september 2023 #19331 Del Skrevet 25. september 2023 Kommuniserer man med engelskmenn, vil de uansett ikke forvente perfeksjon - stort sett er de imponert over at vi snakker så godt som vi gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. oktober 2023 Forfatter #19332 Del Skrevet 2. oktober 2023 En hel uke siden sist? Ikke bra! Men nå er det atter en gang mandag, kalenderen viser oktober og treningstøyet er klart i bilen til ettermiddagens løpetime. Forrige uke ble jo litt amputert treningsmessig siden det ble jobbreise, men denne uken håper jeg på mer normal gjennomføring. Skal jobbe litt overtid i morgen, og så blir det forhåpentligvis spinning onsdag og styrke torsdag. Helgen har vært fin! Fredag ble det sløv kveld hjemme, med ferske reker, sofa og tv. Lørdag ble det sengetøyvask (sol = utetørk!), og så kom ei venninne bortover for labbetur sammen med @Cata Vi har vel snakket om det i et par års tid, og endelig fikk vi til en skogstur på fuggel'ns kjente stier. Veldig trivelig! Bestilte lunsj hjem etterpå (det tok tiiiiid for tre sultne skrotter!), og så dro gjestene utpå ettermiddagen. Møre bein fikk slappe av på sofaen lørdag kveld, med Stjernekamp på tv-en. I går startet dagen sløvt, men så fikk jeg etterhvert gjort litt hjemme (vaskemaskin, oppvaskmaskin, kastet slitne planter både ute og inne, plantet litt stiklinger, pottet om litt inneplanter), før det ble en liten rusletur på ettermiddagen. Ganske asosial og fin søndag. Og godt for alt som er gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 3. oktober 2023 Forfatter #19333 Del Skrevet 3. oktober 2023 Formiddagskaffe serveres fra hjemmekontor i dag. Startet dagen tidlig med snekker på befaring, og så har det gått smått i ett med møter og telefoner. Siden jeg ikke kom meg til kontoret før lunsj (og snekkeren ikke har kommet tilbake for å begynne med bråking), fant jeg ut at jeg like gjerne kunne bli på hjemmekontoret. Nå er dagens møtemaraton unnagjort, og jeg håper jeg skal få gått 4 skritt på gulvet her og rette ryggen litt. Trengs! Trening i går gikk greit (i den grad intervaller på mølle kan gå greit fullstendig uten jogge/løpe-kondis - Hei makspuls!), og i dag er det treningsfri. Overtidsjobbing i stedet, heldigvis fra sofakroken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 3. oktober 2023 #19334 Del Skrevet 3. oktober 2023 Her er det ukens siste arbeidsdag så jeg håper det ikke blir sent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. oktober 2023 #19335 Del Skrevet 3. oktober 2023 Hva skal snekres? Utbygging (treningsrom...?) eller reparasjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 3. oktober 2023 Forfatter #19336 Del Skrevet 3. oktober 2023 Daria skrev (25 minutter siden): Hva skal snekres? Utbygging (treningsrom...?) eller reparasjoner? Fullføring av forrige ukes prosjekt i heimen, ergo dekke til den industrielle aluminiums-stilen litt... (lage boks rundt rør). Treningsrom hadde ikke vært dumt, men da måtte jeg forsaket et gjesterom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. oktober 2023 #19337 Del Skrevet 3. oktober 2023 Du har da flere å ta av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 4. oktober 2023 Forfatter #19338 Del Skrevet 4. oktober 2023 Skravla skrev (19 timer siden): Her er det ukens siste arbeidsdag så jeg håper det ikke blir sent. Håper det betyr at du har en aldri så liten høstferie nå. Nyt fri! Daria skrev (18 timer siden): Du har da flere å ta av? Man har hatt alle sengeplasser i bruk samtidig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 5. oktober 2023 Forfatter #19339 Del Skrevet 5. oktober 2023 Treningslyst kom treng deg på, i dag skal du motstand finne... Ikke det at jeg har noe spesielt annet på agendaen (kunne gått en tur i finværet, men har uansett ikke med turtøy, mens treningstøy står klart i bilen ), bare litt vondt i viljen kjenner jeg. Da er det godt at man har booket time OG avtalt med ei at man skal stille opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. oktober 2023 Forfatter #19340 Del Skrevet 6. oktober 2023 Kan vi bare avskaffe denne arbeisdagen? Blir bare mer og mer oppgitt over ting jeg ikke forstår, ting jeg tror jeg forstår men som jeg ikke klarer å få andre til å forstå, ting som ingen tilsynelatende forstår og alt som bare går i ball. Gidder ikke mer! Orker ikke mer! Vil ikke mer! (egentlig fuggel'n som slår seg selv (og kanskje noen andre...) i hodet, ingen andre ble skadet (tror jeg)). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå