Gå til innhold

Er mannen min for opptatt med fritid?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_siri_*
Skrevet

Jeg har en samboer med et barn, i den siste tiden har vi hatt mange diskusjoner på tidsbruk. Saken er den at jeg føler at han har et enormt behov for egne aktiviteter, er det normalt at en voksen mann skal være på korøvelse to ganger i uka, møte en kveld i uka, skitur hver søndag med sønnen ( jeg er får ikke lov til å være med)pluss andre aktiviteter som han er med på innimellom, pluss annet samvær med sønnen. I snitt er han nok borte 4 kvelder i uka. Overdriver jeg?? Føler at jeg sitter mye hjemme alene, jeg flyttet til byen jeg bor i for å være sammen med han, jobben min ligger i en annen by og der bor også de fleste av mine venner. Er det jeg som har for mye fritid? Vi planlegger barn sammen, men jeg er egentlig redd for å bli sittende hjemme alene med vårt barn, mens han får tilfredstillt det sosiale.... Fint å dele tankene med dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å si om du overdriver. Vil du ha ham, så må du ta ham som han er, inkludert det at han har en sønn. Jeg vet ikke hvor lenge dere har vært sammen eller hvor gammel denne sønnen er, men det er nok ikke så lett å bare bytte ut far-sønn-tid med far-kjæreste-sønn-tid. Men litt burde det vel kunne gå seg til om dere har vært sammen en stund. Jeg ville vært skeptisk til å fortsette i et forhold med denne mannen om han ikke var innstilt på å legge om på litt om det kom flere barn inn i bildet. For selv om privat fritid er viktig, så er ikke det noe man kan tviholde på om man ønsker å ha barn. Og ihvertfall ikke om det ikke er en forhåndsbestemt avtale om det i forholdet. Litt fleksibilitet må det være. Er du kanskje mulig å snakke med ham om hvordan han ser for seg at forholdet deres skal utvikle seg i forhold til dette?

Skrevet
Jeg har en samboer med et barn, i den siste tiden har vi hatt mange diskusjoner på tidsbruk. Saken er den at jeg føler at han har et enormt behov for egne aktiviteter, er det normalt at en voksen mann skal være på korøvelse to ganger i uka, møte en kveld i uka, skitur hver søndag med sønnen ( jeg er får ikke lov til å være med)pluss andre aktiviteter som han er med på innimellom, pluss annet samvær med sønnen. I snitt er han nok borte 4 kvelder i uka. Overdriver jeg?? Føler at jeg sitter mye hjemme alene, jeg flyttet til byen jeg bor i for å være sammen med han, jobben min ligger i en annen by og der bor også de fleste av mine venner. Er det jeg som har for mye fritid? Vi planlegger barn sammen, men jeg er egentlig redd for å bli sittende hjemme alene med vårt barn, mens han får tilfredstillt det sosiale.... Fint å dele tankene med dere!

Finn deg en hobby i steden for å sitte hjemme og vente! -Men dersom du ønsker å være med på søndagsskituren må du si ifra til mannen, menn er himla dårlige tankelesere.

Ikke forvent at et barn vil endre livsstilen hans, dersom du ikke kan leve slik, må du heller bryte ut av forholdet.

Skrevet

Jeg har barn sammen med min mann og han trener minst fire kvelder i uken (etter at vårt barn er lagt, eller rundt leggetider) Da er han borte 1-2 timer, og jeg synes det er deilig. Da ser jeg på akkurat det jeg vil på TV, strkker, skravler i telefon, sover, dusjer, rydder osvosv. Tiden går fort og jeg nyter den alenetiden. Heldigvis er mannen fleksibel og holder seg hjemme hvis det er nødvendig eller jeg vil ut en tur.

Min mann har alltid vært veldig aktiv også før vi fikk barn. Da gikk jeg også mer ut. Jeg tror det er sunt å ikke henge sammen hele tiden.

Men jeg synes du etterhvert bør få være litt med sønnen og bli kjent :)

Men jeg hadde nok forventet at mannen hadde etterhvert introdusert meg slik at man kan få felles venner ol. og aktiviteter, spesielt siden du har flyttet for å bo med han

Skrevet

Var jeg deg så ville jeg ha tenkt meg godt om før jeg fikk barne med fyren.

Om han er en som tenker først meg selv og så meg selv igjen, da har du et problem og det vil aldri gå bort.

Been there, done that.

Folk som setter egne interesser foran familie/barn er ingenting å samle på.

:kjefte:

Skrevet
Jeg har barn sammen med min mann og han trener minst fire kvelder i uken (etter at vårt barn er lagt, eller rundt leggetider) Da er han borte 1-2 timer, og jeg synes det er deilig. Da ser jeg på akkurat det jeg vil på TV, strkker, skravler i telefon, sover, dusjer, rydder osvosv. Tiden går fort og jeg nyter den alenetiden. Heldigvis er mannen fleksibel og holder seg hjemme hvis det er nødvendig eller jeg vil ut en tur.

Min mann har alltid vært veldig aktiv også før vi fikk barn. Da gikk jeg også mer ut. Jeg tror det er sunt å ikke henge sammen hele tiden.

Men jeg synes du etterhvert bør få være litt med sønnen og bli kjent :)

Men jeg hadde nok forventet at mannen hadde etterhvert introdusert meg slik at man kan få felles venner ol. og aktiviteter, spesielt siden du har flyttet for å bo med han

Enig med deg :) Det å være aktiv er jo ikke noen dårlig ting i seg selv, og aldri om jeg ville bedt samboern min droppe verken kor eller trening om han drev med det. Samtidig synes jeg han bør inkludere deg der han kan, f eks når det gjelder å treffe venner og kjente, og med sønnen om det kan fungere.

Ellers blir det å se på dine egne muligheter til å være aktiv og treffe folk, f eks vennene dine i den byen du jobber?

Skrevet

Kan ikke du også begynne i dette koret? Da får dere tid sammen, og mange morsomme opplevelser.

Hvorfor er det så viktig for ham at du ikke er med på skiturene?

Jeg ville nølt veldig med å få et barn med denne mannen når du allerede nå føler deg ensom i forholdet.

Hvis dere får et felles barn er det et enormt skritt hvis du skulle velge å gå.

Så finn ut av probleme deres først, så kan dere tenke på barn.

Prøv også å få venner og hobbyer der du bor nå.

Jobber du i den andre byen? Da kan du jo vurdere å reise til vennene dine rett fra jobben av og til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...