Gå til innhold

må barna vite alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, mener jeg.

Jeg sikter til Berit Rises interju som kommer på lørdag. der hun bretter ut om sitt bedregelige ekteskap med stor vold.

Hun har fortalt om det før, kansje gikk hun ikke så i dybden den gang som nå.

tydeligvis har damen komt seg videre, og hun forteller at barna var 5 og 7 år gamle. de husker ikke så mye av sin far, sier hun.

forige gang hun fortalte om det, så uttalte ene sønnen: om hun har fortalt det, så er det sikkert sant!

jeg forsvarer ikke vold, men her gjelder det to barn som ikke husker noe av dette, hvorfor skal de få høre i media, fra sin mor at far var voldelig å kom i fengsel? Kunne hun ikke spart barna, siden de ikke viste noe, spart de gode minnene?

Faren er død, en mann som ikke har mulighet til å forsvare seg.

hun har barnabarn, alle vet at bestefaren din satt i fengsel...han var voldelig!!!

har man sånn behov for å få det ut, så fins det psykologer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er flott at hun gir familievoldsoffer et ansikt.

Er det ikke bare bra at folk vet, det at vold i familien er tabu gjør faktisk situasjonen verre for de som blir utsatt for vold.

Skrevet
Jeg syns det er flott at hun gir familievoldsoffer et ansikt.

Er det ikke bare bra at folk vet, det at vold i familien er tabu gjør faktisk situasjonen verre for de som blir utsatt for vold.

Kansje du misforsto meg? Selvfølgelig skal volden ha et ansikt. Det skal ike være noe tabu.

Nå er kansje denne historien litt spes? siden sønnene er kjente personer? De vi nå alltid leve med at alle vet at far er en dømt voldsmann. Det er 30 år siden, og ungene viste ingenting.

Så er xmannen død......hva med hans fam?

hadde det vert du eller jeg, så hadde vi blitt glemt dagen ettrpå....ingen viste hvem barna våre er osv.

Siden ingen viste noe den gangen, men at det skal brettes ut nå...hvilket forsvar har den døde?

vi har jo bare henens ord for dette.

Skrevet

Vi har vel hennes ord pluss minst en voldsdom?

Og selv om hun klarte å holde et skjult for sønnene da de var små betyr det da ikke at hun ikke har snakket med dem om hun skal gå ut med historien eller ikke.

Skrevet
Vi har vel hennes ord pluss minst en voldsdom?

Og selv om hun klarte å holde et skjult for sønnene da de var små betyr det da ikke at hun ikke har snakket med dem om hun skal gå ut med historien eller ikke.

hennes omtalte voldsdom er hennes ord.

Skrevet

Det er en vanskelig avgjørelse. Hensynet til barna bør veie tungt, men det hun gjør over for andre kvinner som lever med voldelige menn er også uvurderlig.

Jeg kjenner ikke til saken eller famillien, men hvis barna er voksne nå synes jeg det kan være greit.

Om barna tviler på dommen kan de vel spørre politiet. Det er jo deres far, så de får nok vite det.

Hadde det vært meg ville jeg ha vært stolt over moren min som hjalp andre som led. Og selv om det er vondt å vite at faren er voldelig, tror jeg de klarer å takle det, nå som de er voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...