Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Vi har i lengre tid hatt problemer med oppvaskmaskinen vår hjemme i hybelhuset. Den vasker ikke rent, hvis den i det hele tatt starter å vaske. Noen ganger I stedet for å starte, er det et ikon (bokstaven S) som blinker. Jeg skyller godt av mine ting, noe som kanskje ikke alltid kan sies om de andre. Men vasken blir ikke helt ren uansett hva vi gjør. Jeg har ikke sett et eneste helt rent glass siden jeg flyttet inn siden de alltid er fulle av enten matrester eller hvite flekker - selv etter flere vask rett etter hverandre. Vi brukte et billig vaskepuplver, helt til pulveret begynte å stivne i boksen. Så prøvde vi sunlight oppvaskmiddel, helt til dette pulveret også klumpet seg til, og etter hvert stivnet. Sikkert fuktighet under vasken som er skyld i dette. Problemet er at vaskepulveret også klumper seg sammen i pulverbeholderen på oppvaskmaskinen, og det er ofte mye igjen etter at vasken er ferdig. Er det ikke meningen at vaskepulveret skal oppløses i vannet? Vi har sjekket filteret, men det så noenlunde rent ut. Vi har også fått huseierene til å se på maskinen, men de mente den fungerte. Vi har dessverre ingen bruksanvisning, siden denne var borte vekk lenge før noen av oss flyttet inn. Noen som har tips til løsninger?
Sarhann Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 hvis dere søker opp oppvaskmaskin-merket, finner dere kanskje bruksanvisning på nett. Har ingen andre smarte løsninger, prøv å få huseier til å bestille reperatør til maskinen.
Gjest quilte-rush Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 Om vaskepulveret har vært utsatt for fuktighet kan det være noen av virkestoffene blir ødelagt, det vasker gjerne greit for det, men ikke optimalt. Om du har problemer med å holde vaskepulveret tørt kjøp en tett plastboks med lokk, både Sun og Landlord merke kommer i slike større bokser, og hva man bruker til refill velger jo man selv. Helt uavhenig oppvaskemiddel: Det virker som om lokket til vaskemiddelbeholderen ikke åpner seg som det skal. Da finner man pulverrester der når maskinen er ferdig. Om du har et program uten forskylling eller kan velge vekk forskylling bruk dette og hell vaskepulver legg tablett i bestikkskuffen. Du kan også åpne oppvaskemaskinen når hovedvasken starter for å sjekke om lokket har åpnet seg, hvis ikke åpn det manuelt. Dette er en ganske vanlig problem og vel verd å teste ut. Husk glansmiddel, det er et must for at det skal ser helt rent ut. Om oppvasken ikke blir helt ren, bruk et program som går på 60 grader eller mer. Det er ikke alltid man får optimalt resultat på spareprogrammene på 50 grader selv om Sun produsenten mener noe annet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå