verene Skrevet 2. september 2003 #1 Skrevet 2. september 2003 Er litt i tvil nå.. Min forlover har en bekjent som er veldig flink på trompet, og som muligens kan spille i kirken under vielsen. Men hva skal vedkommende spille tro? :-? Noen som har gode tips til flotte melodier på trompet, som passer i en vielse? Eller er det litt sært med trompetspill? Anyone?
zala Skrevet 2. september 2003 #2 Skrevet 2. september 2003 Vårsøg. Den ble fremført på trompet i en kirkelig vielse jeg var i. Det var utrolig vakkert.
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2003 #3 Skrevet 3. september 2003 Det er i hvert fall ikke sært med trompetspill!! Det er nydelig! Har dere ikke en sang som betyr noe spesielt for dere da som han kan spille? En sang fra da dere traff hverandre e.l. Vi hadde saksofonsolist og han spilte melodien fra da mannen min fridde! Personlig synes jeg "A whiter shade of pale" er nydelig på trompet og jeg har hørt den i et bryllup (dessverre var ikke den trompetisten flink). Hilsen Lille meg
Gjest Tex Skrevet 3. september 2003 #4 Skrevet 3. september 2003 Trompetspill i kirken er nydelig!! Skulle ønske jeg kjente noen som spilte.....
Gjest Nina(ulogget ) Skrevet 3. september 2003 #5 Skrevet 3. september 2003 Neimen Tex, de fleste av oss kjenner ikke folk som spiller trompet eller fiolin eller lur,tuba eller piano. Ikke kjenner de fleste av oss noen som er flinke til å synge heller. Lei inn musikk / solist , så er du ihvertfall sikker på at det blir vellykket også! Å høre en trompet i et kirkerom, gir en spetakulær lyd og er svært gripende, om det er riktig melodi som blir spilt... Vi har leid inn solist, fiolinist og trompetspiller; kostet ikke mange kronene, og de er proffesjonelle. ( Nei, de er ikke " kjendiser"! ) Vi skal ha en litt anderledes bryllupsseremoni; det blir ingen salmer sunget av onkler og tanter med halvsure stemmer, og heller ikke kvedet gamle åttitalls-svisker - det får bli senere på kvelden, eventuelt.... ! Lykket til!
Gjest Tex Skrevet 3. september 2003 #6 Skrevet 3. september 2003 Liker best folk jeg kjenner jeg da...
Gjest MrsL Skrevet 3. september 2003 #7 Skrevet 3. september 2003 Vi prøver å få en vi kjenner til å spille sax Vi har et par sanger som liksom er "våre", men Vårsøg......ja. det var jo en kjempeidè............NYDELIG
Pandura Skrevet 3. september 2003 #8 Skrevet 3. september 2003 Da jeg giftet meg i fjor, spilte trompetisten (heter det det?) "Amazing Graze" og "The Rose". Det var så rørende vakkert! Hun var også med og spilte utgangsmarsjen, "Brudemarsj fra Øre". Det var kjempefint. Vi betalte kr. 1500 for det.
hegehi Skrevet 3. september 2003 #9 Skrevet 3. september 2003 Vi hadde Trumpet voluntary som utgangsmarsj i kirken, og skulle da hatt solist. Dessverre havnet han på sykehus et par dager før vielsen, så det ble bare kirkeorgel.... Uansett, en nydelig sang, og vil noen stille opp som solist, så takk ja
Lotte20 Skrevet 3. september 2003 #10 Skrevet 3. september 2003 Venninna til søstra mi spiller saksofon, og hun har lovt å øve til bryllupet vårt. Dessuten har jeg to tantejenter på 10 og 12 år som skal spille the rose på trompet. De er så utrolig flinke, så hele slekta kommer nok til å sitte med tårer i øynene og grøss nedover ryggen. Hun som skal spille saksofon skal kanskje få litt assistanse fra en eller annen på trompet eller kirkeorgelet. Hun skal iallefall spille amazing grace.
Gjest Tex Skrevet 3. september 2003 #11 Skrevet 3. september 2003 Jan Werner Danielsen skal synge i kirken når vi gifter oss..... *drømme drømme*
bizzy Skrevet 3. september 2003 #12 Skrevet 3. september 2003 Hei! Så deilig da å kjenne noen som kan spille under sermonien!!! Vi leide inn en kjent av en bekjent av en bekjent... som ¨spillte solostemmen på Ave Maria på Valthorn (i stedet for vokal) sammen med kirkeorganisten (orgelet på "bakstemmen"). Synes det var utrolig stemningsfullt og vakkert! *Klem*
Frk. Pepper Skrevet 4. september 2003 #13 Skrevet 4. september 2003 Sjekk denne sida du, så har du noen ideer om hva som kan passe: www.kollandsrud.tk Frk. Pepper
Engeline Skrevet 7. september 2003 #14 Skrevet 7. september 2003 Vi leide inn trompetist, og hun spilte til inngangsmasjen: Brudemarsj fra Øre (Sommero), til salmene og til utgangsmarsjen: Bruremarsj (Førde). Det var bare helt nydelig alt sammen. Spesielt skrøt gjestene av utgangsmarsjen...
Gjest Tex Skrevet 7. september 2003 #15 Skrevet 7. september 2003 www.kollandsrud.tk Han skal spille i vielsen vår, han er kjempeflink!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå