Gjest Mann42 Skrevet 29. januar 2010 #1 Del Skrevet 29. januar 2010 JEg ser at etter et par års etterforskning og undersøkelser, er det avgjort at dr Andrew Wakefield, den britiske legen som mer enn noen annen har æren for at vaksinasjonsratene i England og USA er på vei ned, og de dødelige barnesykdommene på vei tilbake, opptrådte uetisk i sin forskning, og i formidlingen av denne forskningen. Han gjorde dårlig forskning med små utvalg, og overkommuniserte denne forskningen i intervjuer og artikler utenfor fagtidsskriftene. Han hadde også uavklarte økonomiske fordeler ved diskrediteringen av MMR-vaksinen, siden han var involvert i utvikliongen av en alternativ vaksine. Det er nå avklart at MMR-vaksiner ikke har noen sammenheng med utvikling av autisme, gjennom en lang rekke store studier. http://theskepticsguide.org/ http://www.badscience.net/2010/01/the-wake...dict/#more-1491 http://www.theness.com/neurologicablog/?p=1527 Beklageligvis har det allerede kostet mange barn livet, og flere blir det, for antivaksinebevegelsene i disse landene viser ingen tegn til at vinden er gått ut av seilene deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 1. februar 2010 #2 Del Skrevet 1. februar 2010 Omtale også i skepsisbloggen: http://skepsis.no/blog/?p=3469 Innfelt er hele uttalelsen til General Medical Council. Kommer vaksinemotstanderne til å høre på fornuft? Ikke pokker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Robotkalle_* Skrevet 1. februar 2010 #3 Del Skrevet 1. februar 2010 Gi meg en grunn til å høre på GMC eller noe medical council, for den saks skyld. Councils støtter vaksinering, de har egoistisk interesse av å henge folk som ikke følger bullshit-etikk-reglene de har funnet på, og etikk har forøvrig null og niks med riktighet å gjøre. Fuck GMC. Fuck em all. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Robotkalle_* Skrevet 1. februar 2010 #4 Del Skrevet 1. februar 2010 Når det er sagt; ikke noe tvil fra min side på MMR, eller vaksiner generelt. Sykt leit at folk ikke vil vaksinere unga sine, var student på en barneavdeling hvor det lå en 17-åring med subakutt skleroserende panencefalitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 1. februar 2010 #5 Del Skrevet 1. februar 2010 Gi meg en grunn til å høre på GMC eller noe medical council, for den saks skyld. Councils støtter vaksinering, de har egoistisk interesse av å henge folk som ikke følger bullshit-etikk-reglene de har funnet på, og etikk har forøvrig null og niks med riktighet å gjøre. Fuck GMC. Fuck em all. Fuck også skikkelig forskning, skikkelige data og skikkelige konklusjoner og formidling? For det er det totale fraværet av alt dette Wakefield nå tas på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 1. februar 2010 #6 Del Skrevet 1. februar 2010 Omtale også i skepsisbloggen: http://skepsis.no/blog/?p=3469 Innfelt er hele uttalelsen til General Medical Council. Kommer vaksinemotstanderne til å høre på fornuft? Ikke pokker. Wakefield har flyttet til USA, og der har han blitt en blanding mellom folkehelt og martyr for antivaxerne. Det affisererer ikke DEM at forskningen hans var både bogus og bunk. Det at han ble stilt så ettertrykkelig til veggs, bekrefter jo bare alt de alltid har trodd at de visste om Big Pharma og myndighetenes avgrunnsdype ondskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Robotkalle_* Skrevet 1. februar 2010 #7 Del Skrevet 1. februar 2010 Fuck også skikkelig forskning, skikkelige data og skikkelige konklusjoner og formidling? For det er det totale fraværet av alt dette Wakefield nå tas på. Nei, la ham få det. For all del, både for å lokke unger til masse inngrep de selv ikke har noe fordel av, og for konklusjoner på tynt grunnlag. Liker ikke MCs for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 2. februar 2010 #8 Del Skrevet 2. februar 2010 Wakefield har flyttet til USA, og der har han blitt en blanding mellom folkehelt og martyr for antivaxerne. Det affisererer ikke DEM at forskningen hans var både bogus og bunk. Det at han ble stilt så ettertrykkelig til veggs, bekrefter jo bare alt de alltid har trodd at de visste om Big Pharma og myndighetenes avgrunnsdype ondskap. Det vil jo heller ikke spille noen rolle hva Wakefield selv sier, dessverre. Man kan jo lure på hvorfor det er så enkelt å overbevise den ene veien, men bortimot komplett umulig å snu på synet igjen? Det finnes ikke rasjonalitet i tankegangen til disse folka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Robotkalle_* Skrevet 2. februar 2010 #9 Del Skrevet 2. februar 2010 Det vil jo heller ikke spille noen rolle hva Wakefield selv sier, dessverre. Man kan jo lure på hvorfor det er så enkelt å overbevise den ene veien, men bortimot komplett umulig å snu på synet igjen? Det finnes ikke rasjonalitet i tankegangen til disse folka. Hvor ofte forandrer du eget ståsted i saker som betyr mye for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 2. februar 2010 #10 Del Skrevet 2. februar 2010 Ofte nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 2. februar 2010 #11 Del Skrevet 2. februar 2010 Og Lancet trekker tilbake artikkelen fra 1998. http://www.aftenposten.no/helse/article3498440.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 3. februar 2010 #12 Del Skrevet 3. februar 2010 Det vil jo heller ikke spille noen rolle hva Wakefield selv sier, dessverre. Man kan jo lure på hvorfor det er så enkelt å overbevise den ene veien, men bortimot komplett umulig å snu på synet igjen? Det finnes ikke rasjonalitet i tankegangen til disse folka. Wakefield kommer ikke til å si noe i retning av å trekke tilbake noen konklusjoner eller beklage noen studier. Han har gått over til den mørke siden, og er nå pseudovitenskapsmann og offer for big pharma på heltid. Jeg spår en fremtid med chelasjonsterapier og kostholdsråd drevet fra en privat klinikk, og enda flere uetiske eksperimenter som vil bli publisert i diverse alternative journaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 3. februar 2010 #13 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg mener å ha lest at han har tatt (iallfall delvis) selvkritikk for den studien? Det er godt mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 3. februar 2010 #14 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg mener å ha lest at han har tatt (iallfall delvis) selvkritikk for den studien? Det er godt mulig jeg tar feil. Hvor leste du det? Sånn omtrent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 3. februar 2010 #15 Del Skrevet 3. februar 2010 Åh, jeg husker virkelig ikke. Det er en stund siden, og jeg lette egentlig etter noe annet den gangen, så det festet seg ikke nevneverdig. Og jeg kan helt klart ha misforstått. Jeg kan lete litt, men jeg kan ikke gi noen garantier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann42 Skrevet 3. februar 2010 #16 Del Skrevet 3. februar 2010 Åh, jeg husker virkelig ikke. Det er en stund siden, og jeg lette egentlig etter noe annet den gangen, så det festet seg ikke nevneverdig. Og jeg kan helt klart ha misforstått. Jeg kan lete litt, men jeg kan ikke gi noen garantier. Man burde virkelig håpe på en tilbaketrekning fra Wakefields side. Det kunne kanskje bidra til å dempe skadevirkningene av hans tidlige forskning, dersom det kunne henvises til at han selv erkjenner at forskningen ikke holdt mål, og at han tar inn over seg at de innledende påstandene og konklusjonene hans, både mht kvikksølvets rolle, og den påståtte infiseringen gjennom barnas fordøyelseskanal (det er vel den studien der han anklages for uetisk forskning, siden barna ble skopert, noe som er potensielt skadelig, og noen ganger direkte farlig) etter meslingevaksinering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 3. februar 2010 #17 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg har søkt litt rundt nå, men det kan nok se ut til at jeg har husket feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 24. mai 2010 #18 Del Skrevet 24. mai 2010 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10007221 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå