Gå til innhold

Selvbruner til ansikt!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_vimsa_*
Skrevet

Hei.

Jeg leter etter en god selvbruner til ansikt. det er viktig for meg at resultatet blir naturlig! Ikke gult eller orange. Selv er jeg veldig lys i huden, så den bør også gi en naturlig farge som ikke er for mørk.

Fra før har jeg brukt clarins sin som har vunnet mange tester, men føler at denne blir for gul! Vil helst ha en fra et bra hudpleiemerke med sunne ingredienser. Derfor gjør det ikke noe om prisen er stiv! Er jo et produkt jeg bruker ofte for å unngå å se ut som et lik, hehe.

Håper virkelig noen av dere har noen tips å komme med!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

selv bruker jeg ansiktskrem med selvbruner i fra Dove.

er en sånn flaske. synes det funker kjempefint! har også lys hud.

bare pass på og ikke kom borti øyenbryn, for da kan de bli orange...

Skrevet

Jeg elsker Lavera sin. Veldig fin brun farge uten en masse ekle ingredienser. Om det blir for mye farge, eller du er redd for skjolder så kan du blande den ut 50/50 med en fuktighetskrem. :)

Skrevet

Dior sin til ansiktet gir en utrolig naturlig og jevn farge, men jeg vet ikke noe om ingrediensene da. Er lenge siden jeg brukte den.

Skrevet

Jeg synes Garnier sin er bra jeg! Får kjøpt den på Meny.

Skrevet

Jeg liker veldig godt det meste fra parfymeri. Men akkurat selvbruner til ansikt er jeg ikke så keen på å kjøpe fra parfymeri nettopp fordi de kaster oppi så masse dritt. Derfor har jeg faktisk lett en stund. Og jeg er også veldig lys i huden. Jeg er en NC 25 om det sier deg noe.

Resultatet av mye leting ble Bare Minerals faux tan. Den har jeg ikke fått noe som helst utbrudd av enda den er til hele kroppen, hvilket jeg opplevde mye med andre merker uavhengig om det var til hele kroppen eller bare til ansikt. Og den gir en veldig tro farge. Fargen på selve kremen er litt sånn grønn-grå-brun, men ikke la deg skremme. Det er meningen. Det er for at du skal unngå nettopp det å bli oransje.

Men den tørker veldig veldig fort. Så ta bare litt av gangen og vask hendene ofte, og gjerne med en hampvott eller noe. For det setter seg virkelig fast. Den lukter heller ikke vondt, egentlig lukter den litt godt ;)

Viktigst av alt! Skrubb huden først, så fuktighetskrem og la den tørke helt inn. Og så et tynt lag med selvbruneren :) husk ører.

Du kan få den på feelunique til ca 105 kr inkludert frakt.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Jeg har brukt Dove selv med bra resultat, men synes den legger igjen et skille rundt munnen slik at jeg får "bart". Nå skal jeg bruke Tan Towel sin siden det er umulig å finne Dove sin i "fair to normal skin", finner bare "normal to dark".

Skal si hvordan det går :)

Skrevet

Jeg bruker også Dove, har brukt den daglig i mange år og har aldri vært oransje eller hatt skille.

Skrevet

Synes Dove sine selvbrunere svir jeg, men jeg har sensitiv hud.

Skrevet
"Og jeg er også veldig lys i huden. Jeg er en NC 25 om det sier deg noe."

Ikke meningen å kuppe tråden, men hva betyr egentlig NC 25? Hva er referansepunktet? Jeg ble veldig nysgjerrig :sjenert:

Jeg kan for øvrig også skrive under på "Faux tan".

Skrevet

cosmica fra apotek 1 gir en lett brun farge :) virker på meg

Skrevet

St Tropez sin Everyday fuktighetskrem med selvbrun :) Lukter ok også ift mange andre selvbrunere og gir et jevnt resultat. Brukte Dove sin før, men kan ikke bruke den mange dagene på rad før huden min blir dårlig (fet/blank og uren). Synes Everyday sin er bedre for huden. Og den trekker utrolig fort inn!

Skrevet

selv brunings "Klut"... får en naturlig fjell-brunfarge.

Skrevet (endret)

Jeg bruker Sublime Bronze Automatic spray. Selv om det står at den ikke skal brukes i ansiktet, fikk jeg vite på Colosseumklinikken av hudlege at den godt kan brukes i ansiktet uansett. Jeg har brukt den i ansiktet og den gir fin farge, så som på kroppen. De skriver vel at den ikke kan brukes i ansiktet pga money, mer salg mer penger. Ingen grunn til å kjøpe den lille flasken for ansiktet, med mindre du vil bruke begge to hver til sitt :)

Dove ble jeg gul oransje av, den kommer jeg aldri til å bruke i fjeset lenger. Men den fungerer greit på kroppen synes jeg. Men spray er best.

Endret av Lilia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...